دسته‌بندی نشده

آشنایی با المان های دیوار سبز و روف گاردن برای زیباسازی ساختمان و طراحی ویلا

قیمت روف گاردن-آبگون دیزاین

از آن جایی که در شهرها، قیمت زمین و خانه بالاست، بنابراین استفاده از هر سانتی متر فضا منطقی به نظر می رسد.

دیوار سبز (گرین وال) و بام سبز (روف گاردن) دو عنصر مهم در زیباسازی ساختمان ها و طراحی ویلا هستند. دیوار سبز و روف گاردن فضاهایی سرسبز در ساختمان ها هستند که به شما امکان می دهند تا از فضاهای بلا استفاده ساختمان، به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. ساخت دیوار سبز و روف گاردن در ساختمان ها برای بهره مندی از ویژگی های گیاهان طراحی و اجرا می شود. این دو عنصر زیباسازی ساختمان می توانند باعث افزایش بازده انرژی سازه، کاهش دمای محیط داخلی و خارجی و بهبود کیفیت هوا شوند.

در دیوارها و بام های سبز می توان انواع گیاهان و گل ها را با اهداف مختلف کاشت. اما توجه داشته باشید که هنگام نصب دیوار سبز و روف گاردن باید آب و هوا و رطوبت منقه را نیز در نظر گرفته شود.

هر دو روف گاردن و دیوار سبز با دارا بودن گیاهان مختلف، مزایای مشابهی برای ساختمان ها از جمله ویلاها دارند. از جمله مزایای این عناصر زیباسازی ساختمانی می توان به بهینه سازی هزینه ها از طریق کاهش مصرف انرژی تا 23 درصد، کاهش دمای هوا تا 10  درجه سانتی گراد، کاهش آلودگی صوتی با کاهش بازتاب صدا، بهبود کیفیت هوای داخل خانه و البته زیباسازی ساختمان اشاره کرد.

از آنجایی که در طراحی و ساخت دیوار سبز در وهله اول، زیباسازی محیط ساختمان مورد توجه قرار می گیرد، بنابراین در این مقاله قصد داریم تا المان های مهم در طراحی دیوار سبز و طراحی روف گاردن برای زیباسازی ساختمان را برای شما بیان کنیم.

 

تاثیر دیوار سبز و روف گاردن در زیباسازی ساختمان

دیوارهای سبز و روف گاردن ها می توانند فضای نادیده گرفته شده دیوار و یا سطح پشت بام ساختمان ها را با ایجاد فضیی سرسبز و بانشاط، مجددا احیا نمایند. این عناصر زیبایی بخشی به ساختمان ها که خوشبختانه در سال های اخیر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته اند، به خوبی می توانند با ایجاد حس نشاط و شادابی در اهالی ساختمان، باعث بهبود سلامت روح و جسم ما شوند.

درحقیقت شما می توانید با طراحی و اجرای دیوار سبز و یا روف گاردن در ساختمان خود، از مزایای طبیعی گیاهان برای خود استفاده کرده و به این ترتیب نه تنها بر زیبایی، بلکه بر ارزش افزوده ساختمان خود نیز بیفزایید.

المان های ساخت روف گاردن و دیوار سبز در راستای زیباسازی ساختمان و طراحی ویلا

1.      انتخاب صحیح گیاهان

انتخاب درست گیاهان برای کاشت در دیوار سبز و روف گاردن اولین قدم شما برای داشتن یک فضای سرسبز و زیبا در خانه است. شما باید گیاهانی را انتخاب کنید که با آب و هوای منطقه شما سازگار باشند. انتخاب نادرست گیاهانی که با شرایط آب و هوایی، تابش خورشید، وزش باد و … محل سکونت شما سازگاری ندارند، می تواند پس از مدتی باعث از بین رفتن زیبایی روف گاردن یا دیوار سبز شما شود. همچنین پیشنهاد می کنیم گیاهانی را انتخاب کنید که در تمام طول سال سبز هستند. با این کار باعث می شوید تا باغ بام یا گرین وال شما همواره سرسبز و باطراوت در ساختمان شما بدرخشد.

2.      کاشت گیاهان مورد علاقه

کاشت گیاهان مورد علاقه شما، یکی دیگر از مهم ترین المان ها در طراحی و اجرای روف گاردن و دیوار سبز برای زیباسازی ساختمان باشد. درحقیقت از آنجایی که زیباسازی و به طور کلی زیبایی از نگاه افراد مختلف متفاوت است و سلایق افراد با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین برای آنکه خانه و یا ساختمان زیبایی داشته باشید، باید گیاهانی را برای کاشت انتخاب کنید که متناسب با سلیقه شما باشد.

برای این منظور می توانید ابتدا لیستی از گیاهان سازگار با آب و هوای منطقه محل سکونت شما و همچنین گیاهان چهار فصل تهیه کرده و سپس براساس میزان علاقمندی به هر کدام از آن ها، انتخاب و کاشت آن ها را اولویت بندی کنید.

3.      ساخت آبنما یا استخر

یکی دیگر از روش های زیباسازی ساختمان و طراحی ویلا حرفه ای و زیبا ساخت آبنما یا استخر در روف گاردن است. ساخت استخر می تواند محیطی سرشار از نشاط و شادابی را در محیط پشت بام شما ایجاد کند. همچنین آبنماها نیز با ایجاد صدای آرامش بخش آب در محیط پشت بام، می توانند فضایی آرام و دلنشین را برای دورهمی های خانوادگی، دوستانه و یا حتی کاری شما فراهم نمایند.

علاوه بر این، ساخت یک آبنما در کنار گرین وال نیز می تواند ایده ای هیجان انگیز باشد. تلفیق دیوار سبز و آبنما نیز یکی دیگر از روش هایی است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و می تواند زندگی در محیط طبیعی را برای شما در منزل بازسازی کند.

4.      نورپردازی

نورپردازی نیز یکی از فاکتورهای مهم در زیباسازی منزل به طور حرفه ای است. خوشبختانه امروزه تولید انواع لامپ های تزئینی کم مصرف با تنوع بالا باعث شده تا شیوه های نورپردازی بسیار حرفه ای در بخش های مختلف ساختمان اعمال شود. روف گاردن و دیوار سبز نیز از جمله مکان هایی در ساختمان هستند که نورپردازی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این مورد خصوصا برای دیوار سبز هایی که در فضای باز ساختمان ساخته می شوند و همچنین روف گاردن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه کنید که نورپرازی درست به اندازه تمام المان های دیگر اهمیت دارد، چرا که یک روف گاردن یا دیوار سبز در فضای باز، هرچقدر هم به خوبی و زیبایی طراحی و تزئین شده باشد، بدون نورپردازی جلوه ای نخواهد داشت.

5.      از دکوراتیو های زیبا استفاده کنید

امروزه اغلب روف گاردن ها مسقف شده و از وسایلی نظیر مبلمان، میز و صندلی، پاف، آلاچیق، میزهای چتردار، تاب ریلکسی، صندلی های راحتی، فلاور باکس های زیبا، شومینه، کاناپه و … برای چیدمان دکوراسیون آن استفاده می کنند. بنابراین انتخاب وسایل لوکس و زیبا می تواند در زیباسازی هر چه بهتر فضا به شما کمک کند.

همچنین برخی از انواع دیوار سبز نیز امروزه با استفاده از تعداد زیادی گلدان طراحی و اجرا می شوند که شما می توانید با استفاده از این مدل گرین وال ها، زیبایی فضای ساختمان خود را دو چندان کنید.

در نهایت: هیچکدام از المان های گفته شده بدون استخدام یک تیم حرفه ای امکان پذیر نیست

به یاد داشته باشید که طراحی و اجرای روف گاردن و همچنین طراحی و اجرای دیوار سبز بایستی به صورت تخصصی به کمک مهندسین معماری و طراحی انجام شود. درواقع اجرای تمامی مراحل ذکر شده در بالا، بدون کمک گرفتن از یک تیم حرفه ای معماری امکان پذیر نخواهد بود. یک تیم حرفه ای می تواند با طراحی یک روف گاردن یا طراحی یک دیوار سبز اختصاصی متناسب با فضای شما، به بهترین شکل ممکن در زیباسازی ساختمان شما نقش داشته باشد.

تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین متشکل از جوانان نخبه و با استعداد مهندسی معماری با سابقه چندین ساله فعالیت در حوزه ساخت انواع لندسکیپ و طراحی ویلا آماده پذیرش انواع پروژه های طراحی و ساخت دیوار سبز، طراحی و ساخت روف گاردن و … می باشد.

طراحی روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *