طراحی و معماری

طراحی نمای ساختمان اداری | ارتباط بین طراحی داخلی و خارجی ساختمان

طراحی نمای ساختمان اداری

نمای ساختمان از اصلی ترین بخش های آن به شمار می رود که نظر افراد را به خود جلب می نماید، نمای ساختمان های اداری مسلما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند به همین دلیل طراحی نمای ساختمان های اداری امروزه به تحولی نو روبه رو شده است و مشتریان می توانند بهترین و خاص ترین طراحی ها را برای ساختمان های خود در نظر بگیرند و انجام بدهند. لازم به ذکر است که طراحی نمای ساختمان اداری همواره توسط این مجموعه بزرگ انجام می شود که سابقه و قدمت زیادی دارد و بهترین طراحان را در خود جای داده است تا بتوانند طراحی ساختمان های اداری را به نحو احسن انجام بدهند. باید بگوییم که هر چه طراحی نمای ساختمان اداری منحصر به فرد تر باشد همواره نشان دهنده شأن و شخصیت کسب و کار های داخل ساختمان می باشد.

بدانید که در زمان طراحی نمای ساختمان های اداری همواره باید به نکات متعددی توجه شود که مهمترین آنها توجه کردن به تعداد طبقات ساختمان ها، توجه به دکوراسیون داخلی، توجه کردن به بودجه مشتریان و توجه کردن به ساختمان های اطراف و همچنین توجه کردن به مشاغل و کسب و کار های ساکن در ساختمان می باشد، با کمک این نکات می توان بهترین طراحی را در نظر گرفت و با اطمینان کامل آن را برای ساختمان پیاده کرد و از زیبایی آن لذت برد.

طراحی نمای ساختمان اداری چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی کردن نمای ساختمان اداری همواره ویژگی های بارز و منحصر به فردی دارد که با توجه به آنها محبوبیت زیادی به دست آورده است، از مهمترین ویژگی های طراحی نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی کمک می کند تا بهترین نما را در اختیار داشت.
  • طراحی کمک می کند تا نمای ساختمان اداری متناسب با محیط داخلی باشد.
  • طراحی کمک می کند تا نمای ساختمان اداری متناسب با سلیقه مشتریان باشد.
  • طراحی می تواند میزان حرفه ای بودن کار ها و فعالیت های داخل ساختمان را نمایش بدهد.
  • با طراحی بهترین طرح ها برای نمای ساختمان اداری می توان جلوه و زیبایی آن را چندین برابر کرد تا شرکت های بزرگ در آنها ساکن شوند.

شرکت ها و کسب و کار های حرفه ای و بزرگ همواره به ساختمان های لوکس و شیک علاقه دارند تا بهتر دیده شوند، به همین دلیل است که به طراحی نمای ساختمان ها اهمیت ویژه می دهند و شرکت های ساختمان سازی هم معماری و طراحی آنها را به صورت حرفه ای انجام می دهند تا درجه یک و همه پسند و مدرن باشند و نسبت به ساختمان های اطراف متنوع تر باشند.

در طراحی نمای ساختمان اداری چه مصالحی استفاده میشود؟

مصالح متعددی وجود دارد که می توان از آنها برای طراحی نمای ساختمان اداری از آنها استفاده کرد اما بدانید که بهترین مصالحی که برای ساختمان های اداری کاربرد دارد و کمک می کند تا آنها سبک و مدرن و با کیفیت باشند همواره مصالحی مانند موارد زیر هستند:

  1. آجر
  2. چوب
  3. سنگ
  4. شیشه

هر یک از این مصالح گفته شده همواره دارای تنوع رنگ بسیاری هستند و شما می توانید به راحتی آنها را با هم ست نمایید. بدانید که این مصالح گفته مثلا آجر ها نه تنها مقاومت نمای ساختمان های اداری را بالا می برند بلکه کمک می کنند تا جلوه و زیبایی آنها چندین برابر گردد، لازم به ذکر است که چوب ها طراحی منحصر به فردی دارند و اصولا ست کردن آنها با شیشه های مقاوم و با کیفیت لوکس می تواند طراحی منحصر به فردی داشته باشد و زیباتر دیده شود. البته ناگفته نماند که سنگ ها هم با شیشه های دودی و شب نما طراحی بی نظیری دارند و در نتیجه باید توجه کرد که تمام این مصالح مصرف شده برای نمای ساختمان اداری با مصالح داخل ساختمان یکسان و هم‌رنگ باشد تا بتوانید ساختمانی شیک و مدرن و خاص داشته باشید.

طراحی نمای ساختمان اداری و ارتباط ان با داخل ساختمان

همان گونه که در بالا هم اشاره کردیم طراحی نمای ساختمان اداری همواره باید با نمای داخل ساختمان ارتباط مستقیم داشته باشد زیرا در این صورت ساختمان شما خاص خواهد بود و طرفداران بسیاری را هم به سمت خود جذب خواهد کرد. لازم به ذکر است که در صورتی که شما برای نمای بیرونی ساختمان خود از شیشه استفاده می کنید همواره باید از آنها هم برای داخل ساختمان استفاده نمایید تا متناسب با هم و یکنواخت باشند که بهتر دیده خواهد شد. مسلما هر چه پنجره های استفاده شده در نمای خارجی ساختمان بیشتر باشد و بهتر طراحی شوند نور بیشتری هم به محیط داخلی ساختمان وارد می شود که این فضا را برای کارمندان و کارکنان آسان تر خواهد کرد.

طراحی نمای داخلی و بیرونی همیشه با هم ارتباط مستقیم دارند، بدانید که پنجره ها و شیشه های طراحی شده برای نمای ساختمان های اداری در حال حاضر بسیار بزرگ و وسیع هستند و همواره تنها نور مورد نیاز افراد را در اختیار آنان قرار می دهند و از تابش زیاد نور خورشید هم جلوگیری می کنند و می توانند بهترین عملکرد را برای افراد ساکن در ساختمان داشته باشند.

نورپردازی درطراحی نمای ساختمان اداری

امروزه برای زیباتر کردن ساختمان های اداری و دیده شدن آنها در طول شب هم همواره از نور پردازی در طراحی آنها استفاده می کنند، مسلما وجود نورپردازی در طراحی نمای ساختمان اداری کمک می کند تا ساختمان زیبا تر و بهتر دیده شود و افراد را بیشتر سمت خود جذب نماید، بدانید که نورپردازی ها نمای ساختمان را روشن می کنند تا از بیرون تمام فضا به راحتی دیده شود، هر چه نمای ساختمان ها زیبا تر و جذاب تر باشند مسلما به همان اندازه هم نظر افراد را جلب می کنند و طرفدار به دست خواهند آورد. لازم به ذکر است طرح های متعددی هنگام طراحی بر روی نما ها پیاده می شود که در حال حاضر یکی از بهترین و با کیفیت ترین طرح ها که طرفداران بسیاری را هم به سمت خود جذب کرده اند نورپردازی نمای ساختمان های اداری می باشند. این نور ها می تواند هم کل ساختمان و هم بخش هایی از آنها را در بر بگیرد که بسته به نظر مشتریان انجام می شود.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *