طراحی رستوران

اهمیت طراحی داخلی رستوران

حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که به یک رستوران با کیفیت غذایی خوب رفته اید اما به دلیل ضعف در طراحی داخلی آن، حتی با وجود غذای خوب، دیگر به آن رستوران سر نزده اید.

بدون شک در دنیای امروزی که در هر شهر و روستا و حتی جاده ها، رستوران های متعددی وجود دارد، دیگر کیفیت غذا به تنهایی نمی تواند در جذب مشتری ها اثرگذار باشد و طراحی داخلی رستوران در جذب و رضایت مشتریان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

بنابراین در این مقاله از آبگون دیزاین بر آن شدیم تا اهمیت طراحی داخلی رستوران را به شما گوشزد کرده و در این خصوص اطلاعات مفیدی را در اختیار شما همراهان همیشگی خود قرار دهیم.

 

وجود انواع سبک های دکوراسیون:

امروزه با وجود سبک های مختلف طراحی داخلی رستوران ها، افراد دیگر تمایلی به حضور در رستوران های ساده ندارند و ترجیح می دهند تا زمانی که در حال سرو غذا هستند را در یک رستوران که فضای داخلی طراحی شده و زیبایی دارد، سپری نمایند.

در حقیقت سبک های مختلف طراحی رستوران از انواع طراحی های سنتی گرفته تا طراحی رستوران مدرن، در سال های اخیر توانسته اند توجه افراد را به خوبی جلب کرده و سطح تقاضای افراد را بالا ببرد؛ به همین جهت امروزه رستوران های قدیمی دیگر طرفداران چندانی ندارند مگر اینکه به سرعت فکری به حال تغییر دکوراسیون رستوران خود نمایند.

علاوه بر این، افرادی که قصد تاسیس یک رستوران را دارند، بایستی بتوانند در وهله ی اول یک طراحی داخلی خوب و متناسب با نوع غذای خود را ایجاد نمایند. درواقع همخوانی نوع غذا های سرو شده در یک رستوران با نوع طراحی داخلی آن، می تواند بسیار با اهمیت بوده باشد. به طور مثال در یک رستوران سنتی ایرانی که انواع غذاهای محلی ایرانی در آن سرو می شود، دارا بودن یک فضای داخلی کلاسیک و سنتی، می تواند حال و هوای بهتری را برای مشتریان رقم زده و آن ها را راغب سازد تا برای دفعات بعدی نیز به آن رستوران سر بزنند.

همچنین انواع رستوران های سنتی کشور های مختلف نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به طور مثال در طراحی رستوران سنتی اقوام و کشور های مختلف، بایستی مطابق با آداب و رسوم و فرهنگ های مردمان آن منطقه، رستوران هایی را با همان سبک و سیاق ایجاد نمود تا مشتریان محلی آن کشور ها، پس از ورود به رستوران شما، حال و هوای قرار گرفتن در کشور خود را داشته باشند و این موضوع سبب نگهداری ایشان به عنوان مشتری ثابت گردد.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

رستوران های مدرن نیز از دیگر انواع سبک های مختلف طراحی داخلی رستوران ها به شمار رفته و امروزه طرفداران زیادی نیز دارند. انواع فودکورت ها و فست فود ها امروزه ضمن اینکه طرفداران زیادی از قشر جوانان دارند، توانسته اند به خوبی جای خود را میان دیگر رقبا باز کرده و مشتریان زیادی نیز داشته باشند.

اهمیت طراحی داخلی رستوران در انواع مختلف رستوران های مدرن و فست فود ها آن جایی مشخص می شود که حتی امروزه بسیاری از افرادی که علاقمندی خاصی به رستوران گردی دارند، تمایل دارند تا در فضا های رستوران های مختلف با دکوراسیون های مختلف قرار گرفته و ساعاتی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

در طراحی داخلی رستوران به چه نکاتی توجه کنیم؟

چه ان که بخواهید طراحی داخلی یک رستوران سنتی ایجاد کنید و چه آن که بخواهید یک رستوران مدرن ایجاد نمایید، توجه به موارد ذیل می تواند شما را در رسیدن به یک رستوران بی نظیر که نام آن بر سر زبان ها افتاده است، یاری نماید:

  • توجه به طراحی نمای خارجی خاص و منحصر به فرد
  • توجه به طراحی بخش اجرای موسیقی زنده در رستوران
  • توجه به طراحی فضای سبز و یا چیدمان رستوران در فضای باز
  • توجه به طراحی محل پذیرش و میز کانتر
  • توجه به طراحی فضا های مختلف از جمله آشپزخانه و سالن های مختلف vip و cip
  • توجه و دقت در نورپردازی متناسب با فضا
  • انتخاب کفپوش، دیوارپوش ها و میز و صندلی های متناسب با نوع رستوران ( سنتی یا مدرن)

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *