طراحی و معماری

طراحی کافی شاپ لاکچری

کافی شاپ محیطی پر رفت و آمد است که در نگاه اول ظاهر شیک آن می تواند نظر هر مشتری را جلب کند بنابراین برای طراحی آن بهتر است حساسیت لازم را به خرج دهید و از تزیینانی بروز و شیک استفاده کنید. کافی شاپ باید فضایی آرام بخش و متفاوت داشته باشد تا شما در آن احساس راحتی کنید. برای طراحی ایده های مختلفی وجود دارد که شما می توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود آنها را پیاده کنید.

آنچه در طراحی مهم است انتخاب رنگ و سبک مناسب با مساحت محیط است. برای جذب مشتری بیشتر و درآمد بالاتر طراحی بیشترین اهمیت را دارد. برای اینکه محیط منحصر به فرد باشد بهتر است تزئینات خاص و بروز را انتخاب کنید که باعث برتری شما می شود. مهمترین لوازم موجود در کافی شاپ صندلی ها، مبلمان و میزها هستند که باید در کنار راحت بودن شیک و بروز باشند. برای اینکه مشتریان بتوانند هنگام سرو نوشیدنی احساس رضایت کنند باید در انتخاب این لوازم حساسیت زیادی به خرج دهید.

تجهیزات مورد نیاز برای طراحی کافی شاپ لاکچری

در طراحی کافی شاپ لاکچری تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین آنها لوازم پذیرایی و میز و مبل و صندلی است که مشتری از آن استفاده می کند بنابراین باید کاملا راحت و در عین حال شیک باشد. عناصر تزیینی به شیک و لاکچری شدن محیط کمک زیادی می کنند. کنار کاری و نورپردازی و انتخاب لامپ هایی با نورهای ساده و رنگی از دیگر تجهیزات هستند که برای طراحی شما به آن نیاز دارید. تجهیزات دیگری که در این محیط مورد استفاده قرار می گیرند سیستم صوت هستند که با پخش موزیک های ملایم فضایی دنچ را برای شما فراهم می کنند. عکس ها و تابلوهای هنری هم از جمله لوازمی هستند که استفاده از آن‌ها می تواند جلوه محیط را دو چندان کند. پهن کردن رومیزی های فانتزی و خاص باعث شده تا این طراحی زیباتر خود را نشان دهد. منو جز تجهیزات اصلی به شمار می رود که در اختیار مشتریان قرار می گیرد بنابراین باید در طراحی شیک و بروز آن نهایت دقت را خرج کنید. لوسترهای شیک و لاکچری توانسته اند طراحی کافی شاپ را بروزتر کنند.

طراحی و معماری در ابگون دیزاین

 

رنگ ها چه تاثیری در طراحی کافی شاپ دارند؟

رنگ ها در طراحی کافی شاپ حرف اول را می زنند چون می تواند به فضا و نورپردازی جلوه بهتری بدهند. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با هم تناسب و همخوانی داشته باشند تا بتوانند محیط را شیک تر کنند. انتخاب رنگ مناسب می تواند بر روحیه مشتریان تاثیر مستقیم داشته باشد. اگر محیط کافی شاپ کوچک باشد بهتر است از رنگ های مناسب استفاده کنید تا فضا بزرگتر شود. رنگ مناسب می تواند اشتهای مشتری را تا حد زیادی تحریک کند‌. رنگ های تیره و روشن بهترین ترکیب هستند به همین دلیل در کافی شاپ استفاده می شوند تا نورپردازی را جذاب تر کنند.

برای اینکه بتوانید یک کانسپت با رنگ بندی دلپذیر داشته باشید باید در انتخاب رنگ توجه زیادی کنید. برای انتخاب رنگ ها بهتر است اطلاعی از روانشناسی رنگ ها داشته باشید چون تنها در این صورت است که می توانید ترکیب رنگی جذاب را خلق کنید. معمار همیشه ایده های خوبی برای انتخاب رنگ دارد و سعی می کند تا رنگ را با سایر لوازم به خوبی ست کند. برای انتخاب رنگ های روشن می توانید از فیلی، سفید، زردروشن، خاکستری روشن و بژ و … استفاده کنید. رنگهای زرشکی، قهوه ای، بنفش، آبی و سبز تیره به عنوان رنگ های تیره مورد استفاده قرار می گیرند.

نورپردازی در کافی شاپ لاکچری چگونه باید باشد ؟

نورپردازی در طراحی  کافی شاپ لاکچری اهمیت زیادی دارد چون محیطی مناسب را برای سرو فراهم می کند. نور و روشنایی باید به اندازه کافی باشد بدین ترتیب بیشتر طراحان از کنار کاری های لاکچری استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی چشم نواز نور محیط را هم تامین می سازند. در واقع نورپردازی یک برگ برنده مهم بوده که هر طراحی باید از آن استفاده کند. در این شرایط علاوه بر نور و روشنایی میزان مصرف انرژی هم اهمیت زیادی دارد و شما باید در طراحی، سیستم روشنایی را به گونه ای پیاده کنید که در مصرف انرژی به خوبی صرفه جویی شود.

ادوات روشنایی در این سیستم نقش مهمی دارند بنابراین باید در انتخاب آنها نهایت دقت را خرج کنید. در واقع مشتریان فقط برای صرف نوشیدنی به کافی شاپ مراجعه نمی کنند بلکه گاهی برای آرامش گرفتن به این محیط مراجعه می کنند. حس و حال فضای کافه شما تاثیر مستقیم بر تجربه مشتریان از حضور آن‌ها در کافه شما می‌گذارد. نورپردازی هوشمندانه باعث می شود تا حتی توجه رهگذران هم به خوبی جلب شود. ترکیب شدن رنگ های سفید و زرد و گاهی رنگی باعث شده تا شما محیطی شیک و لاکچری داشته باشید.

برای طراحی کافی شاپ لاکچری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در زمان تاسیس کافی شاپ اولین چیزی که مهم است طراحی شیک و لاکچری آن است. در طراحی نکات مهمی وجود دارد که اگر به آنها توجه کنید می توانید یک طراحی لاکچری داشته باشید. در ابتدای کار باید هدف و نوع کافه را مشخص کنید. اینکه قرار است چه چیزی در کافه شما سرو شود اهمیت زیادی دارد. برای طراحی بهتر است انتظارات و سلیقه مشتریان را هم مد نظر قرار دهید. کافی شاپ های لاکچری و گران قیمت همیشه بهترین طراحی طراحی کیفیت را دارند. رنگ ها قسمت مهمی از طراحی را به خود اختصاص داده اند بنابراین باید از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید.

رنگ آمیزی اگر چه به ظاهر ساده است اما می تواند به بزرگتر شدن فضا و همچنین نورپردازی بهتر هم کمک زیادی کند. انتخاب تجهیزات مناسب برای نورپردازی سبب شده تا شما بتوانید محیطی روشن و در عین حال جذاب را خلق کنید. اگر نور شدید باشد قطعا تمرکز مشتری را به هم می زند. در انتخاب تجهیزات و لوازمی چون مبا و میز و صندلی هم توجه زیادی کنید چون باید علاوه بر زیبایی ظاهری راحت باشند و مشتری بتواند تایم طولانی از آنها استفاده کند.

ساخت استخر

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *