استخر

طراحی استخر هشت ضلعی

استخر هشت ضلعی

طراحی استخر هشت ضلعی

پیشتر در مورد طراحی استخر ماهی صحبت کرده ایم . یکی از انواع استخر های پرورش ماهی، استخر های هشت ضلعی هستند که مخصوص پرورش ماهی طراحی و احداث می شوند. این نوع از استخر ها در 2 نوع پیش ساخته و نیز بتنی قابلیت ساخت دارند و بسته به نیاز و یا فضای مورد استفاده، از انواع ان ها استفاده می شود.

در این مقاله از سری مقالات ساخت استخر در  آبگون دیزاین به موضوع طراحی استخر هشت ضلعی پرداخته ایم و قصد داریم تا نکاتی را در این خصوص به شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

 مشاوره رایگان و استعلام قیمت طراحی و ساخت استخر هشت ضلعی  : 09121032193

 

 

طراحی و ساخت استخر هشت ضلعی

ابعاد استخر هشت ضلعی بستگی به نیاز شما و گنجایش استخر هشت ضلعی متناسب با ابعاد آن متغییر می باشد.

نکات مهم در طراحی استخر هشت ضلعی:

از جمله نکاتی که در طراحی این استخر ها بایستی مد نظر قرار گیرند، عبارتند از:

  • ابعاد یا در واقع قطر، ارتفاع و شیب کف این استخر ها باید بر اساس نوع آبزیان و نیز موقعیت جغرافیایی مزرعه پرورش ماهی شما طراحی گردد تا آبزیان بتوانند بهترین میزان رشد را داشته باشند و در کوتاه ‌ترین زمان ممکن به اندازه مورد نظر رسیده و به بازار عرصه گردند. در حقیقت میان ابعاد استخر و نوع و اندازه ی ماهی ها بایستی تناسب وجود داشته باشد تا ماهی ها بتوانند به خوبی رشد کنند.
  • در اطراف این استخر ها بایستی به قدر کافی مسیر برای عبور و مرور مناسب جهت دسترسی پرسنل و کادر فعال و حمل و نقل ماهی و تجهیزات طراحی شود.
  • استخر باید جانمایی مناسبی داشته باشد به این معنا که در برابر بلایای طبیعی همچون باد ها، طوفان و سیل محافظت شود و از اتاق کنترل قابل دیدن باشند و نظارت بر روی آن ها به درستی انجام گیرد.
  • در اطراف استخر ها نباید درختان برگ‌ریز یا حتی بوته‌ای وجود داشته باشد تا از افتادن برگ، علف و غیره در درون آب جلوگیری شود.
  • عمق آب بایستی براساس ارتفاع آب و نیز سایز و اندازه ی ماهی ها تعیین شود.
  • شکل استخر 8 ضلعی می بایست براساس اصول مهندسی شیلات طراحی شود تا در میزان هزینه ها صرفه جویی شود.
  • سطح این نوع از استخر ها را معمولا از جنس های مختلفی همچون کاشی‌های سرامیکی یا موزائیک های شیشه‌ای می سازند اما با این حال این سطوح را با رنگ های نانو و آنتی ‌باکتریال می پوشانند.
  • آب استخر بایستی به کمک فیلتر ها و سیستم های گردش آب تمیز نگاه داشته شود. سیستم های تمیز کننده سطح نیز به کمک یک کفه گیر و یا یک مجرا می توانند این کار را بهتر انجام دهند.
  • به کمک سیستم های تنظیم‌ شده جریان سرتاسری (جریان آب مخالف گرمایش یا سرمایش) می‌توان بدون هزینه‌های اضافی، میزان بهره‌وری استخر ها را افزایش داد.

 مشاوره رایگان و استعلام قیمت طراحی و ساخت استخر هشت ضلعی  : 09121032193

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *