استخر

ساخت استخر کم هزینه

شاید شما هم به دلایل مختلف تصمیم به ساخت یک استخر گرفته اید و می خواهید تا با کمترین هزینه ها یک استخر مناسب و خوب را در خانه، باغ، ویلا، برج های مسکونی و … بسازید و از آن استفاده نمایید. البته توجه کنید که ساخت استخر نیازمند تخصص و دانش کافی بوده و همه ی افراد نمی توانند استخر خوبی بسازند و بایستی ساخت استخر را به متخصصین این حوزه سپرد تا با دانش و مهارت کافی، بتوانند در عین کیفیت، قیمت ها را نیز در نظر گرفته و به این شکل از هزینه های اضافی آن بکاهند.

بنابراین تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین در این نوشتار قصد دارد تا در خصوص آن که چگونه یک استخر ارزان و کم هزینه بسازیم با شما سخن کند و ویژگی هایی را که در ساخت استخر با هزینه کم کمک به ما کمک خواهد کرد را معرفی نماید.

سخت استخر با هزینه کم|آبگون دیزاین

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت استخر:

برای آن که با نحوه ساخت استخر کم خرج آشنا شویم ابتدا بایستی آیتم های تاثیرگذار بر قیمت ساخت استخر را شناسایی کرده و سپس هزینه های بخش های مختلف ساخت استخر را در نظر گرفته و بسته به نوع کاربری، میزان بودجه و سایر ویژگی های استخر مد نظر خود از هزینه های اضافی و مازاد خود تا حد ممکن بکاهید.

بنابراین از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساخت استخر می توان موارد زیر را نام برد:

1. اندازه استخر

اندازه ی استخر از جمله اولین نکاتی است که بایستی بدان توجه کرده تا بتوانیم یک استخر ارزان و کم هزینه بسازیم. توجه کنید که هر چه ابعاد استخر مورد نظر شما بزرگ تر باشد، قاعدتا هزینه های بیشتری نیز برای حفاری و یا دیگر فعالیت ها برای انواع استخر های روکار مورد نیاز می باشد.

2. محل ساخت استخر

محل ساخت استخر نیز از دیگر مواردی است که باعث افزایش هزینه ها می شود. به طور مثال استخر هایی که باید با حذف درختان و یا پوشش گیاهی ایجاد شوند و یا استخر هایی که در قسمت های خاص ساختمان احداث می شوند و برای ساخت آن ها ساختمان بایستی مقاوم سازی شود و … قاعدتا هزینه های بیشتری را برای شما خواهند داشت.

3. شکل استخر

همانطور که می دانید امروزه استخر ها در اشکال مختلفی طراحی و اجرا می شوند. بنابراین هر چه شکل و فرم استخر مورد نظر شما پیچیده تر باشد، بایستی هزینه های بیشتری را برای طراحی و اجرای آن بپردازید. استخر های مربع، مستطیل، دایره قطعا هزینه های کمتری را نسبت به اشکال پیچیده برای شما به همراه خواهند داشت.

4. مصالح ساخت استخر

از جمله مصالح، مواد و متریال هایی که معمولا برای ساخت استخر ها به کار می رود عبارتند از:

• بتن

• فایبرگلاس

• وینیل

اگر چه استخر های بتنی مقاومت بیشتر نسبت به سایر انواع استخر ها دارند و در متراژ ها و اشکال متفاوتی قابل اجرا هستند اما استخر های فایبرگلاس نیز امروزه به دلیل سرعت اجرا و ارزان بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

اگر شما قرار نیست از استخر خود استفاده های سنگین نمایید و می خواهید برای این پرسش خود که چگونه یک استخر ارزان و کم هزینه بسازیم؟ پاسخی بیابید، پیشنهاد می کنیم استخر های فایبرگلاس را انتخاب نمایید.

البته توجه کنید که اگرچه استخر های وینیل نیز جزو گزینه های استخر های ارزان قیمت هستند و حتی از انواع استخر های فایبرگلاس نیز سریع تر طراحی و اجرا می شوند، اما نصب اینگونه استخر ها معمولا قوانین زیادی را می طلبد، اجرای آن ها به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد و همچنین طول عمر این نوع از استخر ها معمولا نسبت به انواع دیگر استخر ها کوتاه تر می باشد. بنابراین ساخت استخر ها با این نوع مصالح ممکن است هزینه های بعدی طراحی و اجرای دوباره استخر را به شما تحمیل نماید.

5. سیستم تصفیه و گرمایش استخر

خرید سیستم تصفیه و گرمایش استخر نیز از دیگر نکاتی است که برای ساخت استخر کم خرج و ارزان قیمت باید مورد توجه و دقت قرار گیرد. دقت کنید که قطعا سیستم های تصفیه آب و نیز گرمایش استخر که هزینه های پایین تری دارند معمولا کیفیت پایین تری نیز دارند و پیشنهاد می کنیم چنانچه به دنبال ساخت یک استخر با هزینه کم هستید سرمایه گذاری مناسبی را بر روی این تجهیزات داشته باشید تا در کوتاه مدت مجبور نباشید هزینه ی دوباره ای را بابت تعمیر و یا تعویض این موارد پرداخت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *