دانستنی های آبنما, دانستنی های دیوار سبز, طراحی داخلی, طراحی و معماری, ویلا

طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی

کلینیک ها جز محیط های حساسی هستند که طراح برای طراحی و دیزاین آنها باید به اصول و قوانین زیادی توجه  کند. طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی باید به گونه ای باشد که بیماران در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشند. المان هایی که در این محیط مورد استفاده قرار می گیرند همه با هم ست هستند و یک دیزاین شیک و امروزی را خلق می کنند. در این محیط خدمات مختلفی ارائه می شود بنابراین باید تمام امکانات رفاهی را هم دارا باشد. عوامل زیادی در طراحی کلینیک چشم پزشکی نقش دارند که مهمترین آنها تجهیزات نورپردازی و رنگ ها و لوازم هستند.

قبل از طراحی این محیط طراح ابتدا با پزشک مربوطه مشورت می کند تا اطلاعی از نیاز و سلیقه او داشته باشد. در این نوع طراحی باید فضای وسیعی از محیط را برای بیماران در نظر گرفت و پاسخگوی نیاز آنها بود. لوازمی که برای طراحی دکوراسیون انتخاب می شوند علاوه بر جلوه ظاهری و تنوع رنگی بالایی باید کاملا استاندارد باشند تا زمانی که بیمار از آنها استفاده می کند خطری او را تهدید نکند. یک طراحی خوب می تواند به راحتی رضایت پزشک و بیماران را جلب کند. بیماران از این نوع طراحی خسته نمی شوند چون به هیچ وجه کسل کننده نیست و در آن احساس راحتی دارند.

درطراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای اینکه بتوان طراحی کلینیک چشم پزشکی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید باید به نکات مهمی توجه کنید که هر کدام به نوعی در طراحی خوب و با کیفیت نقش دارند. ابتدا باید نیازها و تجهیزات در نظر گرفته شود. آنچه که یک مطب چشم پزشکی نیاز دارد باید با توجه به سلیقه پزشک و بودجه او خریداری شود. طراح سعی می کند تا همیشه تجهیزاتی شیک و بروز با طرح و رنگی مناسب را انتخاب کند. در طراحی باید به اتاق معاینه که بیمار در آن حضور پیدا می کند توجه زیادی شود بدین ترتیب طراح دستگاه های مناسب را متناسب با فضا در این محیط قرار می دهد. (اگر مایل به ایجاد دیوار سبز در داخل کلینیک هستید حتما وارد این لینک شوید و بخوانید)

نورپردازی در این محیط اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا شما فضایی روشن برای پزشک و بیماران فراهم کنید و پزشک برای معاینه و انجام خدمات دیگر دید کافی داشته باشد. طراحی شما باید کاملا منحصر به فرد باشد بدین ترتیب بهتر است ایده های مختلفی را به کار بگیرید. ورودی مطب همیشه بیشترین تاثیر را روی بیمار دارد بهتر است روی این محیط بیشتر کار شود و دیزاینی جذاب و امروزی داشته باشد. ورودی بهتر است باز باشد تا بیماران بتوانند به راحتی تردد کنند. کناف کاری و نورپردازی در آن جلوه خاصی به محیط می بخشد. نکته مهم در اینجا استفاده از نور طبیعی پنجره هاست که خود باعث صرفه جویی در مصرف انرژی هم می شود. در انتخاب مبلمان به این نکته توجه کنید که مبل راحت و نرم و استاندارد باشد.

طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی

دیزاین مناسب برای کلینیک چشم پزشکی باید به چه صورتی باشد؟

دیزاین مناسب برای کلینیک چشم پزشکی باید به صورتی که باشد که پزشک و بیماران در آن احساس آرامش و امنیت و راحتی داشته باشند بنابراین طراح باید از المان هایی استاندارد و اصولی استفاده کند. فضاها باید چیدمانی مشابه داشته باشند و رنگ ها در جای خود و با ترکیب درست انتخاب شوند. استفاده از رنگ های خنثی و ملایم باعث می شود تا بیمار احساس خستگی و کسلی نکند. دیزاین مطب باید یک راهنما برای بیمار باشد به طوری که بیمار بتواند اتاق مخصوص خود را به راحتی پیدا کند بدون اینکه سردرگم شود. رنگ ها باید به گونه ای باشند که در زمان نورپردازی چشم را اذیت نکنند از این رو بهتر است از لامپ های مهتابی و آفتابی به صورت ترکیبی استفاده کنید. (در صورت ایجاد دیوار سبز در داخل کلینیک برای شناخت گیاه مناسب دیوار سبز این را بخوانید)

یک دیزاین مناسب دارای لوازم و تجهیزاتی بروز و کاملا استاندارد است و شرایط خوبی را برای بیماران فراهم می کند. فضای پذیرش اصلی ترین فضا در کلینیک است که باید در محلی مناسب و به نحوی قرار گیرد که شاخص باشد و افراد به راحتی به محض ورود به کلینیک آن را تشخیص دهند. سازماندهی اصولی در طراحی باعث افزایش اعتماد به نفس در بیماران می شود. دیزاین مناسب به گونه ای است که‌ صندلی های انتظار آن متناسب با فضا و در جای مناسب قرار گرفته اند به طوری که هیچ گونه هرج و مرج دیده نمی شود. مسیر انتهایی رسیدن به کلینیک باید به گونه ای باشد که افراد معلول هم بتوانند به راحتی در آن تردد کنند. قرار گرفتن رنگ های سرد و گرم کنار هم می تواند دیزاین را شیک تر کند.

تجهیزات مورد نیاز برای طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی

برای طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی شما یه تجهیزات زیادی نیاز دارید. برخی تجهیزات اساس کار چشم پزشکی هستند و به کمک این لوازم پزشکی می تواند خدمات مختلف را به بیماران ارائه دهد. هر کدام از تجهیزات مختص اتاق خاصی هستند بدین ترتیب در آن قرار می گیرند. صندلی و مبلمان متناسب با فضا انتخاب می شوند. در انتخاب تجهیزات رنگ نقش مهمی دارد چون لوازم باید متناسب با دیزاین محیط انتخاب شوند. میز پذیرش و پزشک به صورت کاملا اصولی طراحی شده و می توانند روی ان کارهای مختلف را انجام دهند. لامپ ها مهمترین تجهیزات روشنایی هستند که می توانند نور محیط را به خوبی تامین سازند بنابراین باید در انتخاب آنها نهایت دقت را خرج کرد.

طراحی کلینیک و فضای درمانی باید بسیار منعطف و پویا باشد تا بتوان آن را با پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییرات آینده تطبیق داد. تخت بیمار جز تجهیزات مهم است که باید کاملا استاندارد باشد تا بیمار روی آن احساس راحتی کند. برای طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی تجهیزات مختلفی نیاز است که هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. انتخاب تجهیزات استاندارد باعث شده تا این لوازم طول عمر بالایی داشته باشند. نصب المان ها در جای خود و به درستی باعث شده تا شما طراحی کاملا اصولی داشته باشید. لوازمی که چشم پزشک به آنها نیاز دارد جز مهمترین تجهیزات هستند که به صورت کاملا اصولی انتخاب می شوند. سایز تجهیزات متناسب با فضا و مساحت محیط بوده بدین ترتیب توانسته بهترین کارایی را داشته باشد.(راستی اگه کلینیک شما حیاط داشت و می خواستید یه ابنمای زیبا توی حیاط داشته باشید حتما به اینجا سر بزنید )

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *