دسته‌بندی نشده

اجرا و ساخت استخر ساده

ساخت استخر ساده امکانات کمتری دارند اما می توان در هر جایی به راحتی آنها را اجرا کرد. چون شنا یکی از تفریحات سالم و پر طرفدار است بیشتر مردم ترجیح می دهند تا یک استخر ساده در خانه و حتی باغ و ویلای خود داشته باشند. استخرهای ساده به صورت خصوصی و عمومی و به شکل سر پوشیده و باز طراحی و ساخته می شوند. برای ساخت استخرهای ساده هم امکانات تفریحی و رفاهی خوبی در نظر گرفته می شود تا افراد بتوانند در ایمنی کامل از شنا در استخر لذت ببرند. استفاده از متریال باکیفیت باعث شده تا استخرهای ساخته شده عملکرد و طول عمر خوبی داشته باشند. این استخرها بسته به محیط و متراژ آن طراحی و ساخته می شوند. سلیقه و میزان بودجه مشتری در ساخت این استخرها نقش مهمی دارد.

استخرهای روباز و سر پوشیده بر اساس موقعیت قرارگیری در ساختمان انتخاب می شوند. مدل های سرپوشیده در فصول سرد و شرایط جوی نامساعد هم قابل استفاده هستند. استخرهای سر پوشیده نیاز به هزینه بیشتری دارند بدین ترتیب ساخت آنها کمتر اتفاق می افتد. استخرهای ساده ای که به صورت روباز هستند با هزینه کمتری طراحی و ساخته می شوند و بیشتر در حیاط باغ و ویلا و جنگل و همچنین پشت بام هستند. اصول ساخت استخر در تمامی مدل ها رعایت شده بدین ترتیب ایمنی زیادی دارند و شما می توانید در هر شرایطی از استخرها استفاده کنید. طراح طبق نقشه ای که از استخر طراحی کرده کار را پیش می برد تا شاهد یک یاره شیک و بروز باشیم.(برکه رو چطوری بسازیم؟)

مصالح مورد نیاز برای ساخت استخر ساده

برای ساخت استخرهای ساده مصالح متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و این بستگی به مدل و میزان مساحت استخر دارد. برای اینکه یک استخر عالی داشته باشید قطعا باید از مصالح باکیفیت و امروزی استفاده کنید. ساخت استخر ساده نیاز به تخصص و تجربه دارد و طراح و سازنده باید متریال های مناسب با طرح اصلی را انتخاب کنند. برای اینکه یک استخر ساده را ارتقا دهید امکانات بی پایانی چون تصفیه آب و همچنین گرمایش و … وجود دارد که همگی می تواند در بروز کردن استخر به ما کمک کند. استفاده از لامپ های کم مصرف و در عین حال پر نور برای سیستم روشنایی استخر باعث شده تا شما در شب هم محیطی پر نور داشته باشید.

ساخت استخر ساده

بتن و همچنین بلوک های کوچک و بزرگ و آرماتور جز مصالح اساسی برای ساخت هستند که قاب اصلی را تشکیل می دهند. لوله هایی که برای ورودی و خروجی آب در استخر نصب می شوند جز مصالح پر کاربرد دیگر هستند. استخرهای بتنی، فایبرگلاس و وینیل هر کدام مصالح مختص به خود را دارند. کاشی و سرامیک های تزئینی برای کف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند که هم جذابیت کار را بیشتر می کنند و هم باعث می شوند تا استخر دوام و استحکام بیشتری داشته باشد.  رنگ هایی که روی دیواره های آستر قرار می گیرد کاملا ضد آب است و دوام زیادی هم دارد. گاهی آجر به جای بتن و سیمان استفاده می شود که دیواره استخر را زیباتر می کند. استخرهای بتنی همیشه طول عمر بیشتری دارند.(ساخت استخر با سنگ لاشه مگه میشه؟)

ساخت استخر ساده مناسب چه فضایی است؟

استخرهای ساده دارای مساحت های مختلف هستند که شما می توانید آنها را متناسب با فضا انتخاب کنید. جانمایی استخر اولین گام برای ساخت استخر است پس بهتر است تحقیقات زیادی انجام دهید و همه شرایط را در نظر بگیرید. اگر حیاط خانه و یا باغ و ویلا وسعت لازم را داشته باشد بهتر است استخرهای روباز را انتخاب کنید چون ساخت این مدل باعث حذف فضاهای ارزشمند نمی شود و شما چشم انداز خوبی پیش رو خواهید داشت‌. در واقع مکانیابی استخر هم به اندازه طراحی و ساخت آن مهم است چون چیزی نیست که شما بتوانید پس از مدتی آن را به راحتی تغییر دهید بنابراین باید از همین ابتدا یک فضای خوب برای ساخت آن انتخاب کنید.

پیمانکار همیشه پیشنهادات خوبی به شما می دهد و فضایی را انتخاب می کند که شما می توانید در آن یک استخر با ویو عالی داشته باشید. وقتی استخر شما در فضایی دور از درخت باشد قطعا می توانید از نور خورشید در طول روز استفاده لازم را ببرید. این باعث می شود تا آب گرم شود و برگ و ضایعات درخت هم ار آب استخر دور باشند. بهتر است استخر را در فضایی قرار دهید که از باد شدید دور باشد چون در این صورت آب استخر به راحتی تبخیر نمی شود. با قرار دادن نرده دور استخر هم می توان ایمنی استخر را بیشتر کرد و هم وزش باد را کاهش داد. استخر باید در محیطی باشد که از سیم تلفن و برق دور باشد تا پاشیدن آب باعث اتصالی نشود. استخر بهتر است جلوی خانه بنا شود تا شما دید کافی به آن داشته باشید. هنگام تعیین محل استخر فضای ‌کافی برای قرار دادن لوازمی چون دوش و تجهیزات دیگر هم بگذارید.

اصول ساخت استخر ساده

برای ساخت استخر ساده هم طراح و پیمانکار باید اصول و قوانین مربوطه را به خوبی رعایت کنند. استانداردهایی که در مهندسی ساختمان قرار دارد در طراحی استخر هم به خوبی رعایت می شود. استخرها را می توان در اشکال هندسی مختلف اجرا کرد و این کار کاملا سلیقه ای است‌ رضایت کارفرما با توجه به فضای محدودی که دارد در این شرایط اولویت قرار می گیرد. هر چه امکاناتی موجود در استخر بیشتر باشد قطعا رعایت استانداردهای روز دنیا بیشتر احساس می شود جون تنها در این صورت است که استخر می تواند بازدهی خوبی داشته باشد. (اطلاعات مربوط به ساخت استخر را در اینجا بخوانید.)

طبق این اصول استخرها نباید در زمین های لغزنده و رونده و در حاشیه رودخانه و تصفیه خانه و همچنین دامداری ها ساخته شوند. در ساخت آنها حتما باید پی ریزی و آرماتوربندی آن هم با بتن های مسلح صورت بگیرد. در زمان طراحی و ساخت طراح و سازنده باید به آب بندها و درزهای انبساط و همچنین لوله گذاری و تمام تاسیسات توجه زیادی کنند. اگر استخر به درستی عایق بندی نشود امکان نشتی در ان افزایش یافته و همین امر باعث کاهش آب استخر و علاوه بر این نشت آن در زمین و آسیب بع فونداسیون و زیر ساخت ها می شود.

ساخت استخر

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *