استخر

مراحل مقدماتی ساخت انواع استخر

ساخت استخر در منازل و ساختمان ها  که از گذشته تا به امروز مورد استقبال بسیاری از افراد بوده، امروزه حتی بیش از پیش با افزایش دمای هوا ، احداث و طراحی ویلا در مناطق مختلف کشور، مورد توجه قرار گرفته است.

همانطور که می دانید استخر ها براساس مواد و مصالح مصرفی، انواع مختلفی دارند که بر همین اساس روش و مراحل ساخت آن ها متفاوت است اما مراحل مقدماتی ساخت انواع استخر ها معمولا یکسان بوده و بایستی پیش از اجرای یک استخر، در جهت اجرای آن ها اقدام نمود.

بنابراین در این نوشتار از آبگون دیزاین قصد داریم تا مراحل مقدماتی ساخت انواع استخر را برای شما برشمریم تا چنانچه قصد احداث یک استخر را دارید، به آن ها توجه کرده و مراحل اولیه آن را انجام دهید.

مراحل نحوه ساخت استخر|آبگون دیزاین

مراحل مقدماتی و اولیه ساخت انواع استخر چیست؟

در اولین قدم برای ساخت استخر در ویلا بایستی محل احداث استخر را به طور همه جانبه بررسی نمایید. پس از بررسی های لازم در صورت امکان ساخت استخر در محل مورد نظر، شما بایستی نقشه و طرح اولیه استخر را تهیه نمایید. نقشه ها بایستی توسط طراحان این حوزه صورت گیرند تا استاندارد های لازم در آن ها رعایت شده و بتوان به آن ها استناد نمود.

در این مرحله دقت کنید که اگر قصد دارید تا از آب گرم نیز در استخر استفاده کنید، در نقشه ی اولیه ساخت استخر بایستی فضایی را به عنوان موتور خانه استخر در نظر بگیرید تا بتوانید وسایل و تجهیزات مورد نیاز استخر همچون فیلتر تصفیه ی آب، پمپ، تنظیم کننده دمای آب و … را در آن قرار دهید. همچنین دقت کنید که موتور خانه استخر بایستی حداقل حدود 1 متر پایین تر از سطح کف استخر باشد.

پس از طراحی های لازم و در اختیار داشتن نقشه، نوبت به دریافت مجوز های لازم می رسد. پس از آن که مجوز های لازم را برای احداث استخر دریافت کردید بایستی با در نظر گرفتن ابعاد و عمق استخر طراحی شده، منطقه ی مورد نظر را به وسیله ی ماشین آلات حفاری، خاک برداری نمایید.

نحوه ساخت استخر|آبگون دیزاین

پس از آن که خاک برداری انجام شد و کف محل استخر صاف شد، چنانچه قصد دارید تا عمق های متفاوتی را در استخر ایجاد نمایید، بایستی آن را به طور صحیح شیب بندی نموده و پس از آن بتن ریزی نمایید. پس از بتن ریزی نوبت به آرماتور بندی کف استخر می رسد که با میلگرد انجام شده و به صورت شبکه ای در کف و البته دیواره های استخر کار می شود.

در مراحل مقدماتی ساخت انواع استخر پس از آرماتور بندی، بایستی تاسیسات استخر یعنی لوله کشی ها و برق کاری های لازم آن را انجام داد.

گروه طراحی و معماری آبگون دیزاین مجری ساخت انواع استخر با 7 سال سابقه ی طراحی و اجرای انواع پروژه های ساختمانی، آماده ی طراحی و اجرای انواع استخر ها در ساختمان ها و یا فضا های باز مد نظر شما می باشد. بنابراین چنانچه قصد ساخت یک استخر را دارید همین حالا با همکاران ما در تیم آبگون دیزاین با شماره 09125879311 تماس برقرار نمایید.

مراحل ساخت استخر|آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *