طراحی و معماری

مراحل طراحی نمای ساختمان صنعتی

نماهای صنعتی دارای ساختاری منحصر به فرد هستند و علاوه بر زیبایی ظاهری به تبلیغ کسب و کار هم کمک زیادی می کنند. در این نماها مصالح ساختمانی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام ویژگی مختص به خود را دارند. پیشرفت تکنولوژی این امکان را به طراحان داده تا بتوانند نماهای صنعتی را به صورت کاملا شیک و مدرن اجرا کنند و آن را از حالت تکراری خارج سازند. این یک طراحی کاملا تخصصی بوده که باید به صورت اصولی و استاندارد اجرا شود تا بتواند بازدهی لازم را داشته باشد. الگوی طراحی در این ساختمان ها اغلب یکی بوده و طراح سعی می کنند تا آنها را با رنگ های متنوع اجرا کند.

نمای هر ساختمان باید متناسب با صنعت خود ساختمان باشد و نشان دهنده‌ی فعالیت درون آن باشد. برای اینکه یک طراحی خاص داشته باشید بهتر است از متریال های خاص و بروز استفاده کنید. برای جلب توجه مشتریان اولین کار پیاده سازی یک طراحی خاص بوده که می تواند در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. نما به ساختمان اعتبار زیادی می بخشد به همین دلیل باید برای طراحی آن وقت لازم را صرف کنید. ساختمان های کوچک و بزرگ صنعتی با یک طراحی مناسب می توانند جلوه فوق العاده ای داشته باشند. آنچه باعث خاص بودن این طراحی شده انتخاب رنگ و متریال مناسب است.

>> از چه گیاهانی میتوان برای محوطه سازی استفاده کرد؟ <<

طراحی نمای ساختمان صنعتی چگونه باید باشد؟

طراحی نمای ساختمان صنعتی باید به گونه ای باشد که بتواند نشان دهنده فعالیت این مرکز تولیدی باشد بنابراین باید رنگ و متریال به درستی انتخاب شود. شکل سازه باید معنادار باشد تا شما بتوانید در نگاه اول پی به فعالیت آن ببرید. آجرهای سفال در عین سادگی رنگ های متنوع و زیبایی دارند بدین ترتیب استفاده از آن‌ها در طراحی و زیبایی آن نقش موثری دارد. نما به ساختمان اعتبار و ارزش می بخشد و این اعتبار و ارزش برای سازمان بسیار خوب است پس بهتر است ساختمان های صنعتی قدیمی اگر ظاهر مناسبی ندارند نمای خوبی را پیاده کنند. نما باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی ظاهری دوام و استحکام خوبی هم داشته باشد.

طراحی نما باید به گونه ای باشد که کارکنان به محیط علاقه مند شوند و حس خوبی در آن داشته باشند چون با این کار روحیه کارکنان و نیروها تقویت خواهد شد. آنچه در این نوع طراحی ها اهمیت دارد انتخاب مصالح مناسب است که جلوه ساختمان را زیباتر می کند. در واقع نما باید با محیط و جایگاهی که کارخانه در آن قرار دارد هماهنگی داشته باشد. طراحان سعی می کنند تا کار طراحی نما به صورت کاملا اصولی و استاندارد و با ترکیب رنگ خاص انجام شود. نما باید شامل مصالح و متریال های با کیفیت باشد تا در نوسانات جوی دچار رنگ رفتگی و افت کیفیت نشود و همیشه ساختمان صنعتی ظاهری تمیز و زیبا داشته باشد. طراحی ساختمان صنعتی باید به گونه ای باشد که شما مدام در حال تغییر و بروز کردن آن نباشید و در همان اول کار بهترین طراحی را داشته باشد.

مراحل طراحی نمای ساختمان صنعتی

<< درباره آبنمای شیشه ای و پرتابل بیشتر بدانید >>

برای طراحی نمای ساختمان صنعتی از چه مصالحی باید استفاده کرد؟

طراحی تاثیر چشمگیری در برداشت افراد از کیفیت و ساخت یک ساختمان صنعتی دارد به همین دلیل طراحی نما از اهمیت زیادی برخوردار است.  در طراحی نمای ساختمان های صنعتی متریال های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام ویژگی مختص به خود  را دارند. ورق و نمای کامپوزیت به عنوان بهترین متریال معرفی می شود که به دلیل انعطاف پذیری بالا می توان آن را به شکل های مختلف تبدیل کرد به همین دلیل می توان نماهای جالب و جذابی را روی ساختمان های صنعتی متناسب با فعالیتی که دارند پیاده کرد. هر طرحی که شما مد نظر داشته باشید با ورق کامپوزیت به راحتی اجرا می شود.

جی اف آر سی از دیگر مصالحی بوده که علاوه بر زیبایی ظاهری توانسته کیفیت و کارایی خوبی را هم رقم بزند. ترکیب این ۲ متریال با هم به طراح این امکان را داده تا ایده های مختلف را پیاده کند و با خلاقیت خود نمایی زیبا و خاص را بوجود آورد. در برخی نماها آجر و سنگ و سرامیک هم دیده می شود که این بستگی به نوع فعالیت تولیدی و سایز و مدل ساختمان دارد. برخی ساختمان های صنعتی ترکیبی از چوب و مصالح دیگر هستند بدین ترتیب جلوه ای کاملا طبیعی دارند. سنگ های طبیعی و مصنوعی به دلیل براق و صاف بودن سطح مورد نظر را به خوبی پوشش دهی می کنند.

…. برای اطلاعات بیشتر درباره طراحی رستوران عربی کلیک کنید ….

در طراحی نمای ساختمان های صنعتی چه مواردی را باید رعایت کرد؟

در طراحی نمای ساختمان های صنعتی نکات زیادی وجود دارد که طراح هنگام کار باید به آنها توجه کند. اول اینکه باید مصالح را متناسب با نوع محیط و ساختار بنا انتخاب کند تا بتواند به خوبی شکل بنا را خلق کند. در طراحی بنا عایقکاری نقش مهمی دارد و شما می توانید با متریال های مختلف بهترین عایق صوتی و حرارتی و رطوبتی را ایجاد کنید. پنجره های دوجداره و سه جداره نه تنها نما را بروزتر می کنند بلکه به عنوان بهترین نوع عایق هستند. مهمترین نکته در طراحی انتخاب رنگ مناسب و ترکیب رنگ زیبا است که می تواند در نگاه اول هر بیننده و مشتری را به خود جذب کند. چون ساختمان های صنعتی بزرگ هستند و طول عمر بالایی  داشته باشند بهتر است مصالح باکیفیت انتخاب کنید.

در طراحی مهمترین نکته ذخیره انرژی است که طراح باید به این توجه کند و نما را به گونه ای پیاده کند که انرژی هدر نرود. طراحی باید به گونه ای باشد که در شرایط جوی مثل زلزله و نوسانات جوی ساختمان دچار آسیب نشود. نحوه اجرای طراحی اهمیت زیادی دارد و باید به صورت کاملا اصولی و استاندارد باشد و هر متریالی به خوبی در جای خود قرار بگیرد تا بهترین طراحی را داشته باشد. در زیر به موارد مهمی که باید به آن توجه شود اشاره می کنیم:

  • معماری ساختمان
  • هماهنگی آن با معماری شهری
  • تعرفه طراحی نمای ساختمان
  • نورپردازی نما
  • پویایی در طراحی نما
  • خوانایی نما
  • سازگاری نما با محیط
  • سازگاری نما با سازه

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *