طراحی رستوران

نکات مهم در طراحی رستوران

هنگامی که تصمیم به ایجاد یک رستوران می گیرید، حتما می دانید که امروزه دیگر با یک رستوران معمولی نمی توان مشتری ها را به خود جذب نمود و از جمله مواردی که از همان ابتدا ذهن شما را درگیر به خود می کند آن است که چه رستورانی طراحی کنید تا در همان وهله ی اول بتواند مشتریان را به رستوران شما جلب کرده و ایشان را به سمت رستوران شما سوق دهد.

نکات مهم طراحی رستوران | آبگون دیزاین

بنابراین در این نوشته از آبگون دیزاین قصد داریم تا نکات مهم در طراحی رستوران را به شما ارائه نموده و اصول و استاندارد هایی را در این زمینه به شما معرفی نماییم.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

در طراحی رستوران چه نکاتی باید رعایت شود؟

از جمله نکات مهم در طراحی رستوران عبارتند از:

1. طراحی بنا با سایر فضا های رستوران باید یکپارچه باشد:

از جمله نکاتی که در طراحی رستوران باید بدان توجه ویژه نمود آن است که تمام اجزای یک رستوران بایستی با یکدیگر تناسب داشته باشند و سیرکولاسیون فضا و انرژی مثبت در آن حفظ گردد.

2. پلان رستوران براساس الگوی سازماندهی مرکزی باشد:

یکی از انواع پرطرفدار پلان های رستوران، طراحی پلان به صورت مرکزی می باشد. درواقع در این نوع از طراحی ها، فضایی که برای سرویس دهنده طراحی می شود در مرکز پلان و فضایی که برای سرویس دهنده طراحی می گردد در اطراف پلان می باشد.

3. تنوع در فضاسازی اهمیت دارد:

شاید یکی از دیگر نکات مهم در طراحی رستوران آن است که شما بتوانید به کمک مبلمان، انواع پارتیشن ها و یا حتی یک گلدان، فضا های مختلفی را در رستوران خود ایجاد نمایید تا با ایجاد جذابیت، باعث جلب توجه مشتریان شده و آن ها را راغب به استفاده از رستوران شما نماید. برای این منظور پیشنهاد می کنیم فضاسازی ها و ایده های جدید را فراموش نکنید.

4. توجه به ورودی رستوران:

ورودی رستوران نیز از دیگر نکات حائز اهیمت در طراحی رستوران است که بایستی به دقت مورد توجه قرار گیرد. ورودی رستوران باید در نوع خود خاص و منحصر به فرد باشد تا بتواند سبب جلب توجه مشتریان شما گردد.

5. دکوراسیون داخلی جذاب:

جذاب بودن دکوراسیون داخلی نیز از دیگر نکات مهم در بدو ورود مشتریان به رستوران است. بنابراین توجه کنید که دکوراسیون داخلی شما بایستی خاص و منحصر به فرد باشد و امکان تقلید از آن پایین باشد.

6. ایجاد حریم های متفاوت در رستوران:

چنانچه قصد دارید قسمت هایی را به عنوان VIP برای مشتریان خاص خود در نظر بگیرید، بایستی این فضا ها از دیگر فضا های عمومی رستوران شما جدا گردند.

سایر نکات کلیدی در طراحی رستوران:

از دیگر نکات مهم در طراحی رستوران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پیشنهاد می کنیم در قسمت ورودی رستوران برای مشتریان در حال انتظار، محل و صندلی های مناسبی تعبیه شود و قسمتی برای سرو نوشیدنی در نظر گرفته شود.
  •  بهتر است در قسمت ورودی رستوران ها یک محل برای صرف نوشیدنی مشتریان در حال انتظار در نظر گرفته شود.
  • مبلمان رستوران بایستی علاوه بر خاص و متفاوت بودن، راحت باشند تا مشتریان در هنگام غذا خوردن با مشکلی مواجه نشوند.
  • رنگ مبلمان و صندلی های رستوران بایستی با رنگ کف و دیوار ها تطابق داشته باشد تا فضای کلی رستوران در نگاه مشتریان یک فضای یکپارچه و با تعادل و تناسب به نظر برسد.
  • فضای داخلی رستوران برای مشتریان بایستی امن و راحت باشد تا مشتریان بتوانند با فراموش کردن مشکلات خود، به راحتی و با خاطری آسوده غذای خود را میل نمایند.
  • از ایجاد سقف های بلند برای رستوران پرهیز کنید.
  • در طراحی داخلی یک رستوران بهتر است از رنگ های گرم استفاده شود تا اشتهای مشتریان را افزایش دهد. همچنین استفاده از رنگ های روشن می تواند فضا را صمیمی تر نشان داده و محیط جذابی را در رستوران ایجاد نماید.

نکات مهم طراحی رستوران

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *