دسته‌بندی نشده

ساخت استخر بلوکی در باغ

باغ های محیطی دنج و طبیعی هستند که شما با ساخت استخر بلوکی در آنها می توانید از این فضای زیبا نهایت لذت را ببرید. استخرهای بلوکی علاوه بر زیبایی ظاهری دوام و استحکام زیادی دارند و شما می توانید آنها را با شکل های مختلف اجرا کنید. هر چه مساحت باغ بیشتر باشد قطعا استخری که طراحی می شود هم بزرگ تر خواهد بود و بدین ترتیب می تواند در دیزاین باغ نقش موثری داشته باشد. استخرهای بلوکی بافتی متراکم دارند و به خوبی عایق بندی می شوند از این رو رطوبت نمی تواند از آنها عبور کند. آب درون استخر جریان دارد و از حجم آن کم نمی شود.
استفاده از بلوک های کوچک و بزرگ باعث شده تا این استخرهای سایزهای متنوعی داشته باشند. برای ساخت استخر بلوکی در باغ طراح از ایده های مختلف استفاده می کند و با بکارگیری متریال با کیفیت سعی می کند تا کیفیت ساخت را افزایش دهد. اگر باغ به منبع آب نزدیک باشد به راحتی می توان استخر را از آب پر کرد. استخر از اجرای مختلفی تشکیل شده و باید به صورت کاملا اصولی و استاندارد ساخته شود و نرده های محافظ داشته باشد تا خزر کودکان را تهدید نکند. آنچه در ساخت استخر بلوکی مهم است بکارگیری یک ایده بروز است که جذابیت لازم را داشته باشد. استفاده از کاشی های رنگی باعث می شود تا استخر نمای خوبی داشته باشد.

مراحل ساخت استخر بلوکی

ساخت استخر بلوکی باید به صورت کاملا اصولی باشد تا بتواند عملکرد خوبی را
خود نشان دهد به همین دلیل سازنده مراحل زیر را برای ساخت طی می کند:
1. در اولین مرحله ابتدا شکل و سایز و جایگاه استخر در باغ طراحی می شود و کارفرما می تواند استخر طراحی شده را مشاهده و عیوب کار را برطرف کند. پس از تایید شدن نقشه نهایی کار شروع می شود.
2. در مرحله دومی متریال متناسب با نیاز و سلیقه مشتری انتخاب می شود تا استخری سیک و در عین حال مستحکم ساخته شود.
3. سومین مرحله برای ساخت استخر پی ریزی آن است. استخر ها به صورت زمینی و هوایی هستند. برای ساخت استخر زمینی باید حفاری داخل زمین صورت بگیرد و برای ساخت استخر هوایی باید پایه هایی فلزی ساخته شود تا بتواند استخر را از سطح زمین به صورت معلق نگه دارد.
4. مرحله دیگر برای ساخت استخر قرار دادن بلوک های سیمانی روی یکدیگر است تا قاب اصلی استخر ساخته شود. در این زمان لوله های ورودی و خروجی آب هم تعبیه می شوند.
5. زمانی که کار بلوک چینی به اتمام می رسد عایق بندی شروع می شود که مهمترین جز کار است. عایق بندی در تمام قسمت ها انجام می شود تا رطوبت نتواند از استخر خارج گردد.
6. استفاده از متریال های تزئینی چون کفپوش های ضد آب و همچنین کاشی های رنگی برای داخل استخر باعث شده تا جلوه خوبی داشته باشد.
7. در مرحله آخر استخر پر از آب می شود تا اگر نشتی دارد مشخص گردد. در صورت تایید شدن یک استخر شیک و زیبا در اختیار کارفرما قرار می گیرد.

 

دیزاین ساخت استخر بلوکی در باغ

در ساخت استخر بلوکی در باغ دیزاین اهمیت زیادی دارد چون باعث می شود تا استخر نمایی شیک و امروزی داشته باشد. برای دیزاین استخر متریال بخصوصی استفاده می شود که مهمترین آنها ‌کاشی های رنگی و همچنین کفپوش های ضد آب هستند. کاشی ها در قسمت کف و دیواره های استخر نصب می شوند که کاملا برق هستند و اصولا رنگ آبی تیره و روشن دارند. کفپوش هایی که اطراف استخر نصب می شود نه تنها جنبه زیبایی دارد بلکه می تواند به بالا بردن کیفیت ساخت استخر هم کمک کند. اطراف استخر با نرده های تزئینی پوشیده می شود تا کودکان نتوانند
به محیط استخر نزدیک شوند و خطری هم آنها را تهدید نکند‌. استخرهای که سر پوشیده هستند دارای سقف کاذب می باشند که طرحدار بوده و جلوه فوق العاده ای هم دارد. طراحی و دیزاین استخر اولین چیزی است که طراح به آن توجه می کند. آنچه در دیزاین اهمیت زیادی دارد انتخاب رنگ مناسب است که باعث شده تا استخر جلوه ای کاملا طبیعی داشته باشد. استخر باید در قسمت مناسبی از باغ ساخته شود تا بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. طراح برای اینکه دیزاینی شیک و امروزی داشته باشد بهتر است متریال امروزی و جدید را انتخاب کند. در دیزاین استخرهای بلوکی
ظرافت کار اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا مصرف کنندگان از کار نهایی رضایت کامل داشته باشند. (با ساخت استخر مسکونی هم اشنا شوید)

متریال مورد استفاده در ساخت استخر بلوکی در باغ

در ساخت استخر بلوکی در باغ متریال های مختلفی استفاده می شود که هر کدام کیفیت و ظاهر مختص به خود را دارند. اولین متریال بلوک های سیمانی است که برای ساخت قاب اصلی استخر به کار گرفته می شوند. سیمان جز متریال های دیگری است که به استحکام و آب بندی بیشتر کار کمک زیادی می کند‌. از دیگر متریال های مورد استفاده برای ساخت می توان به کاشی ها و پارکت های رنگی اشاره کرد. کاشی ها کف و دیوارها را به خوبی پوشش می دهند و تنوع رنگی بالایی هم دارند. نرده هایی که برای دور استخر انتخاب می شوند علاوه بر زیبایی ظاهری جنسی فلزی و مستحکم دارند و در مجاورت آب و رطوبت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی هم می شوند. (ساخت استخر با سنگ لاشه یکی دیگه از روش های ساخت استخر می باشد)
استفاده از متریال با کیفیت باعث شده تا استخرهای بلوکی که در جنگل می سازید طول عمر زیادی داشته باشد. عایق بندی استخر توسط مواد مختلفی انجام می شود تا آب به داخل زمین نفود نکند. استفاده از لوله های پلیمری برای ورود و خروج آب به استخر باعث شده تا انتقال آب به بهترین شکل ممکن انجام شود و هیچ گونه مسدودی و گرفتگی هم نداشته باشد. استفاده از پوشش های چند لایه برای عایق بندی باعث شده تا آب درون استخر کم نشود‌. متریال دیگری که در ساخت استخر بلوکی نقش دارد پارکت های رنگی و چمن های مصنوعی است که در حاشیه استخر کار گذاشته می شوند تا جلوه بهتری به آن بدهند. تمام متریال های استفاده شده مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند بدین ترتیب بهترین کیفیت و کارایی را دارند. ( می خوای بدونی برکه مصنوعی چطوری درست میشه؟)

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

ساخت استخر

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *