استخر

چگونگی ساخت استخر در جنگل

جنگل محیطی دنج و طبیعی برای تفریح بوده که شما می توانید با ساخت استخری زیبا در آن نهایت لذت را ببرید. این استخرها در سایز و مدل های مختلف طراحی و ساخته می شوند و نیاز به متریال های متنوعی دارند. در ویلاهای قدیمی و جدید امکان ساخت استخر وجود دارد و شما می توانید متناسب با مساحت ویلا و باغی که در جنگل دارید به راحتی سایز استخر را هم مشخص کنید. آنچه در ساخت استخر مهم است در ابتدا ایمنی آن است که افراد می توانند از این طریق به راحتی در آن شنا کنند.

آب باید به راحتی در استخر جریان داشته باشد و به خوبی عایق بندی شود تا آب درون زمین نفوذ نکند. در معماری امروز استخرهایی که در جنگل ساخته می شوند بهترین و شیک ترین نوع طراحی را دارند. مهمترین عاملی که باید در ساخت استخر به آن توجه کرد نوع طراحی و مقاومت سازه است که مانع از نشتی آب می شود. لوله کشی و سیستم تصفیه آب باید به صورت کاملا اصولی و صحیح اجرا شود. حجم آب استخر و همچنین شرایط موجود می تواند در ساخت استخر تاثیر گذار باشد.

<<<طراحی باغ عروسی در ابگون دیزاین>>>

ساخت استخر در جنگل چقدر زمان میبرد؟

ساخت استخر در جنگل به مدت زمان بیشتری نیاز دارد چون شما باید ابتدا برسی های لازم را انجام دهید و سپس زمین را برای ساخت آماده کنید. هر چه مساحت استخر بزرگ تر باشد قطعا ساخت آن هم به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. نوع متریالی که برای ساخت انتخاب می شود می تواند مدت زمان را کم و زیاد کند. برخی مصالح مصرف آسانی دارند و در کمترین زمان نصب و اجرا می شوند به همین دلیل استخر در مدت زمان اندک ساخته می شود. گاهی محیطی که قصد ساخت استخر در آن را دارید مشکل حقوقی دارد و شما باید قبل از ساخت مشکل حقوقی و ارثی آن را برطرف سازید.

استخر ها دارای ۳ مدل روی زمین، درون زمین و بالای زمین هستند. مدل هایی که بالاتر از سطح زمین هستند نیاز به دیواره دارند به همین دلیل ساخت آنها به زمان بیشتری نیاز دارد. طراحی استخر آن هم به صورت اصولی و طبق فناوری روز دنیا قطعا زمان‌بر بوده و باید به صورت مرحله ای اجرا گردد. ساخت استخرهای بتنی نسبت به چوبی، فایبر گلاس و ونیل به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

برای ساخت استخر درجنگل چقدر فضا نیاز داریم؟

برای ساخت استخر در جنگل به فضای کافی نیاز دارید و این امر بستگی به سلیقه شما و مساحت محیط دارد. بستگی دارد که شما چه نوع متریالی را برای ساخت انتخاب می کنید و یا قصد استفاده از چه نوع استخری را دارید. استخرهای روی زمینی به صورت کاملا ثابت به آب و فاضلاب و برق متصل می شوند و ساخت آنها نیاز به فضای بزرگی دارد. عمیق این استخرها کم بوده و ظرفیت متوسطی هم دارند. این مدل برای آموزش بهترین گزینه بوده و شما می توانید آن را در کمترین فضا به راحتی اجرا کنید.

استخرهایی که بالاتر از سطح زمین قرار می گیرند به صورت ثابت و موقت به اب و فاضلاب و برق متصل می شوند و ظرفیت و عمق آنها کم بوده و بیشتر برای آموزش مورد استفاده قرار می گیرند. در محیط هایی که امکان گودبرداری وجود ندارد این استخر می تواند به راحتی اجرا شود و عملکرد خوبی هم داشته باشد. استخرهای درون زمین دارای ظرفیت و عمق زیادی هستند و می توان در فضاهای بزرگ آنها را اجرا کرد. اتصالات آنها به صورت ثابت و دائمی بوده و پس از حفر گودال درون زمین ساخته می شوند.

 

برای ساخت استخر در جنگل چه استانداردهایی باید رعایت شود؟

برای ساخت استخر در جنگل استانداردهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. وضعیت خاک منطقه و خواص فیزیکی و شیمیایی آن باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. نتیجه این بررسی ها کمک می کند تا گودبرداری برای فونداسیون و ساخت به بهترین شکل ممکن انجام شود. استانداردهای دیگر سمی نبودن آب و خاک منطقه است که باعث می شود تا محیط برای ساخت استخر مناسب باشد. اگر آب و خاک منطقه سمی باشد به درون استخر نفوذ کرده و سلامتی انسان را تا حد زیادی به خطر می اندازد.

انتخاب متریال متناسب با نوع محیط از دیگر استانداردهایی بوده که در ساخت استخر باید به آن توجه کنید.  سازه های بتنی انعطاف پذیری زیادی دارند از این رو شما می توانید استخر را به شکل های مختلف طراحی کنید. از دیگر استانداردها می توان به مساحت محیط اشاره کرد چون استخر باید متناسب با مساحت محیط طراحی و ساخته شود. آنچه در ساخت استخر بیشترین اهمیت را دارد عمق آن متناسب با کارایی است. اگر برای تفریح قصد ساخت یک استخر شیک را دارید بهتر است عمقی استاندارد برای آن در نظر بگیرید تا خطری شما را تهدید نکند‌.

ساخت استخر درجنگل

مراحل ساخت استخر در جنگل

ساخت استخر به صورت استاندارد و اصولی نیاز به مراحل مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  1. در مرحله اول طراحی متناسب با نوع استخر و مساحت فضا صورت می گیرد و تحقیق و بررسی های دقیق متناسب با خاک منطقه صورت می گیرد.
  2. در مرحله دوم گودبرداری به کمک تجهیزات و ماشین آلات صورت می گیرد تا بتوان استخری استاندارد را طراحی کرد.
  3. آرماتور بندی و فونداسیون در مرحله بعد صورت می گیرد که در آن مهندسین نقش مهمی دارند.
  4. در مرحله چهارم اتصالات به صورت ثابت و موقت طراحی می شوند تا آب به راحتی تصفیه و وارد و خارج شود.
  5. کف سازی و عایق بندی مهمترین مرحله در ساخت استخر است که به کمک متریال های مختلفی صورت می گیرد.
  6. نصب کاشی و سرامیک های طرحدار و تزئینات در استخر می تواند زیبایی آن را دو چندان کند.

استخرها مدل های مختلف دارند بدین ترتیب ساخت آنها کاملا متفاوت بوده و طراح باید مراحل را طبق اصول و استانداردهای روز دنیا انجام دهد. آنچه در زمان ساخت مهم است انتخاب متریال باکیفیت است که باعث می شود تا علاوه بر زیبایی ظاهری استخر شما کیفیت و دوام خوبی هم داشته باشد و بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

>>برای ساخت انواع ابنماهای شیشه ایی به ابگون مراجعه فرمایید<<<

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *