دسته‌بندی نشده

طراحی داخلی کلینیک تغذیه

طراحی داخلی کلینیک تغذیه-آبگون ديزاين

کلینیک ها محیط هایی پررفت و آمد هستند بدین ترتیب نیاز هست تا شما در این محیط ها طراحی عالی و کارآمد داشته باشید. چون تعداد مراجعین کلینیک تغذیه زیاد است بنابراین بهتر است تا شما فضایی کافی را برای طراحی انتخاب کنید که در این صورت می توانید المان های مورد نیاز را به راحتی در محیط قرار دهید. با توجه به خواسته و نیاز کارفرما کلینیک تقسیم بندی می شود و هر بخش هم نیاز به یک طراحی خاص دارد چون عملکرد متفاوتی را برای درمان از خود نشان می دهد. تجهیزاتی که برای این نوع طراحی به کار گرفته می شود کاملا استاندارد و متناسب با فناوری روز دنیا بوده از این رو رضایت بیماران را جلب می کند.

در طراحی داخلی کلینیک تغذیه طراح باید به نکات زیادی توجه کند تا بتواند یک دیزاین امروزی را ارائه دهد. در واقع یک طراحی خوب می تواند فضایی آرام و راحت را برای پزشک و همچنین بیماران آیجاد کند. آنچه در این نوع طراحی ها اهمیت دارد انتخاب رنگ مناسب است که باعث شده تا بیماران از این ترکیب رنگ خسته نشوند و محیطی کسل کننده نباشد. سبک طراحی همیشه با توجه به سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین سبک زندگی و شرایط اقلیمی ایجاد می گردد. در هر سبک متریال و عناصر خاصی استفاده می شود و این می تواند زیبایی محیط را هم دو چندان کند. هنگام خرید لوازم بودجه کارفرما هم در نظر گرفته می شود.(برای ایجاد ابنمای مناسب در کلینیک حتما کلیک کنید)

طراحی داخلی کلینیک تغذیه

اصول طراحی داخلی کلینیک تغذیه

برای طراحی داخلی کلینیک تغذیه  باید یک سری اصول و قوانین را رعایت کنید که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • اولین اصول توجه به فضای فیزیکی و مورد نیازاست. حداقل فضایی که طبق قانون برای طراحی این کلینیک در نظر گرفته می شود ۳۱ متر مربع است.
  • اصل دوم که توجه به آن کاملا ضروری است آماده سازی تجهیزات مورد نیاز در کلینیک است که شامل دستگاه فشار سنج و ترازو ، قدسنج و متر و نمودارهای لازم .میز و صندلی مناسب و فایل نگهداری پرونده ها می باشد.
  • در اصول سوم طراح باید به انتخاب صندلی و مبلمان مناسب توجه کند. چون این لوازم باید کاملا استاندارد باشند تا به ستون فقرات آسیبی وارد نشود. برای کودکان باید از صندلی های کوچک استفاده کنید تا اذیت نشوند.
  • نورپردازی خود یک اصل مهم است که شما در آن می توانید از نورهای طبیعی و مصنوعی کمک بگیرید.
  • دمای محیط در فصول مختلف باید کاملا استاندارد باشد تا بیماران در این محیط احساس راحتی کنند.
  • شرایط برای نظافت مداوم فراهم باشد و طراحی به گونه ای باشد که بتوان به راحتی محیط را تمیز کرد.
  • بکار بردن خلاقیت و ایده های جدید سبب شده تا طرح بتواند در این محیط از تابلوهای زیبا و ترکیب رنگ های چشم گیر استفاده کند که جلوه خاصی به محیط می بخشد. از رنگ های آرامبخشی چون سبز و سفید استفاده کنید.
  • وقتی مصالح و متریال ها به صورت ترکیبی استفاده شوند این یک اصل مهم است و می تواند محیط را  از یکدست بودن و کسل کنندگی رها کند.
  • استفاده از گل و گیاه و المان های مختلف جز اصل های مهمی است که هر طراح باید برای دیزاین مطب از آنها الهام بگیرد.

مراحل طراحی داخلی کلینیک تغذیه

چون طراحی داخلی کلینیک تغذیه یک کار حساس است بدین ترتیب طراح باید تمام مراحل کار را به صورت کاملا دقیق و ظریف انجام دهد. در زیر به ترتیب به این مراحل اشاره داریم:

  1. در مرحله اول ابتدا طراح از نزدیک محیط و فضای کلینیک را مشاهده می کند تا بتواند یک پلان و نقشه اولیه را برای طراحی ایجاد کند. مساحت و متراژ فضا در نوع طراحی نقش بسزایی دارد.(نحوه انتخاب آبنما)
  2. وقتی پلان و طرح اولیه آماده می شود کارفرما و طراح با هم به اتفاق نظر می رسند و سپس کار طراحی طبق نقشه شروع می شود.
  3. خرید لوازم و تجهیزات توسط تیم طراحی صورت می گیرد و بر اساس میزان بودجه و سلیقه کارفرما است‌. تمام لوازم با توجه به نوع طراحی خریداری می شوند تا در مراحل کار به ترتیب استفاده گردند.
  4. در طراحی ابتدا زیر سازی های اولیه صورت می گیرد تا طرح نهایی دوام و استحکام لازم را داشته باشد.
  5. هر کاری توسط تیم مخصوص خود صورت می گیرد بدین ترتيب شاهد کناف کاری و نورپردازی به صورت کاملا پیشرفته هستید.
  6. در مرحله بعد دیوارها توسط کاغذ دیواری و متریال های مختلفی پوشش داده می شود تا رنگ و لعاب خاصی داشته باشند.
  7. کف بیشتر سرامیک می شود چون هم راحت تر تمیز می شود و هم طول عمر زیادی دارد.
  8. روی دیوار تابلوها و روی میز گلدان های طبیعی قرار داده می شود.
  9. تمام رنگ ها و المان ها یک ترکیب زیبا با هم دارند.
  10. در مرحله نهایی کار به اتمام می رسد و کارفرما شاهد یک طراحی زیبا و بروز خواهد بود که از آن نهایت لذت را می برد.

چه چیدمانی برای طراحی داخلی کلینیک تغذیه مناسب است؟

برای طراحی داخلی کلینیک تغذیه چیدمان های مختلفی استفاده می شود که این بستگی به سلیقه کارفرما و همچنین میزان بودجه او دارد. یک طراح خوب می تواند با پیاده سازی ایده ها و خلاقیت های مختلف بهترین نوع چیدمان را در طراحی داشته باشد. استفاده از گلدان های طبیعی یک ایده عالی بوده که باعث می شود تا شما محیطی نرم و آرام داشته باشید. انتخاب آثار هنری برای چیدمان کلینیک کمک می کند تا شما منعکس کننده علایق و روحیات خود باشید. آنچه در چیدمان اولویت دارد ترکیب شدن رنگ ها کنار یکدیگر است.

رنگ ها و لوازم و المان ها در چیدمان باید به گونه انتخاب شوند که حس آرامش و امنیت را در بیمار ایجاد کنند. رنگ ها در روحیه بیماران تاثیر بسزایی دارند مثلا آبی تیره به افزایش فشار خون و آبی روشن و فیروزه ای در کاهش فشار خون نقش مهمی دارد. طراح می تواند برای چیدمان از قاب و جوایز و مدارکی که پزشک دریافت کرده استفاده کند که در این صورت اعتماد بیماران هم به بهترین شکل جلب می شود. در چیدمان کناف کاری و نورپردازی درست هم اهمیت زیادی دارد.( اگر به دنبال طراحی ویلا مثلثی زیبا و شیک هستید به این لینک سر بزنید).

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *