دانستنی های روف گاردن

چگونه روف گاردن بسازیم؟

همانطور که حتما می دانید، روف گاردن یا باغ بام یا بام سبز به فضای سبزی گفته می شود که بر روی بام ساختمان ها ایجاد می شود. روف گاردن در محیط های بسته و کوچک امروزی درواقع به نوعی نقش حیاط منازل و ساختمان های مسکونی و تجاری را ایفا می کند که شما می توانید بسته به سلیقه و نوع ساختمان خود از انواع مختلف روف گاردن که در مطالب قبلی به آن پرداخته ایم استفاده نمایید.

اما در این نوشتار از آبگون دیزاین قصد داریم تا به این پرسش شما که چگونه یک روف گاردن بسازیم ؛ پاسخ داده و مراحل اجرای یک روف گاردن را برای شما شرح دهیم.

 اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

1. قوانین شهرداری های منطقه محل سکونت خود را چک کنید:

توجه کنید که در برخی از مناطق، شهرداری ها مجوز ساخت روف گاردن را نمی دهند و یا برای طراحی و اجرای روف گاردن شرایطی را در نظر گرفته اند. بنابراین پیش از هر کاری چنانچه قصد ساخت یک باغ بام را دارید، قوانین شهرداری برای ساخت روف گاردن را در منطقه ی محل سکونت خود چک کنید.

2. چگونه روف گاردن بسازیم؟ از یک شرکت مهندسی کمک بگیرید:

خوشبختانه امروزه با صنعتی تر شدن جوامع، تمامی فرآیند ها و مراحل ساخت و اجرای محوطه ها از جمله روف گاردن، به صورت تخصصی و مهندسی شده انجام می گیرد تا در مراحل بعدی افراد و کارفرمایان را با مشکلاتی مواجه نسازند.

بنابراین چنانچه قصد طراحی و اجرای یک روف گاردن را دارید می توانید با مشاورین ما در آبگون دیزاین تماس برقرار نمایید تا ایشان پس از بررسی های لازم از ساختمان شما، علاوه بر اطلاعاتی که در زمینه ی ایمنی ساختمان به شما ارائه می نمایند، میزان تحمل وزن ساختمان را نیز برای اجرای این طرح برآورد کرده و سپس در صورت تمایل برای شما طراحی مناسبی را انجام می دهند.

3.چگونه روف گاردن بسازیم؟ انتخاب نوع روف گاردن بسته به میزان تحمل وزن ساختمان خود:

چنانچه ساختمان شما تحمل وزن پایینی دارد می توانید از انواع روف گاردن با مواد سبک نظیر فایبرگلاس استفاده نمایید. همچنین استفاده از خاک های سبک و نیز فوم های پلس استایرن جهت زهکشی سبک نیز از دیگر راهکار های مناسب برای ساختمان های با تحمل وزن پایین می باشد.

4. انتقال آب به روف گاردن را نیز مد نظر قرار دهید:

توجه کنید که آبیاری به کمک بردن سطل آب به پشت بام شاید به مرور سخت بوده و شما را خسته نماید، بنابراین بهتر است پیش از اجرای یک روف گاردن، ابتدا یک سیستم انتقال آب به پشت بام را طراحی کرده و امکان کنترل میزان آبیاری را نیز برای فصول مختلف در آن در نظر بگیرید.

5. شرایط باد محل سکونت خود را چک کنید:

دقت کنید که پشت بام ساختمان ها باد بیشتری را متحمل می شوند و بنابراین چنانچه ساختمان شما در مناطق بادخیز باشد و قصد داشته باشید تا یک روف گاردن بسازید بایستی جریان باد را به کمک ایجاد بادشکن ها مختل کرده و از به این طریق از خراب شدن روف گاردن توسط باد جلوگیری نمایید. البته توجه کنید که جریان باد به هیچ طریقی حذف نخواهد شد و شما تنها می توانید به کمک بادشکن ها، میزان باد را کاهش دهید.

6. زیر سازی مناسبی را برای اجرای روف گاردن انجام دهید:

زیر سازی مناسب بام ساختمان از دیگر نکات مهم در پاسخ به سوال چگونه یک روف گاردن بسازیم می باشد. درواقع شما با زیر سازی مناسب می توانید ماندگاری گیاهان را افزایش داده و همچنین از آسیب به ساختمان نیز جلوگیری نمایید.

7. گیاهان مناسب با منطقه محل سکونت خود را انتخاب نمایید:

توجه کنید که گیاهان مناسب روف گاردن با گیاهان کاشته شده در باغ متفاوت بوده و گیاهانی که در روف گاردن کاشته می شوند بایستی علاوه بر مقاومت مناسب نسبت به گرما و باد بایستی وزن کمی نیز داشته باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *