طراحی رستوران

طراحی کافی شاپ در فضای باز

طراحی کافی شاپ در فضای باز-آبگون ديزاين

کافی شاپ از محیط هایی  می باشد که افراد برای استراحت و تفریح و گذران وقت به آنها پناه می برند، در کافی شاپ ها می توان انواع نوشیدنی ها و کیک ها را سفارش داد و مورد استفاده قرار داد، بدانید که امروزه بسیاری از افراد به طراحی کافی شاپ های رو باز روی آورده اند زیرا طراحی کافی شاپ در فضای باز باعث می شود تا افراد از محیط بیرون هم لذت ببرند، طراحی این محیط باید طبق اصول و استاندارد ها انجام شود تا بتوان همواره چندین میز و صندلی را در این فضا قرار داد تا بتوان چندین مهمان را همزمان پذیرایی کرد، هنگام طراحی باید تمام لوازم برای راه اندازی را در نظر گرفت و تهیه کرد تا در صورت وجود آفتاب و یا باران افراد دچار مشکل نشوند و با آرامش در محیط قرار بگیرند.

طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ

مزایای کافی شاپ در فضای باز  از دید مشتریان

کافی شاپ با فضای باز از نظر مشتریانی که در این گونه محیط ها بیشتر حضور داشته اند مزایای فراوانی دارد زیرا افراد از محیط های سر پوشیده به بیرون می آیند تا از خستگی و بی حوصلگی خلاص شوند به همین دلیل ترجیح می دهند که فضای کافی شاپ آزاد باشد چون در فضای آزاد می توان احساس بهتری داشت، قابل ذکر است که کافی شاپ در فضای باز از دید مشتریان طراحی منحصر به فرد و ویژه ای دارد و و افراد می توانند در این فضا به آرامش کامل دست پیدا کنند و ازفضای محیط لذت ببرند. در فضای باز افراد می توانند به ستاره ها و ماه در شب و به نور خورشید در روز هم دسترسی داشته باشند و ازفضا بیشتر لذت ببرند به همین دلیل فضای باز برای کافی شاپ مزیت بیشتری دارد و مشتریان را بیشتر به سمت خود جذب می کند.

چالش های طراحی کافی شاپ در فضای باز

در فضای باز ممکن است که شما با چالش های متعددی روبه رو شوید که مهمترین آن انتخاب بهترین سبک برای طراحی کافی شاپ می باشد، بدانید که شما می توانید هنگام طراحی کافی شاپ از طرح های مدرن و کلاسیک و کودکانه و سنتی و فانتزی و آرامبخش استفاده کنید تا بتوانید بهترین طراحی را در اختیار داشته باشید. چالش های طراحی کافی شاپ بیشتر سختی هایی مانند انتخاب درست محیط و لوازم تزیینی را به همراه دارند از این رو چالش ها اهمیت زیادی دارند.(برای استفاده از دیوار سبز در کافی شاپ خود این مقاله را بخوانید)

تفاوت کافی شاپ ها با فضای باز و کافی شاپ های سر پوشیده

کافی شاپ ها اصولا با دو طرح فضای باز و سرپوشیده طراحی می شوند که هر کدام از نظر مشخصات و طراحی با یکدیگر متفاوت هستند، از اصلی ترین و بارزترین تفاوت های این دو سبک کافی شاپ می توان گفت که کافش شاپ سرپوشیده همان گونه که از نامش مشخص است پذیرایی از مهمانان در فضای سر بسته و بر روی میز و صندلی ها انجام می شود که تنها دیدگاه مشتری بر روی دکوراسیون داخلی کافی شاپ می باشد اما کافی شاپ فضای باز به گونه ای طراحی شده که می توان هم فضای داخل و هم فضای بیرون و اطراف را مشاهده کرد و بر روی میز و صندلی ها و یا تخت های سنتی لذت برد. این دو محیط از نظر پذیرایی یکسان هستند و تنها تفاوت آنها از نظر محیطی آنها می باشد، می توان در فضای باز احساس آرامش بیشتری داشت و از هوای آزاد و سایبان های زیبا لذت برد.

طراحی سنتی کافی شاپ در فضای باز

برخی کافی شاپ ها همواره به محیط های سنتی بیشتر نزدیک هستند به همین دلیل می توان کافی شاپ فضای باز آنها را هم با همین سبک طراحی کرد تا نمای داخل و بیرون به یک سبک باشند. بدانید که طراحی سنتی کافی شاپ در فضای باز نیاز به تخت های سنتی و یا میز و صندلی های چوبی دارد، این سبک بیشتر دارای رنگ های قهوه ای می باشد به همین دلیل از چوب خالص استفاده می کنند، لازم به ذکر است که طرح های سنتی بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشند و می توانند هر سلیقه ای را به سمت خود جذب نمایند. هنگام طراحی این سبک باید به نورپردازی و انتخاب سایبان ها و حتی ظروف قابل استفاده هم توجه کرد تا همگی به سبک سنتی نزدیک باشند و سلیقه ها را پوشش بدهند. ( برای اینکه از گیاهان مناسب برای دیوار سبز مطلع بشید روی این لینک بزنید و بدانید)

الزام سایه بان و پنکه در فضای باز

برای راه اندازی کافی شاپ فضای باز باید دقت کنید که در تمام بخش ها به صورت جداگانه از سایه بان و پنکه استفاده کنید تا افراد از تابش شدید نور آفتاب در امان بمانند و در صورتی که احساس گرمی می کنند از پنکه استفاده کنند به همین دلیل است که وجود سایه بان و پنکه در فضای باز کافی شاپ ها لازم و ضروری می باشد،  لازم به ذکر است که سایه بان ها نه تنها در طول روز بلکه در طول شب هم کاربرد دارند و فضا را برای افراد لذت بخش تر می کنند تا در صورت وجود باران هم بتوانند از فضای کافی شاپ استفاده کنند. پس باید هنگام طراحی و راه اندازی از این دو وسیله استفاده کرد تا محیط بهتری برای استراحت و آرامش افراد فراهم گردد.

بهترین شهر های ایران برای راه اندازی کافی شاپ رو باز

شهر های متعددی در سراسر ایران وجود دارد که برای راه اندازی کافی شاپ های روباز مناسب می باشند و اصولا اب و هوای مناسبی دارند، مثلا اصفهان از استان هایی می باشد که به دلیل داشتن رودخانه و آب و هوای عالی برای راه اندازی کافی شاپ در فضای باز مناسب می باشد، این کافی شاپ ها را می توان در تهران و بسیاری شهر های دیگر هم مشاهده کرد، هر شهر و منطقه ای که از نظر شرایط آب و هوایی و محیطی قابلیت دارد و  بتواند از مهمانان خود در فضای بیرون هم پذیرایی کند مسلما می تواند یک کافی شاپ در فضای باز را در هر منطقه خود طراحی و راه اندازی کند تا افراد در این محیط بتوانند لذت ببرند. طراحی کافی شاپ در فضای باز همان گونه که گفتیم در فضای باز با سبک های مختلفی قابل طراحی است که انتخاب سبک آن بسته به سلیقه افراد دارد.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *