استخر, دانستنی های روف گاردن

ایده های ساخت استخر لوکس و مدرن

امروزه ساخت استخر به عنوان یکی از اجزای جدایی ناپذیر اکثر ویلا ها می باشد. از آن جایی که معمولا طراحی ویلا های امروزی با سبک مدرن انجام می شوند، استخر ها نیز از قالب همیشگی و کلاسیک خود در آمده اند و در انواع مختلفی طراحی و اجرا می شوند. بنابراین اغلب صاحبان ویلا ها که قصد طراحی و اجرای یک استخر را در ویلای خود دارند، به دنبال ساخت یک استخر مدرن و لوکس می باشند.

به همین جهت تیم آبگون دیزاین امروز قصد دارد تا ایده هایی را برای ساخت یک استخر مدرن و لوکس در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد.

چگونه یک استخر لاکچری بسازیم؟

در ابتدا توجه کنید که برای ساخت یک استخر مدرن و لوکس هیچ ایده و الگوی خاصی موجود نبوده و تنها بایستی براساس خلاقیت ها و ایده های ناب، یک استخر منحصر به فرد را طراحی نمایید. در واقع هر چه که ایده ی طرح اولیه ی استخر از الگوی خاصی پیروی نکند و به سلیقه ی شخصی شما نزدیک تر باشد، انحصاری تر بوده و به شخص شما تعلق دارد.

1. از اشکال متنوع استفاده کنید

اولین نکته از ایده های ساخت یک استخر مدرن، خارج از شدن از نظم اولیه و کلاسیک بودن استخر است. از گذشته معمولا استخر ها را در اشکال مربع و مستطیل می ساخته اند اما امروزه این نوع از استخر ها بسیار ساده بوده و معمولا دیگر کمتر از آن ها استفاده می شود.

ساخت استخر لوکس و مدرن|آبگون دیزاینبرای ساخت استخر می توانید به نمای ساختمان و یا دیگر المان های به کار رفته در محیط ساختمان توجه کرده و براساس ان طرح اولیه ای را بدون در نظر گرفتن قوانین خاص، ایجاد نمایید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

2. استخر های چند منظوره بسازید

یکی دیگر از ایده های ساخت یک استخر مدرن و لوکس، استفاده از این نوع استخر ها می باشد. امروزه در ویلا های لوکسی که فضای کافی نیز ندارند، معمولا از این استخر ها استفاده کرده و برای آن دربی ریموت دار می گذارند. به کمک ریموت درپوش استخر بسته شده و بسته به نوع طراحی شما، استخر را به یک زمین چمن و یا یک زمین مسطح تبدیل می نماید. این استخر های چند منظوره برای محیط های کوچک و یا ویلا های لوکس و لاکچری ایده ی بسیار مناسبی می باشند.

3. استخر را خلاقانه رنگ آمیزی کنید

رنگ آمیزی های خلاقانه در قسمت های مختلف استخر که از سطح زمین بالاتر آمده اند نیز می تواند از دیگر ایده های ساخت یک استخر لاکچری باشد. رنگ ها و طرح های منحصر به فرد می تواند به استخر شما جلوه ی خاصی بخشیده و آن را متمایز سازد.

4. المان های محیطی را به خدمت بگیرید

امروزه معمولا از تخت های مخصوص در کنار استخر ها استفاده شده و فضایی خاص و لوکس را به شما ارائه می نمایند.

همچنین استفاده از سکو ها و میز و صندلی ها با آفتاب گیر در کنار استخر ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می توانند استخر زیبایی را برای شما به ارمغان آورند. به علاوه تعبیه ی سرسره های آبی در کنار استخر برای کودکان و یا قرار دادن طبقه های مخصوص در آب برای کودکان نیز از دیگر ایده های خلاقانه برای داشتن یک استخر لوکس می باشد.

ساخت استخر لاکچری و لوکس |آبگون دیزاین

همچنین حتی می توانید آبنما هایی را در کنار استخر خود ایجاد کنید تا با جاری شدن آب آن ها به درون استخر و ایجاد صدای دل انگیز آب، حس آبشار را در ویلای خود ایجاد نمایید.

ساخت استخر لاکچری و مدرن |آبگون دیزاین

5. استخر های شیشه ای بسازید

اگر چه این گونه از استخر ها معمولا در روف گاردن ها اجرا می شوند اما این استخر ها نیز بسیار لوکس و لاکچری هستند و تماشای نمای زیبای آب از درون شیشه قطعا برای هر بیننده ای خیره کننده خواهد بود.

ساخت استخر لاکچری شیشه ای|آبگون دیزاین

6. یک دریاچه طبیعی بسازید

اگر فضای بزرگی را در محوطه ی ویلای خود در اختیار دارید و قصد ساختن استخر را در آن دارید، می توانید انواع استخر های بزرگ و بدون لبه و زاویه در آن بسازید و به نوعی حس یک دریاچه ی طبیعی و بدون مرز را در محوطه ی ویلای خود ایجاد نمایید. این طراحی خلاقانه در محوطه سازی ویلا کمک بسیاری به زیبا سازی محیط خواهد کرد و محوطه را از آن چه که هست وسیع تر نشان خواهد داد و در نهایت یک آبگیر طبیعی و بزرگ را برای شما ایجاد خواهد کرد.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *