طراحی و معماری

ساختار پنجره دوجداره چگونه است ؟

پنجره دو جداره دارای ساختاری منحصر به فرد بوده و از چندین لایه پروفیل آلومینیوم و همچنین upvc تشکیل شده و شیشه هایی که روی این پنجره استفاده می شود بنا به ساختار اصلی پنجره به صورت دوجداره و سه جداره می باشد. شیشه ها کاملا مخصوص بوده و بین لایه های اصلی آن گاز آرگون تزریق می شود تا بافتی کاملا متراکم پیدا کند. این پنجره ها دستاوردی جدید و بروز هستند که امروزه طرفداران زیادی هم دارند. ساختار آنها به گونه ای است که به عنوان بهترین عایق صوتی و حرارتی و برودتی معرفی می شوند. مدل های چهارلایه بیشترین سطح عایق بندی را دارند و برای محیط های خاص که آلودگی های صوتی و هوایی دارند بهترین گزینه هستند‌.

متریال upvc کاملا خاص بوده که خاصیت پلاستیک آن گرفته می شود به همین دلیل جنسی نشکن و متراکم پیدا می کند که برای ساخت این پنجره ها بهترین گزینه است. این پنجره در ساخت و مدل های متنوع طراحی و ساخته می شود. شیشه ها روی فریم و پروفیل سوار می شوند که کاملا مقاوم بوده و دچار خم شدگی و شکستگی نمی شود. درزگیر مهمترین جز پنجره بوده که نقش عایقکاری را به بهترین شکل ایفا می کند. هر چه میزان گاز آرگون تزریق شده بین شیشه ها بیشتر باشد قطعا کیفیت کار بهتر و شیشه مقاوم تر خواهد بود. پروفیل هایی که در ساختار اصلی قاب و فریم به کار می روند ضخامت استانداردی دارند و می توانند در هر شرایطی بهترین بازدهی را از خود نشان دهند.

>>طراحی ویلای مدرن در ابگون دیزاین<<

چگونه پنجره دوجداره را رگلاژ کنیم؟

زمانی که پنجره ها از رگلاژ خارج می شوند هم سر و صدای زیادی دارند هم اینکه روی هم ساییده می شوند و این باعث خرابی و افت کیفیت آنها می شود. تنظیم دقیق لولاها، یراق آلات و شیشه‌‌های لنگه بازشوی پنجره مهمترین کاری است که در رگلاژ کردن انجام می شود. تمام پنجره های معمولی و حتی دوجداره و سه جداره و چهار جداره که با آلومینیوم و upvc   ساخته می شوند قابلیت تنظیم و دگلاژ دارند و شما می توانید پس از چندین سال استفاده آنها را مجدد رگلاژ و تنظیم کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند. زمانی که پنجره از یک سمت دچار افتادگی می شود از تنظیم خارج می گردد و به سختی باز و بسته می شود پس بهتر است برای رفع این مشکل ابتدا آن را تنظیم و رگلاژ کنید. برای رگلاژ پنجره های تک حالته باید لنگه پنجره را در محور افقی و عمودی جابجا کنیم تا در جای خود قرار بگیرد. پیچ های لولا که باز می شود رگلاژ کردن سریع تر انجام می گیرد. در پنجره های دو جداره دو حالته لولای پایینی و لولای بالا هر دو قابلیت رگلاژ دارند. در پنجره های کشویی باید پیچ عمودی حفره ها را در جهت بالا و پایین حرکت دهید تا عمل رگلاژ به راحتی صورت بگیرد چون مدل های کشویی رگلاژ کاملا متفاوتی دارند. نصب نادرست پنجره باعث می شود تا پنجره سریع تر به رگلاژ نیاز پیدا کند.

نحوه ی تعمیر پنجره های دوجداره

پنجره های دوجداره بسته به مدل های جنسی که دارند مورد تعمیر قرار می گیرند. امروزه بیشتر مردم از پنجره های دوجداره آلومینیومی و upvc  استفاده می کنند به همین دلیل تعمیر آنها اهمیت زیادی دارد. اگر چه این پنجره ها مقاوم هستند اما ممکن است با نصب اشتباه در کمترین زمان دچار مشکل شوند. در این زمان باید به سرعت تعمیر شوند تا مشکل به قسمت های دیگر پنجره منتقل نشود. اگر پنجره دو جداره در هنگام باز و بسته شدن گیر و سر و صدای زیادی دارد قطعا نیاز به رگلاژ دارد و شما با تنظیم کردن می توانید این مشکل را در کمترین زمان برطرف سازند. اگر لنگه های پنجره به هیچ وجه باز و بسته نمی شوند تعمیرات اساسی نیاز دارند.

مشکل دیگری که امروزه بیشتر افراد  با آن روبرو هستند مشکل بسته شدن پنجره به صورت خودکار است‌ که‌ شما می توانید با تنظیم کردن لولا به راحتی آن را برطرف سازید. برای رفع مشکل همیشه از یک تعمیر کار خوب و حرفه ای کمک بگیرید که مهارت و تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد. اگر عایقکاری پنجره به کمک درزگیرها درست انجام نشده باشد قطعا با نفوذ گرد و غبار و هوای سرد و گرم و رطوبت مواجه خواهید شد که برای رفع مشکل باید درزگیرها را مجدد عوض کنید تا مشکل برطرف شود. صداگیری پنجره ها مانع از ایجاد سر و صدای زیادی می شود و تعمیر و برطرف کردن این مشکل هم کار راحتی است‌.

>>طراحی رستوران مراکشی در ابگون دیزاین<<

بهترین نوارهای درزگیر پنجره دوجداره

نواز درزگیر جز مهمترین یراق آلات پنجره بوده که به‌ عایقکاری آن کمک زیادی می کند. لاستیک های درزگیر برای عایقبندی بهترین گزینه هستند و انعطاف پذیری پنجره را بیشتر می کنند. لاستیک EPDM  دارای بافتی متراکم بوده که به مرور زمان و در مجاورت رطوبت دچار پوسیدگی و افت کیفیت نمی شود. مهمترین فاکتور‌ در انتخاب نوع نوار درزگیر قابلیت برگشت به حالت اولیه است و اینکه نی تواند به راحتی شیشه ها را در قاب نگه دارد بدون اینکه از آن جدا شوند. علاوه بر این باعث باز شدن لنگه های پنجره در جهت های مختلف می شود. این مدل قابل بازیافت نبوده و عمر طولانی هم دارد. لاستیک TPV  از جنس ترموپلاستیک الاستومر بوده که کاملا متنوع است و می توان روی پنجره های مختلف از آن استفاده کرد.

لاستیک PVC  برای انواع پنجره های تک حالته حالته دو حالته و کشویی مناسب بوده و می تواند عایقبندی را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. این مدل خشک بوده و نسبت به نمونه های قبلی دوام کمترین دارد. این نوارها دارای سایزهای مختلف هستند بدین ترتیب برای پنجره های تک جداره و دو جداره و سه جداره بهترین عملکرد را دارند و سطح مورد نظر را به بهترین شکل پوشش می دهند. این نوارهای درزگیر به دلیل منعطف بودن به راحتی بین شیشه و قاب قرار می گیرند و علاوه بر نقش محافظتی می توانند مانع از نفوذ گرد و غبار و حتی رطوبت و صدای زیاد شوند. طول عمر نیازهای درزگیر باکیفیت همیشه زیاد است.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *