طراحی داخلی, طراحی و معماری, ویلا

طراحی ویلا به سبک مینیمال

طراحي ويلا به سبك مينيمال-آبگون ديزاين

طراحی ویلا به سبک مینیمال

ویلاها محیط هایی خاص برای تفریح و استراحت هستند که امروزه به سبکی کاملا مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته می شوند. طراحی ویلا به سبک مینیمال  گزینه ای  برای طراحی ویلا بوده چون در آن متریال های بروز و پیشرفته به کار گرفته می شود. این ویلاها تمام امکانات بروز و پیشرفته را دارا می باشند بدین ترتیب مورد استقبال کاربرها قرار گرفته اند. هدف اصلی این سبک به نمایش گذاشتن سادگی و وضوح بوده و زوایا و الحاقات را تا حد زیادی کاهش داده است. ساده گرایی در این رویکرد یک ضرورت است که طراح تا حد امکان از آن کمک می گیرد. این طراحی اگر چه ساده است اما جذابیت آن چشم هر بیننده ای را به خوبی خیره می کند.

ویلاهای مدرن که سبک مینیمال دارند کاملا پر طرفدار هستند بدین ترتیب  امروزه بیشتر طراحان این سبک را اجرا می کنند. تجهیزات استفاده شده در این نوع طراحی کاملا پیشرفته بوده و توانسته رضایت مشتری را تا حد زیادی جلب کند. تزئینات در این طراحی زیاد نقشی ندارند و همه چیز به صورت کاملا شفاف قابل مشاهده است. در ویلاهای که به سبک مینیمال طراحی شده اند شما آرامش و بی آرایشی خاصی را می بینید و این باعث می شود تا بتوانید برای مدت طولانی در این ویلاها زندگی کنید بدون اینکه خسته شوید. این سبک به فرهنگ خاصی تعلق ندارند و همه می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. (طراحی پلان روف گاردن )

در طراحی ویلا به سبک مینیمال چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در طراحی به سبک مینیمال نکات زیادی وجود دارد که طراح باید به آنها توجه کند. اولین چیز سادگی است که فاکتور اصلی به شمار می رود و باعث می شود تا ویلا به سبک مینیمال نزدیک باشد. نکته دیگری که توجه به آن برای طراح ضروری است به کار نبردن تزئینات است. استفاده از شیشه های عریض و گسترده نشانه اصلی این سبک است که منظره و چشم انداز زیبایی را هم پیش روی شما قرار می دهد. برای نورپردازی می توانید از پنجره ها که نور طبیعی دارند نهایت استفاده را ببرید. این نور در مصرف انرژی هم نقش مهمی دارد. نکته دیگری که رعایت آن در این نوع طراحی مهم است انتخاب متریال و مصالح متناسب با سبک و شرایط اقلیمی است.

دیوارهای جدا کننده در این سبک کمتر دیده می شوند و این می تواند فضای داخلی را وسیع تر کند. سبک مینیمال برای طراحی ویلاهای کوچک یک انتخاب عالی بوده چون آن را وسیع تر نشات می دهد. از دیگر نکاتی که طراح باید به آنها توجه کند انتخاب رنگ متناسب با سلیقه کارفرما و دیزاین محیط است بدین ترتیب تمام لوازم و دیوارها باید تم رنگی یکسانی داشته باشند. در ویلاها امکانات تفریحی و رفاهی باید کنار یکدیگر باشند در این صورت شما احساس راحتی خواهید کرد. فرم های مکعب مستطیلی در این سبک باید به صورت خطی و کشیده اجرا شوند تا نمای بهتری داشته باشند.

از چه رنگ هایی می توان در طراحی ویلا به سبک مینیمال استفاده کرد؟

در طراحی ویلا به سبک مینیمال می توان از رنگ های مات و براق و همچنین تیره و روشن استفاده کرد که بهتر است به صورت ترکیبی کنار هم قرار بگیرند. رنگ های خنثی و شاد زمانی که در کنار هم ظاهر می شوند می توانند جلوه محیط را دو چندان سازند. متریال سنگ و چوب با طرح و رنگ خاص زمانی که در این نوع طراحی استفاده می شوند زیبایی محیط را دو چندان می سازند. رنگ های سفید و خاکستری در تم های مختلف بیشترین سطح استفاده را در این سبک دارند. برای گرما بخشیدن به محیط می توانید از رنگ های کرم و قهوه ای هم استفاده کنید. ( اگر می خواهید در کنار ویلای مینیمال حود یک ابنمای ساده خانگی هم داشته باشید بهتر است به این مقاله بیشتر توجه کنید.)

طراحی ویلا به سبک مینیمال

در طراحی ویلا آن هم به سبک مینیمال طراح می تواند رنگ ها را متناسب با سلیقه مشتری انتخاب کند. لوازم ست زیبایی با محیط دارند بدین ترتیب شما شاهد یک تنوع رنگی عالی خواهید بود. طراحی داخلی و خارجی ویلا تقریبا در یک سبک است و شما از داخل ویلا بهترین منظره را پیش رو خواهید داشت‌. رنگ ها روی لوازم و سطح دیوار و قسمت های مختلف مشاهده می شوند و زمانی که شما نورپردازی را انجام می دهید رنگ ها بیشتر خود را نشان می دهند. برای اینکه رنگ ها زیاد سرد و بی روح نباشند می توانید بین آنها رنگ های گرم را هم استفاده کنید. استفاده از قاب عکس و گلدان ها و تابلوهای رنگی می تواند به زیبایی هر چه بیشتر محیط کمک کند.

نحوه طراحی و اجرای روف گاردن توسط آبگون دیزاین.

جزئیات چه تاثیری در طراحی ویلا به سبک مینیمال میتواند داشته باشد ؟

سبک مینیمال بر جزئیات توجه زیادی دارد و سعی می کند تا هر چیزی را به شکلی ساده اجرا کند. در واقع ساده گرایی در این سبک بیشترین اهمیت را دارد و به صورت جزئی به هر چیزی پرداخته می شود. جزئیات تاثیر زیادی روی طراحی ویلا به سبک مینیمال دارند از این رو طراحان سعی می کنند تا به بهترین شکل به جزئیات بپردازند. تمام تجهیزاتی که برای این نوع طراحی انتخاب می شوند باید طرح و رنگ و بافت و همچنین سایز مناسب را داشته باشند تا بتوانند با محیط کاملا همخون و ست باشند. راز جذابیت ویلا مینیمال توجه به همین جزئیات است و همه چیز در آن شفافیت لازم را دارد.

سطوح در این طراحی کاملا ساده هستند و بیشتر با شیشه پوشیده شده اند. فضاهای اقامتی و تفریحی دارای امکاناتی بروز هستند که شما می توانید از آنها نهایت لذت را ببرید. تزئینات در این طراحی جایگاهی ندارند و به جای آن به جزئیات پرداخته شده تا بتواند در عین سادگی شیک و زیبا باشد. استفاده از متریال های طبیعی چون سنگ و چوب  مصنوعی چون بتن و سیمان باعث شده تا طراح بتواند بهتر به جزئیات طرح بپردازد و شکلی کاملا منعطف به آن بدهد. چیدمان صحیح و منطقی باعث می شوند تا رنگ های خنثی در این طراحی فرد را خسته و دلزده نکنند. در فضای داخل ویلا شما شاهد اختلاف متریال، اختلاف سطح و یا چیدمان مبلمان هستید که این می تواند جذابیت کار را افزایش دهد. حتی تابلوهای استفاده شده هم مینیمال و انتزاعی هستند تا به سبک طراحی نزدیک باشند.( طراحی ویلا مثلثی جزو ویلاهایی می باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است ، اگر شما هم علاقه مند به ساخت چنین ویلاهایی هستید می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات خو را در این زمینه افزایش دهید و سپس اقدام کنید.)

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *