طراحی داخلی, طراحی رستوران

طراحی رستوران عربی

طراحی رستوران عربی یکی از زیر مجموعه های طراحی رستوران سنتی و ترکیبی از سبک های طراحی رستوران مراکشی، مدیترانه ای و اسلامی است که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارند. ولی هنگامی که این ویژگی ها با هم تلفیق می گردند، می توانند چیزی متفاوت و منحصر به فرد را ایجاد نمایند.

ما در این مقاله از سری مقالات طراحی رستوران در مجله آبگون دیزاین قصد داریم که در رابطه با طراحی رستوران عربی با شما صحبت نماییم.

طراحیش رستوران عربی

سبک اسلامی به کار رفته در رستوران عربی:

سبک اسلامی به کار رفته در رستوران عربی، ترکیبی از طرح های دقیق، هندسه ی سخت و فلسفه ی فضای باز است. این سبک تعدادی از سبک های قوسی شکل را معرفی می نماید که می تواند به شکل دیوار در رستوران عربی استفاده شود.

سبک مراکشی به کار رفته در رستوران عربی:

این سبک که از سبک های پرطرفدار به حساب می آید، در آن از رنگ های بژ، صورتی کمرنگ و شاد استفاده می گردد. همچنین برای سقف و دیوارها نیز از رنگ های کمرنگ و خنثی استفاده می گردد. عناصر داخلی رستوران نیز مثل فرش، پرده و مبلمان نیز از رنگ های نارنجی، آبی پر رنگ و زرد انتخاب می گردند.

سبک مدیترانه ای به کار رفته در طراحی رستوران عربی:

غالبا از سبک مدیترانه ای در کشورهایی مثل ایتالیا، اسپانیا و فرانسه استفاده می شود. ممکن است تأثیرات مدیترانه نسبت به مراکش و اسلامی در رستوران عربی کمتر باشد، ولی آن ها هم بسیار مهم هستند. ورودی های قوس دار از برجسته ترین این ویژگی ها می باشد.

کف و سقف رستوران عربی:

کاشی های گرم و کف های چوبی برای رستوران عربی طراحی گردیده است. همچنین چراغ های ال ای دی و نورپردازی های نواری باعث مدرن شدن آن شده است.

طراحی داخلی رستوران عربی|آبگون دیزاین

منسوجات در طراحی  دکوراسیون رستوران عربی:

قالی های پشم، لوازم جانبی غنی، بالش ها، دونده های راهرو و پرتاب ها از جمله عناصر تشکیل دهنده ی یک رستوران عربی است.

مبلمان در طراحی داخلی رستوران عربی:

 

تا چند دهه ی قبل، در رستوران عربی، مبلمان چندان دغدغه ای نداشت و صندلی های عربی به روی نیمکت ها و بالشتک های کف استفاده می شدند.

اما امروزه مبلمان های رستوران عربی از چوب ساخته شده و بعضی از آن ها با چوب کریستال، گردو، چوب هلو و لیمو تزئین شده اند. انواع نوشیدنی و غذا به روی سینی های مسی یا برنجی گذاشته می شدند.

گفتنی است دیزاین و دکوراسیون رستوران های عربی، بسیار زیبا بوده و صرف غذا در آنجا بسیار لذت بخش است. غذاهای کشور لبنان جزء محبوب ترین غذاهای عربی به حساب می آیند و شما می توانید با صرف آن ها به حظ و بهره ی لازم برسید.

صرف چای همراه با قلیان تجربه ای بسیار لذت بخش در رستوران عربی است. در ایران، غذاهای عربی خصوصا کباب و انواع پیش غذای عربی طرفداران زیادی دارد. به همین خاطر است که روز به روز بر تعداد رستوران های عربی بیشتر می شود.

بد نیست بدانید که در اکثر رستوران های عربی، انواع کباب، دسر، نوشیدنی ، سالاد فتوش، شاورما و خوراک زبان به مشتریان ارائه می شود و شما می توانید از آن ها استفاده نمایید.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *