طراحی و معماری

ساخت استخر جنگلی

آنچه در یک جنگل زیبا می تواند برای شما جذابیت داشته باشد وجود یک استخر شیک و در عین ایمن است. راه اندازی یک استخر اصولی و استاندارد کاری سخت بوده و نیاز به زمان دارد‌. جنگل یک محیط بزرگ و سر سبز و شما برای ساخت یک استخر زیبا در آن به یک طراح مناسب نیاز دارید. اجاره دستگاه های خاکبرداری، آرماتور بندی و بتون ریزی مناسب و … مهمترین کارهایی است که شما برای ساخت استخر باید به صورت مرحله ای آن را انجام دهید. متریال های مختلفی در ساخت استخر جنگلی مورد استفاده قرار می گیرند که هررکدان جنس و رنگ و کارایی مختص به خود را دارند. برای اینکه استخری با دوام داشته باشید بهتر است از متریال های با کیفیت استفاده کنید.

طراحی و ساخت استخرهای جنگلی متناسب با نیاز و سلیقه مصرف کننده است. هرچه مساحت محیط بیشتر باشد شما می توانید استخر بزرگ تری را اجرا کنید. اگر قصد ساخت یک استخر لوکس و لاکچری را دارید باید سیستم های مختلفی از جمله تصفیه  و گرمایشی و … را اجرا کنید. استخرهای نمونه های مختلفی دارند و امروز مدل های روباز ورو بسته سطح کاربری گسترده ای دارند. تمام لوازم جانبی و مصرفی کاملا استاندارد هستند و در این شرایط بهترین عملکرد را دارند. استفاده از روکش های دستی و اتوماتیک به عنوان سقف استخر باعث شده تا شما استخرهای بسته  و باز داشته باشید.

استخر جنگلی

استخر جنگلی

برای ساخت استخر جنگلی به چه امکاناتی نیاز داریم؟

برای ساخت استخر جنگلی به امکانات مختلفی نیاز دارید و این می تواند به بودجه و سلیقه شما هم بستگی داشته باشد. اولین امکانات نصب سیستم تصفیه و گرمایشی است که باعث می شود تا شما آب تصفیه شده و گرم را در فصول مختلف در اختیار داشته باشید. برق کشی در استخرهای جنگلی اهمیت زیادی دارد و باعث می شود که شما در شب هم دید کافی داشته باشید. اگر استخر روبازی دارید قطعا در هر شرایطی نمی توانید از آن استفاده کنید پس بهترین امکانات برای این استخرها طراحی روکش های متحرک است که می تواند به عنوان سقف روی استخر را پوشش دهی کند. لوله کشی از امکانات دیگری بوده که استخر به آن نیاز مبرم دارد تا بتوان آب را به راحتی از استخر وارد و خارج کرد.( استخر مصنوعی یکی از موضوعات مورد توجه بسیاری از افراد در این روزها می باشد)

عایق بندی از امکانات دیگری است که استخر به آن نیاز دارد. با عایق بندی درست اصولی  شما می توانید. نرده ها جز امکانات امنیتی هستند که مانع از نزدیک شدن کودکان  به استخر می شوند. ایجاد پله های فلزی کنار استخر کمک می کند تا شما بتوانید به راحتی وارد استخر شوید. بعد از کندن و درجه‌بندی زمین، باید دیواره‌های استخر تشکیل شوند. دیوارها ارتفاعات مختلفی دارند و این می تواند عمق استخر را به راحتی مشخص کند. استخرها نمونه های مختلفی دارند که شما می توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود امکانات لازم را برای آنها انتخاب کنید. بهترین امکاناتی  که می توان برای استخرهای جنگلی طراحی کرد سرپوشیده شدن آن‌ها است که باعث می شود تا شما بتوانید در هر شرایط آب و هوایی از آنها استفاده کنید .

طرز ساخت استخر جنگلی

طرز ساخت استخر در جنگل متفاوت بوده و شما می توانید بر اساس سلیقه خود طراحی را انجام دهید. وقتی مجوز ساخت را تهیه می کنید باید طبق نقشه پیش بروید . استخرهای جنگلی همیشع وسعت زیادی دارند و ساخت آنها زمانبر است.

برای ساخت ابتدا مکان مناسب که کمی دور از ساخت اصلی باشد انتخاب می شود. ابعاد استخر شما به مکان ساخت استخر مرتبط می‌شود. اولین مرحله برای ساخت ابتدا طراحی عمق و ارتفاع و شکل استخر است که کار طبق آن پیش می رود. طراح پس از آماده کردن طرح اصلی و تایید آن از نیروهای فنی استفاده می کند تا کار کندن زمین آغاز شود. پایه ریزی استخر با بتن باعث می شود تا عایق بندی به صورت  کاملا اصولی انجام شود.

قالب های فایل کلاس پس از بتن ریزی استفاده می شوند و می توانند به کیفیت بیشتر  استخر کمک کنند. لایه های وینیل برای ساخت گزینه خوبی هستند چون علاوه بر سطح صاف و مسطح هزینه کمتری را هم در بر می گیرند. دیوارهای استخر با یک تکیه گاه فولادی قاب می شود تا در مقابل رطوبت و حرارت و همچنین فشار و ضربه دوام لازم را داشته باشد. برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های گردش و فیلتر آب باید یک متخصص لوله کشی استخدام می شود. برق کشی در آخرین مرحله صورت می گیرد و پس از آن استخر ساخته شده برای تست از آب پر می شود.(میدونی ساخت استخر با سنگ لاشه چطوری انجام میشه؟)

ساخت استخر جنگلی

ساخت استخر جنگلی چه ویژگی هایی دارد؟

استخرهای جنگلی ویژگی های زیادی دارند و شما می توانید از این ویژگی ها در هر شرایطی استفاده کنید. روکش متحرکی که سقف آنها را تشکیل می دهد این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا بتواند متناسب با نیاز خود استخر را به صورت روباز و رو بسته استفاده کند.

ساخت استخر جنگلی منظره خوبی را پیش روی مشتری قرار می دهند چون در محیطی باز و سر سبز قرار دارند‌. ویژگی این استخر ها مساحت زیاد آنها است که باعث شده تا افراد بتوانند دسته جمعی از آن استفاده کنند و حتی برای تمرین ورزش شنا این مدل استخر را به کار بگیرند. استخرهای جنگلی را می توان با شکل های مختلفی اجرا کرد و امکانات تفریحی و رفاهی را به ان اضافه کرد. از دیگر ویژگی های این استخرها افزودن سیستم گرمایشی به آنها است و چون فضای  مجزایی دارد برای تفریح بهترین گزینه است. استخرهای سرپوشیده جنگلی در هوای سرد هم قابل استفاده هستند. ساخت این استخرها با تکنولوژی روز دنیا و به صورت کاملا استاندارد باعث شده تا علاوه بر کیفیت و طول عمر بالا زیباییبه منحصر به فردی را هم از آن خود کنند. استخرهای جنگلی به صورت روباز و در بلندترین قسمت ساخته می شوند تا شما چشم انداز خوبی پیش رو داشته باشید.

انها به صورت زمینی و هوایی قابل اجرا هستند و هر کدام سطح کاربری گسترده ای دارند . مهمترین ویژگی این استخرها دسترسی آسان به آنها است که باعث شده تا همه بتوانند از آنها استفاده کنند. (اینکه برای محوطه استخر خود از گیاهان مناسب برای محوطه سازی استفاده نمایید بسیار دارای اهمیت می باشد).

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *