استخر

لوله کشی استخر باغ

ساخت استخر یکی از ایده های بکر و ناب برای محوطه سازی هست که در سال های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

متاسفانه در بسیاری از موارد، نوع لوله کشی استخر باغ کمتر مورد توجه قرار می گیرد و لوله کشی های غیر اصولی در طول زمان علاوه بر ایجاد خسارات و خرابی هایی در کل سیستم، به صورت تدریجی نشت داشته و به همین سبب مشکلاتی را برای افراد ایجاد می نمایند.

بنابراین تیم آبگون دیزاین در این مقاله قصد دارد تا در خصوص لوله کشی استخر باغ اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما علاقمندان قرار دهد.

انتخاب لوله در درجه اول اهمیت قرار دارد:

در لوله کشی استخر ویلا، انتخاب نوع و یا جنس لوله در درجه ی اول اهمیت قرار دارد و این موضوع می تواند بر کیفیت کلی لوله کشی تاثیر بگذارد. در حقیقت از گذشته تا به امروز انواع و اقسام لوله ها وجود داشته اند که برای لوله کشی استخر باغ استفاده می شده اند اما امروزه بهترین نوع لوله ها به لحاظ کیفیت و دوام را لوله های PVC (پی وی سی) می دانند.

لوله ها ی UPVC برای افزایش عمر تاسیسات و پمپ ها و البته سیستم گردش آب گزینه ی بسیار مناسبی می باشد. همچنین چنانچه استخر نیاز به ضدعفونی کردن یا کلرزنی داشته باشد، این لوله ها مقاومت خوبی در برابر اسید داشته و در نتیجه به راحتی از بین نمی روند.

 

اتصالات لوله-لوله کشی استخر باغ:

اتصالات لوله ها از دیگر نکات مهم و قابل توجه در لوله کشی استخر باغ می باشد. در واقع از آن جایی که استخر ها در معرض فشار زیاد آب به دلیل سیستم آبرسانی بسته ی آن ها می باشند، اتصالات لوله های آن ها می بایست در برابر فشار زیاد آب استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند. میزان این فشار 6 تا 18 کیلوگرم در هر متر مربع می باشد که اتصالات باید در برابر این میزان فشار مقاوم بوده و از هم گسسته نشوند.

لوله کشی پمپ آب استخر:

لوله ی پمپم آب استخر بایستی در برابر میزان آب ورودی و خروجی به پمپ مقاومت خوبی داشته باشد. به طور نرمال یک لوله 3.81 سانتی متری می تواند حدود 44 گالن آب و یک لوله 5 سانتی متری می تواند حدود 78 گالن آب را در هر دقیقه جا به جا نماید. همچنین لوله 6 سانتی متری حدود 120 گالن و لوله 7.62 سانتی متری حدود 160 گالن آب را می تواند در هر دقیقه جا به جا نماید. درواقع یک لوله 3.81 سانتی متری برای پمپی با نیرویی کمتر از ¾ اسب بخار لازم است.

همچنین بهتر است بدانید که لوله‌های PVC جهت کارایی بهتر، چنانچه تحت شرایط فشار بالای آب قرار داشته باشند ، بایستی حتی الامکان کوتاه باشند. به طور مثال برای پمپ های ی با نیروی ¾ اسب بخار، بهتر است از یک لوله به قطر 3.81 سانتی متر به طول حداکثر 6 متر استفاده کنید.

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله در خصوص لوله کشی استخر باغ، حتما به اهمیت این موضوع پی برده اید، بنابراین چنانچه قصد لوله کشی استخر را دارید، می توانید با تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین در تماس بوده و پروژه های ساخت استخر و محوطه سازی خود را به ما بسپارید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *