طراحی رستوران

طراحی معماری باغ رستوران سنتی

طراحی معماری باغ رستوران سنتی

صرف غذا در فضاهای خارجی ساختمان ها و رستوران ها یکی از نقاط قوت در طراحی رستوران های امروزی است و به همین جهت است که در سال های اخیر ساخت رستوران جای خود را به ساخت باغ رستوران سنتی داده و افراد تمایل به ساخت چنین رستوران هایی دارند.

درواقع از آن جایی که مشتریان تمایل بیشتری به صرف غذا در باغ رستوران دارند، صاحبان رستوران ها و رستوران داران نیز تلاش می کنند تا با ساخت باغ رستوران، مشتریان بیشتری جذب نمایند.

بنابراین در این مقاله از سری مقالات طراحی رستوران و طراحی رستوران سنتی از مجله طراحی و معماری آبگون دیزاین با ما همراه باشید تا نکاتی را در خصوص طراحی معماری باغ رستوران سنتی به شما یادآوری کنیم.

مشاوره رایگان جهت سفارش طراحی باغ رستوران سنتی و اطلاع از هزینه ها : 09121032193

طراحی شما باید المان هایی از هر دو محیط باغ و رستوران را دارا باشد:

تقریبا همه ی ما وقتی اسم یک باغ رستوران را می شنویم، در ذهن خود یک فضای سنتی سرشار از آرامش را تصور می کنیم که حس صفا و صمیمیت زیادی داشته و قرار است تا در این فضای دلنشین و دوست داشتنی به صرف غذا بپردازیم.

بنابراین بدون شک تمام افرادی که یک باغ رستوران سنتی را برای صرف غذا انتخاب می کنند، تمایل دارند تا در یک محیط سنتی خوش آب و هوا و سرسبز غذای خود را میل کنند، بنابراین این موضوع می بایست در قدم اول طراحی مد نظر شما قرار داده شود.

توجه کنید که پارامتر های مد نظر قرار داده شده بایستی یک تصویر زیبای ذهنی برای مشتریان شما از فضای باغ سنتی ایجاد کنند و موجب شوند تا مشتریان با فضای باغ رستوران سنتی شما ارتباط خوبی برقرار نمایند و به این محیط علاقمند شوند.

به طور مثال داشتن یک آبنما در میان باغ رستوران، می تواند فضای بی نهایت سنتی را برای شما ایجاد نماید. صدای آرامش بخش آب ذهن مشتریان شما را برای پذیرش این فضا آماده کرده و می تواند در دل آن ها نفوذ کند. همچنین نکته مهم برای داشتن یک باغ، ایجاد یک فضای سرسبز و زیباست.

علاوه بر این ها طراحی نوع میز و صندلی ها، تخت و یا آلاچیق و محل قرارگیری آن ها در یک باغ رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است که توجه به این جزئیات می تواند شما را در داشتن یک رستوران سنتی بی نظیر یاری دهد.

دقت کنید که اگر مشتریان فضای باغ رستوران شما را بپسندند، علاوه بر این که باز هم برای صرف غذا  گذراندن وقت خود به رستوران شما سر می زنند، می توانند به نوعی بازاریابی فرد به رفد برای شما محسوب شده و با معرفی رستوران شما به دیگران، برای شما مشتری های دیگری نیز بیاورند.

درحقیقت برای داشتن یک طرحی اولیه معماری باغ رستوران سنتی به کار بردن عناصری که بتوانند یک فضای نوستالژی یا سنتی را در ذهن بیننده ایجاد کنند و نظر مشتریان را جلب کند، مهم ترین نکته در قدم اول می باشد.

طراحی دو فضای سرپوشیده و سرباز:

در طراحی معماری باغ رستوران ها یکی از مهم ترین مواردی که سبب می شود تا مشتریان حق انتخاب بیشتری داشته باشند و بنابراین رضایت بالاتری از رستوران شما داشته باشند، طراحی 2 فضای سرپوشیده و روباز است. این نوع از طراحی ها سبب می شود تا مشتریان به راحتی بتوانند از هر دو فضا استفاده کرده و آسایش بیشتری داشته باشند.

طراحی معماری ساختمان باغ رستوران سنتی:

توجه کنید که چنانچه قصد ساخت یک باغ رستوران سنتی ایرانی را دارید، توجه به نوع معماری سنتی ایرانی همچون نوع سالن ها، پنجره ها، ایوان ها، ستون ها و … یکی از نکات اصلی در طراحی معماری باغ رستوران سنتی است. درواقع عدم توجه به این نکات ظریف، باعث ناهمگونی فضاهای مختلف باغ رستوران شما شده و حس خوبی را در مشتریان ایجاد نخواهد کرد.

توجه کنید که اگر چنین ساختمانی با معماری سنتی ایرانی ندارید، می توانید تنها با اضافه کردن چندین فاکتور، یک فضای دلنشین سنتی و ایرانی را برای باغ رستوران خود ایجاد کنید.

مشاوره رایگان جهت سفارش طراحی باغ رستوران سنتی و اطلاع از هزینه ها : 09121032193

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

۵ دیدگاه در “طراحی معماری باغ رستوران سنتی

  1. مممدرضاانتظاری گفت:

    سلام درکرمان رستوران دارم در دو طبقه که طبقه اول روفگاردن است حدود ۲۰۰متر نیازبه طراحی ودیزاین داره

    1. آبگون دیزاین گفت:

      سلام دوست عزیز لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

  2. Kleiv گفت:

    Thank you, your site is very useful!

  3. محمد صادقی گفت:

    سلام وقت بخیر
    طراحی چقدر زمان میبره ؟

    1. آبگون دیزاین گفت:

      درود بر شما. لطفا جهت مشاوره با ما تماس بگیرید. 09121032193

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *