ویلا

طراحی باغ ویلا سنتی

طراحی باغ ویلا از گذشته تا به امروز یکی از دغدغه های اصلی کارفرمایان و صاحبان باغ ویلا ها بوده و همانطور که در دیگر مقاله های ویلا آبگون دیزاین به این موضوع پرداخته ایم، سبک های مختلفی برای طراحی یک باغ ویلا وجود دارد اما از میان انواع سبک ها، امروزه همچنان طراحی باغ ویلا سنتی در صدر انتخاب های افراد می باشد.

بنابراین از آن جایی که سبک سنتی طراحی باغ ویلا طرفداران زیادی دارد، در این نوشتار بر آن شدیم تا این سبک از طراحی ویلا را برای شما همراهان عزیز بررسی کرده و توضیحات و نکاتی را در این خصوص به شما ارائه کنیم.

نکاتی برای طراحی ویلا و باغ ویلا به سبک سنتی :

1. نمای آجر:

معمولا برای طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک سنتی از آجر استفاده می شود. آجر یکی از انواع مصالحی است که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته و بنابراین یکی از مهم ترین المان ها برای داشتن یک فضای سنتی و کلاسیک می باشد. دقت کنید که آجر ها نیز انواع مختلفی دارند، که انواع آجر قفقازی و نسوز امروزه در طراحی نمای بیرونی ویلا ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

2. طراحی شیشه های رنگی در طراحی باغ ویلا سنتی:

طراحی شیشه های رنگی نیز از دیگر نکات مهم در طراحی باغ ویلا به سبک سنتی می باشد. شیشه های رنگی که مخصوص معماری سنتی ایران است از جمله انتخاب های خوبی است که می تواند محیطی پر نشاط و جذاب و در عین حال آرامش بخش را برای شما به ارمغان آورد.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

3. طراحی تراس یا بهار خواب :

طراحی تراس و بالکن بخصوص تراس سبز یا بهار خواب از دیگر نکاتی است که در معماری سنتی ایران بسیار مورد توجه بوده است. البته در معماری سنتی ایران بهار خواب یا تراس، شاه نشین گفته می شده است که امروزه با تغییرات کمی به بهار خواب یا تراس بدل گشته است. بنابراین شما می توانید با طراحی یک فضای شاه نشین که بر فراز محوطه خارجی قرار گرفته و می توان از درون آن، از زیبایی های محوطه ویلا استفاده نمود، ویلایی با سبک سنتی داشته باشید.

4. طراحی حوض:

یکی از مهم ترین عناصر در باغ های سنتی ایرانی، طراحی حوض یا حوضچه در وسط محوطه خارجی ویلا یا حیاط می باشد که امروزه نیز طرفداران زیادی دارد و می تواند فضایی سنتی و زیبا را برای شما به ارمغان آورد. شما می توانید حتی در میان حوض یک آبنما نیز تعبیه کرده و به این طریق فضایی دلنشین و منحصر به فرد را برای خود ایجاد نمایید.

یک حوض زیبا می تواند طراوت و تازگی را به ویلای شما بخشیده و حتی قرار دادن چند گلدان شمعدانی در لبه های کناری آن، می تواند نماد زیبایی از سبک معماری سنتی را برای شما به ارمغان آورد.

5. طراحی آلاچیق یا تخت های سنتی:

استفاده از آلاچیق و یا تخت های سنتی در گوشه ای از فضای باز ویلا نیز می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و فضایی دلنشین را ایجاد کند. همچنین دقت کنید که می توانید به کمک قالیچه ها و پشتی های سنتی یا متکا های گرد، تخت های محوطه را شکیل تر نمایید.

طراحی ویلا سنتیپآبگون دیزاین

طراحی باغ ویلای ایرانی سنتی

طراحی باغ ویلا سنتی ایرانی

 

بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “طراحی باغ ویلا سنتی

  1. رامین کلانتری گفت:

    لطفا تلفن خودتون بدید

    1. آبگون دیزاین گفت:

      سلام
      شماره تماس در قسمت تماس با ما سایت درج شده است.
      میتوانید برای طراحی ویلا با شماره ۰۹۱۲۵۸۷۹۳۱۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *