دانستنی های روف گاردن

طراحی روف گاردن کوچک

روف گاردن چه کوچک باشد و چه بزرگ به باغ هایی گفته می شود که بر روی بام ساختمان های مختلف ساخته می شوند. باغ بام یا روف گاردن بسته به فضای بام ساختمان ها، در ابعاد و اندازه های مختلف و با طراحی های متفاوتی ایجاد می شود که می تواند فضاهای پرت شده همچون بام ساختمان ها را به فضایی کاربردی بدل نماید.

طراحی روف گاردن کوچک در حقیقت برای ساختمان های کوچک بوده و بنابراین می تواند بسیار کاربردی باشد، چرا که فضایی سرسبز و باز را در پشت بام برای اهالی یک ساختمان کوچک ایجاد می کند.

 

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

1. اولین قدم در طراحی یک روف گاردن کوچک استفاده از حداقل فضا است:

برای آن که بتوانید از فضای کوچک روف گاردن خود به بهترین شکل استفاده کنید، توجه به تجهیزات و وسایل مورد استفاده می تواند بهترین راهکار ممکن باشد. برای این منظور استفاده از آلاچیق های بزرگ و یا حتی میز و صندلی های بزرگ توصیه نشده و بهتر است از میز و صندلی های کوچک متناسب با فضای بام خود استفاده کنید.

2. دومین قدم برای طراحی یک روف گاردن کوچک، استفاده از دیوار هاست:

دیوار ها می توانند نقش مهمی را در یک روف گاردن کوچک ایفا کنند. در حقیقت برای آن که باغ بام شما بزرگ تر جلوه کند، شما می توانید به کمک دیوارکشی بام خود، از فضای دیوار ها برای کاشت گل و گیاهان بصورت دیوار سبز استفاده کرده و بدین ترتیب فضای بیشتری در کف بام برای چیدمان وسایل و .. دارا باشید.

3. استفاده از رنگ های روشن در طراحی روف گاردن های کوچک:

همانطور که می دانید رنگ های روشن می توانند فضاهای کوچک تر را بزرگ تر و دلباز تر جلوه دهند. برای این منظور می توانید از مبلمان، فلاور باکس ها و دیگر اکسسوری های با رنگ روشن استفاده کنید تا فضای بزرگ تری در بام خود داشته باشید.

4. تجهیزات روف گاردن را نظم ببخشید:

نظم بخشی به تجهیزات و وسایل موجود در باغ بام می تواند در بزرگ تر دیده شدن آن اثرگذار بوده و بنابراین چنانچه می خواهید باغ بام کوچک خود را بزرگ تر کنید، به آن نظم بخشیده و وسایل را به صورت منظم بچینید.

5. از انعکاس نور استفاده کنید:

امروزه آینه ها به صورت گسترده در دکوراسیون و چیدمان هر فضایی استفاده می شوند. آینه ها در بزرگ تر دیده شدن فضا ها و عمق بخشیدن به فضاهای کوچک تر نقش به سزایی داشته و بنابراین استفاده از آن ها بر روی دیوار های باغ بام می تواند با عمق دادن به فضا و نیز انعکاس نور، فضای دلباز تری را برای شما به ارمغان آورد.

6. معجزه نورپردازی را فراموش نکنید:

امروزه نورپردازی ها به خوبی می توانند فضاهای کوچک را بزرگ تر نشان داده و به این ترتیب فضایی دلباز و گسترده را به خصوص در شب برای شما و سایر اهالی ساختمان ایجاد نمایند. استفاده از نورهای مخفی و لامپ های رشته ای و ریسه ای و دیگر انواع نورپردازی ها بر روی دیوار های روف گاردن می توانند محیط بزرگ و زیبایی به وجود آوردند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *