استخر

طراحی و ساخت استخر آجری

طراحی و ساخت استخر آجری

طراحی و ساخت استخر با آجر اگر چه می تواند مقرون به صرفه باشد اما به لحاظ طول عمر مناسب نبوده و استاندارد نیست، بنابراین بایستی برای جبران این ضعف استخر آجری از راهکار دیگری کمک گرفت. این راهکار استفاده از میلگرد در استخر آجری بوده و به کارگیری میلگرد به دو صورت انجام می گیرد که در این مقاله از مجله طراحی و معماری آبگون دیزاین قصد داریم مراحل ساخت استخر با آجر به کمک میلگرد را برای شما تشریح کرده و توضیحاتی را در این خصوص ارائه نماییم.

 مشاوره رایگان و استعلام قیمت طراحی و ساخت استخر آجری : 09121032193

1. ساخت استخر آجری با میلگرد و هسته بتن مسلح:

برای ساخت استخر آجری به کمک بتن مسلح ابتدا بایستی دیواری آجری به عنوان دیواره ی استخر ایجاد نمایید و پس از آن به کمک میلگرد، یک شبکه با فاصله ی حداکثر 20 سانتی متری در کف و دیواره ها به شکل یکپارچه ایجاد نمایید. پس از آن که یک شبکه میلگرد در کف و بدنه ایجاد نمودید می توانید سایر مراحل ساخت استخر همچون بتن ریزی و چیدن مابقی دیواره را ادامه دهید.

طراحی و ساخت استخر آجری

البته توجه کنید که میلگرد ها در هیچ قسمتی از بدنه و کف نباید به آجر ها چسبیده باشند و برای این منظور می توان از فاصله نگهدار استفاده نمود. همچنین دقت کنید که برای استخر هایی که زیر 35 هزار لیتر حجم دارند، دیواره آجری 10 سانتی متر، دیواره ایجاد شده با میلگرد 10 سانتی متر و با احتساب بتن ریزی و سیمان کاری و سرامیک کاری، عرض دیواره استخر آجری شما حداقل 45 سانتی متر خواهد بود و برای ساخت استخر هایی بزرگتر از این میزان حجم آب، بایستی میزان فشار و حجم ورودی آب برآورد گردد.

طراحی و ساخت استخر آجری

2. ساخت استخر آجری با میلگرد و بتن پاششی:

در این نوع ساخت استخر با آجر ابتدا بایستی دیواره یا بدنه ی استخر را به عرض حداقل 20 سانتی متر با آجر و ملات ماسه دیوارچینی نموده و سپس به کمک میلگرد روی این دیوار آجری را با فاصله می پوشانید. پس از آن به کمک بتن پاششی بر روی میلگرد ها بتن ریخته تا دیوار آجری به طور کامل پوشش داده شود.

تفاوت استخر آجری هسته بتنی با دیوار آجری بتن پاششی:

تفاوت بین دو روش ذکر شده در بالا یعنی استخر آجری با هسته بتنی و استخر آجری با بتن پاششی در آن است که در نوع بتن پاششی پس از گذشت مدتی ممکن است استخر معلق شود اما در نوع هسته بتنی معمولا به دلیل یکپارچگی بیشتر این اتفاق رخ نخواهد داد.

همچنین شاید تنها مشکلی که در نوع استخر آجری با هسته بتنی وجود دارد آن است که برخی از افراد به دلیل عدم مهارت، بتن ریزی نامرغوب انجام می دهند و به همین دلیل استخر از استحکام مناسبی برخوردار نمی باشد.

 مشاوره رایگان و استعلام قیمت طراحی و ساخت استخر آجری : 09121032193

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *