دانستنی های روف گاردن

ساختمان های مناسب برای روف گاردن

روف گاردن برای چه ساختمان هایی مناسب است؟

همانطور که می دانید روف گاردن یا باغ بام از جمله محوطه سازی های جدید در قرن حاضر است که توجه افراد و دولت ها را به خود جلب نموده و امروزه به طور گسترده ای در شهر ها و ساختمان های مختلف اجرا می شود. برای اجرای روف گاردن علاوه بر اینکه بایستی میزان بودجه و هزینه ی پرداختی را در نظر بگیرید، می بایست شرایط اجرای این دیزاین را نیز در نظر گرفته و سپس در صورت تمایل اقدام به اجرای آن در بام ساختمان یا سازه ی مورد نظر خود نمایید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بنابراین در این نوشته، تیم آبگون دیزاین قصد دارد تا به این پرسش که روف گاردن برای کدام ساختمان ها مناسب است پاسخ دهد.

ساختمان مناسب برای روف گاردنپآبگون دیزاین

طراحی روف گاردن در چه مکان و برای چه ساختمان هایی امکان پذیر است؟

  1. به طور کلی طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز به مناطق مشخصی محدود نبوده و امکان اجرای آن در هر مکان و ساختمانی در صورت دارا بودن شرایطی امکان پذیر می باشد. به طور مثال طراحی روف گاردن در ساختمان هایی که تحمل وزن بالایی دارند بسیار مناسب بوده و می تواند فضایی مطلوب و دلنشین را برای ساکنین آن ایجاد نماید.
  2. همچنین ساختمان هایی که در مناطق مرطوب و پر باران وجود دارند گزینه ی مناسب دیگری برای ساخت روف گاردن هستند، چرا که در این مناطق آب باران موجود در بام ساختمان به هر حال وارد فاضلاب می شود اما با ایجاد باغ در بام این ساختمان ها می توان از هدر رفت آب باران جلوگیری نمود و در عین حال فضایی سرسبز نیز در پشت بام ساختمان ایجاد نمود.
  3. علاوه بر این، ساختمان هایی که کوچک هستند و فضای کمی دارند نیز طراحی و اجرای روف گاردن بسیار مناسب می باشد، چرا که در این ساختمان ها می توان از فضا های بلا استفاده ای همچون بام به عنوان یک فضای عمومی برای تشکیل جلسات و یا دورهمی های ساختمان استفاده نمود.
  4. همچنین در مناطقی که آب و هوای گرم و خشکی دارند نیز ایجاد باغ بام یا روف گاردن می تواند کمی از آلودگی و نیز گرمای هوا بکاهد و بدین وسیله آب و هوای مطبوعی را برای شهر و علی الخصوص ساختمان ایجاد نماید.

برای طراحی و اجرای روف گاردن از کجا شروع کنیم؟

درواقع طراحی و اجرای روف گاردن به طور کلی محدودیتی نداشته و چنانچه قصد ساخت یک بام سبز را دارید تنها کافیست با مشاورین ما در آبگون دیزاین تماس برقرار نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با مراجعه ی حضوری و بازدید از محل ساختمان شما، در خصوص امکان یا عدم امکان طراحی و اجرای روف گاردن بر روی سازه ی شما نظر داده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *