استخر

طراحی استخر باغ

امروزه کاربرد یک استخر باغ بدون شک چیزی فراتر از ساخت یک مکان برای صرفا شنا کردن است و استخر می تواند محلی برای دورهمی های خانوادگی، استراحت و یا آفتاب گرفتن اعضای خانواده در روز های گرم تابستان باشد، به همین جهات با در نظر گرفتن این موارد، امروزه توجه به طراحی استخر باغ یکی از نکات مهم در محوطه سازی باغ است.

بنابراین در این مقاله با تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در خصوص ساخت استخر و طراحی استخر باغ در اختیار شما قرار دهیم.

 

اهمیت طراحی استخر باغ:

از آن جایی که امروزه دکوراسیون اغلب باغ ها براساس تلفیق فضاهای داخلی و محوطه سازی انجام می شود، بنابراین طراحی استخر باغ علاوه بر آن که بر محوطه ی خارجی تاثیرگذار است، دید آن از نمای داخلی نیز با اهمیت بوده و بنابراین طراحی یک استخر زیبا می تواند فضای داخل ویلا را نیز به یک فضای لوکس بدل کند.

همچنین طراحی استخر باغ به کمک ابزار های دقیق مهندسی می تواند این فضا را به یک نشیمن لوکس در باغ تبدیل کرده و چشم انداز زیبایی از داخل ویلا به دست دهد. در حقیقت طراحی هوشمندانه ی یک استخر زیبا و مدرن می تواند یک نیم رخ زیبا و بی بدیل برای باغ شما ایجاد نموده و محیطی رویایی را فراهم آورد.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

طراحی استخر باغ چگونه انجام می شود؟

شاید اولین چیزی که در خصوص طراحی استخر باغ به ذهن بیاید آن است که یک استخر مستطیل شکل براساس ابعاد و اندازه های موجود طراحی و اجرا شود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی طراحی استخر باغ به کمک ابزار های دقیق با طرح های خاص انجام می شود. در حقیقت ساخت استخر باغ امروزه تنها در شرایطی که فضای کافی وجود نداشته باشد به شکل مستطیلی ساخته می شود و در غیر این صورت، اغلب افراد ترجیح می دهند تا  از انواع طراحی های مدرن و خاص برای استخر باغ خود استفاده نمایند.

نحوه طراحی استخر باغ|آبگون دیزاین

درواقع شکل مستطیلی استخر به دلیل هزینه ی کم و البته فضای اندک مورد نیاز، از گذشته طرفداران زیادی داشته و امروزه تقریبا کمتر کسی از این نوع استخر ها برای باغ و ویلای خود استفاده می کند.

طراحی استخر باغ در ابعاد مناسب:

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی استخر باغ بایستی مورد توجه قرار دهید آن است که اگر چه برای طراحی استخر در ویلا بایستی اندازه ی باغ ویلا مد نظر قرار داده شود اما بهتر است بدانید که حداقل طول استخر باغ ها بایستی 3 برابر قد انسان یعنی چیزی حدود 6 متر طول و 4 متر عرض باشد.

همچنین عمق یک استخر معمولی بایستی حداقل 1 متر در نظر گرفته شده و مساحت استاندارد به ازای هر نفر نیز باید چیزی حدود 5 متر مربع باشد تا شناگران آسایش داشته باشند و در هنگام شنا با یکدیگر برخورد نکنند.

نحوه طراحی استخر باغ

طراحی اتاقک استخر باغ:

همانطور که گفتیم، در طراحی استخر باغ بایستی در بدو امر به موضوع فضای کافی توجه کنید و ابعاد و اندازه ی کلی استخر خود را براساس میزان محوطه ی خود تعیین نمایید اما دقت کنید که اگر فضای کافی برای ساخت استخر دارید، می توانید یک اتاقک نیز در کنار استخر خود طراحی نمایید.

طراحی یک اتاقک در کنار استخر باغ می تواند یکی از ایده های بکری باشد که فضای شما را لوکس و لاکچری تر کرده و علاوه بر زیبایی، انرژی مثبت را برای استفاده کنندگان آن ایجاد نماید. اتاقک های ایجاد شده در کنار استخر باغ معمولا به کمک المان های طبیعی نظیر چوب دیزاین شده و تصویری رویایی و کارت پستالی را برای بیننده ایجاد می نمایند.

تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین آماده ی دریافت پروژه های طراحی استخر باغ برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد. برای این منظور کافیست با مشاورین ما در تماس باشید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *