دانستنی های آبنما

گیاهان مناسب برای آبنما

همانطور که می دانید انواع آبنما می توانند زیبایی وصف ناپذیری را برای محیط داخلی و خارجی ساختمان ها به وجود آورند. در کنار آبنما ها، گیاهان نیز می توانند گزینه ی بسیار خوبی برای تزئین و زیباسازی آبنما ها به شمار رفته و در عین حال نور شدید خورشید را نیز جذب کرده و در نتیجه از تبخیر آب آبنما جلوگیری نمایند.

همچنین کاشت گیاهان در داخل برکه یا آبنما می تواند سبب بهبود کیفیت آب شده و از رشد جلبک ها درون آب جلوگیری نمایند و بدین طریق باعث زیبایی بخشیدن بیشتر به آن شوند.

بنابراین در این مقاله از آبگون دیزاین به معرفی چندین نمونه از گیاهان مناسب برای آبنما پرداخته ایم و قصد داریم تا آن ها را به شما معرفی نماییم.

گیاهان مناسب آبنما | آبگون دیزاین

1.نیلوفر آبی :

نیلوفر آبی که با نام واتر لیلی نیز شناخته می شود یکی از انواع گیاهان آبزی است. نیلوفر آبی را می توانید درون آبنما یا برکه مصنوعی که آب ساکن دارد قرار داده و زیبایی فضا را دوچندان کنید. دقت کنید که این گیاه در آب هایی که ساکن هستند رشد بهتری داشته و شادابی بهتری برای شما به ارمغان خواهند آورد.

همچنین توجه کنید که ایده آل ترین دمای آب برای رشد این گیاه، حدود 30 درجه سانتی گراد و حداقل 24 درجه سانتی گراد بوده و چنانچه دمای آب پایین تر از این میزان باشد، گیاه به خواب فرو می رود.

2.گیاهان سدوم:

این گیاهان که اغلب برگ هایی ضخیم و گوشتی دارند، گزینه ی مناسبی برای پوشش زمین هستند. این گیاهان انواع مختلفی دارند که آبیاری زیادی می طلبند و بنابراین کاشت آن ها در آبنما می تواند بسیار مقرون به صرفه بوده و فضایی زیبا را برای شما ایجاد نماید.

توجه کنید که برگ های این گیاهان در مناطق با دمای هوای پایین، قرمز بوده و در مناطق با آب و هوای گرم، سبز و قرمز می باشد.

3.هوستاها:

این گیاهان چندساله اغلب برای محوطه سازی گزینه ی بسیار مناسبی می باشند. هوستا ها که از دیگر گیاهان مناسب برای آب نما هستند، معمولا ۰٫۵ تا 1 متر رشد قدی دارند و به جهت برگ های زیبایی که دارند، بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

این گیاهان اگرچه می توانند خشکی آب را نسبتا تحمل کنند اما به دلیل بزرگی برگ ها، آب بیشتری نیاز داشته و بنابراین برای کاشت در آبنما مناسب هستند.

4.درخت افرای ژاپنی:

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای کاشت در آبنما، درخت افرای ژاپنی می باشد. این درخت با برگ های قرمز و جذابی که دارد می تواند محوطه ی شما را بسیار زیبا جلوه دهد. البته توجه کنید که برای کاشت این درخت نیاز به فضای بزرگ تری دارید و بهتر است از آب دادن به برگ های آن خودداری کنید.

خاک این درخت می بایست رطوبت کافی را در خود داشته باشد و بنابراین کاشت آن در اطراف آبنما می تواند به رشد هر چه بهتر درخت کمک نماید.

5.جونی پروس ها یا اُرس ها:

این گیاه که با نام های دیگر سرو کوهی، اورس، هورس، اُرسا، اریس، اردوج و ارچا نیز شناخته می شود در 3 گونه ی متفاوت درخت، درختچه و خزنده پیدا می‌شود. گونه های خزنده ی این گیاه بسیار مناسب برای آبنماها بوده و می توانند زیبایی و سرسبزی زیادی را برای آبنما و محوطه ی شما ایجاد کنند.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

 

بازگشت به لیست

۱ دیدگاه در “گیاهان مناسب برای آبنما

  1. مهدی ملک لو گفت:

    فکر میکنم معنی ابزی رو نمی دنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *