دانستنی های دیوار سبز

گرین وال خزه ای

گرین وال خزه ای

گرین وال خزه ای در چه فضاهای نصب میشود؟

تجربه نشان داده است که اکثر افراد در محیط های سرسبز روحیه ی بهتری دارند ، چه بسا افرادی هستند که زندگی در روستا و طبیعت را به دلیل طبیعت زیبا و اب و هوا به زندگی در شهر ترجیج می دهند .

اگر دقت کرده باشید حتما متوجه این موضوع خواهید شد ،  افرادی که در روستا  زندگی می کنند به نسبت افرادی که در شهرهای بزرگ و صنعتی هستند روحیه شاداب تری دارند .

این موضوع علاوه بر وجود اکسیژن کافی به دلیل رنگ طبیعت می باشد که تاثیر فوق العاده ای در روحیه دارد .

از انجا که نگهداری گل و گیاه در شهر دشوار است و هزینه ی بالایی دارد ، امروزه دیوارهای سبز مصنوعی این موضوع را شبیه سازی کرده اند ، به طوری که با استفاده از این دیوارها گویی طبیعت را به منزل یا محیط کاری خود اورده اید .

گرین وال خزه ای در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد یعنی از این سازه های زیبا می توانیم در داخل منزل به عنوان تزیین ،  در شرکت یا محل کار خود استفاده نماییم زیرا محیط شما را بسیار شیک و زیبا می نماید . بسیاری از صاحبین مشاغل از گرین وال خزه ای در محل هایی مانند کافی شاپ یاطراحی کلینیک ها استفاده می نمایند . استفاده از این سبک برای تزیین علاوه بر زیبایی از نظر بهداشتی هم مناسب می باشد .

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

گرین وال خزه ای

گرین وال خزه ای

ویژگی های گرین وال خزه ایی

یکی از بارزترین ویژگی های این دیوارها این است که بسیار مشابه نوع طبیعی ان می باشد ، طوریکه تشخیص ان از نوع طبیعی بسیار دشوار می باشد . جنس برگ های این سازه ها از پلاستیک می باشد . به همین دلیل هنگامی که گرد و خاک بگیرند به راحتی می توان با اب شست .

گرین وال های خزه ای به دلیل طبیعی بودن همواره طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند، از مهمترین ویژگی های این نوع از گرین وال ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این گرین وال ها تازگی و شادابی را به محیط هدیه می دهند.
  2. این محصول محیط را مرطوب نگه می دارد تا در تابستان محیط خنک باشد.
  3. نیاز به آبیاری مداوم و نگهداری زیاد ندارد.
  4. فضای زیادی را از آن خود نمی کند.
  5. بدانید که این گرین وال ها اصولا نصب راحت و آسانی دارند.

با توجه کردن به این گونه ویژگی ها همواره روزبه روز به تعداد مصرف کنندگان این خزه ها در بازار ها افزوده می شود. این مدل از گرین وال ها امروزه مصرف بالایی را از آن خود کرده اند زیرا بسیاری از هتل ها و رستوران ها و کافی شاپ ها به استفاده از آنها روی آورده اند تا بتوانند محیط خود را زیبا و جذاب و سرسبز نشان بدهند. این خزه ها باعث تهویه هوا می شوند و اصولا در دو نوع مصنوعی و تثبیت شده تولید می شوند که نمونه های تثبیت شده بیشتر به نمونه های طبیعی شباهت دارند و بدون نیاز به آب و خاک در محیط قرار می گیرند و اصولا هیچ گونه رشدی هم ندارد.

 

رنگ های گرین وال خزه ایی

خزه ای که شما در طبیعت می بینید معمولا به رنگ سبز می باشد .  سازه های خزه ای که برای دیوار منزل یا محل کار استفاده می شوند هم به رنگ سبز هستند مگر اینکه در شرایطی مشتری رنگ خاصی را بنابر محیط خود سفارش دهد . لازم است این را هم بدانید رنگ سبز به کار برده شده در این گرین وال های خزه ای به قدری با کیفیت و طبیعی می باشد که گویی خزه زنده را می بینید .

گرین وال های خزه ای همان گونه که دیده اید با رنگ سبز تولید می شوند زیرا رنگ سبز باعث می شود تا با خزه های طبیعی یک رنگ باشند و در نتیجه محیط را سر سبز و شاداب نشان بدهند، قابل ذکر است که رنگ سبز افسردگی و استرس و بسیاری مشکلات دیگر را از بین می برد به همین دلیل است که این مدل گرین وال ها را به رنگ سبز می سازند تا بتوانند محیط خود را پر از آرامش نمایند. این رنگ نه تنها بر روی زیبایی محیط و روحیه افراد تاثیر مستقیم می گذارد بلکه ماندگاری و دوام زیادی هم دارند و نیاز به نگهداری طولانی مدت هم ندارند. این رنگ سبز ممکن است که تا حدودی متفاوت باشد که از این موارد می توان گفت که رنگ سبز جنگلی، سبز تیره و سبز لیمویی بیشترین میزان مصرف را در زمینه تولید گرین وال ها به خود اختصاص داده اند.

البته تولید کنندگان آنها را با انواع رنگ ها هم تولید می نمایند تا بتوانند تمام سلیقه ها را پوشش بدهند زیرا برخی از افراد برای ست کردن محیط خود همواره رنگی را انتخاب می کنند که متناسب با دکوراسیون آنها باشد و محیط آنها را زیبا تر کند. رنگ انتخابی بسته به سلیقه شما دارد اما رنگ سبز بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

 

عمر مفید گرین وال خزه ایی

اگر از دیوارهای سبز خزه ای که برای مکان مورد نظر خود استفاده می کنید به درستی مراقبت نمایید می توانید عمر مفید انها را افزایش دهید . یادتان باشد ممکن است مکانی مانند اشپزخانه که غذا طبخ می شود این دیوارهای سبز را خراب نماید و عمر انها را کاهش دهد . مورد بعدی اینکه برای افرایش عمر سازه های خود بهتر است در زمان مناسب انها را بشویید و گرد و خاک را از این سازه ها دور نگه دارید .

گرین وال های خزه ای به دلیل مصنوعی بودن و ساختاری منحصر به فرد همواره ماندگاری و دوام بالایی دارند و اصولا می توان با کمک آنها محیط خود را زیبا و جذاب نمود، این مدل از گرین وال ها که با نام موس وال هک شناخته می شود همواره عمر بسیار زیادی دارند، این محصول چون نیاز به آبیاری و خاک و غیره ندارد که در این صورت می تواند عمر بیشتری داشته باشد، البته بدانید که عمر مفید آنها تنها ممکن است که با وجود باد شدید کاهش پیدا کند و اگر در محیطی نصب گردد که در برابر باد و طوفان قرار نگیرد در نتیجه می تواند دوام بیشتری داشته باشد، این محصول به مرور زمان تغییر رنگ و بافت نمی دهد و از این رو برای استفاده طولانی مدت کاربرد دارد و می توان محیط خود را برای مدت زمان بسیار طولانی با کمک این خره ها زیبا و جذاب نمود و از لطافت و شادابی محیط لذت برد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *