دانستنی های دیوار سبز

گرین وال اکاردئونی چیست؟ | کاربرد دیوار سبز اکاردئونی

حتما تاکنون درباره ی چمن های مصنوعی صحبت های زیادی شنیدیم . اما اینبار محصولی مشابه چمن های مصنوعی با رویکردی متفاوت را داریم که امروزه در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد . این محصول گرین وال یا همان دیوار سبز است که انواع مختلفی دارد و ما می خواهیم در این مقاله کمی بیشتر به گرین وال های اکاردئونی بپردازیم ، تا شما با شناخت بیشتر این نوع سازه ها بتوانید مکان مورد نظر خود را بدون خاک و کاشت و… به مکانی زیبا همانند یک مکان طبیعی زنده تبدیل کنید .

گرین وال آکاردئونی کجا کاربرد دارد؟

گرین وال اکاردئونی یکی از سازه های زیبا برای استفاده در محیط کار یا منزل می باشد . همانطور که می دانیم فضای سبز ارامش خاصی را برای ما ایجاد می کند . وقتی در محیطی هستیم که اطرافمان پر از شاخ و برگ های سبز می باشد حس بهتری را برای بودن در ان مکان داریم . قطعا اگر این شاخ و برگ ها از گیاهان طبیعی باشند زنده بودن انها را به وضوح می توان حس کرد ، اما امروزه سازه های مصنوعی موجود در بازار اینقدر با کیفیت هستند که تشخیص انها از گیاهان طبیعی سخت است .

گرین وال های اکاردئونی در بسیاری از کافه ها و مکان های عمومی که زیبایی ان مکان برای مشتریان اهمیت بسیاری دارد کاربرد دارد . همچنین بسیاری از شرکت ها و ادارات برای دلنشین تر کردن محیط کاری خود از این سازه ها استفاده می کنند .

البته بهتر است این را هم بدانید که این گرین وال ها برای فضای باز بیشتر کاربرد دارند زیرا شاخ و برگ سبز معمولا در فضاهای باز هستند و جلوه ی زیباتری دارند .

در کل این نوع دیوار ها معمولا برای مکان های بهداشتی مانند مطب ها و رستوران ها و … کاربرد دارند .

استفاده این سازه ها در مکان هایی از محیط شما که دارای افتاب زیادی هستند می تواند برای ایجاد سایه و جلوگیری از نور مستقیم خورشید کاربرد داشته باشد . بهتر است اینطور بگوییم که با این سازه ها می توانید در حیات منزل یا محل کار خود جنگلی کوچک ایجاد کنید و با چیدن میز و صندلی در این محیط زیبایی مکان خود را دو چندان نمایید .

یکی دیگر از استفاده های مفیدی که می توان از گرین وال های اکاردئونی داشت ، این است که  اکثر خانه ها و مکان های کاری دارای قسمتی هستند که بی مصرف می باشند شما می توانید با سلیقه ی خودتان از این دیوارها برای ایجاد یک محیط صمیمی و دلنشین استفاده نمایید .

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

نحوه نصب گرین وال اکاردئونی

نصب این گرین وال ها بسیار ساده می باشد و توسط دو نفر خیلی راحت می توان انها را نصب کرد . پانل های دیوار را  در ابعاد دلخواه به هم وصل کنید و سپس فرایند نصب را به راحتی در هر مکانی که می خواهید نصب و محکم کنید .

شما می توانید این نوع سازه ها را درابعاد مختلف به اندازه ای که می خواهید در محیط مورد.

گرین وال های آکاردئونی همواره از بهترین پنل های دیواری هستند که شما همواره می توانید آنها را به راحتی نصب کرده و مورد استفاده قرار بدهید، این پنل ها جنبه تزیینی دارند، البته باید بگوییم که نحوه نصب آنها به گونه ای می باشد که می توان آنها را متناسب با ابعاد محیط قابل نصب برش داد و به کمک چسب یا میخ های کوچک آنها را بر روی دیوار ها نصب نمود تا محیط شما شاداب و زیبا تر دیده شود. در زمان نصب باید توجه کنید که ابعاد محیط چگونه هستند زیرا این پنل ها گاه با این گونه ابعاد هم تولید می شوند و می توان آنها را به صورت آماده تهیه کرد و به راحتی بر روی دیوار ها نصب نمود. نصب آسان گرین وال ها باعث شده تا افراد بدون نیاز به معماران دکوراسیون خود را زیبا تر کنند.

گرین وال اکاردئونی چگونه نگهداری میشود؟

نگهداری گرین وال های اکاردئونی بسیار راحت است ، زیرا این سازه ها را به راحتی می توان با اب شست بدون انکه خراب شوند .

خبر خوب اینکه این سازه ها حتی در مقابل نور خورشید هم مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی دهند . اینجاست که تفاوت گیاهان به کار رفته در سازه های مصنوعی را بهتر متوجه می شویم زیرا سازه های دارای شاخ وبرگ های مصنوعی در مقابل افتاب همچنا ن سبز هستند و زیبایی خود را با زرد شذن برگ های خود ازدست نمی دهند . به همین دلیل است که می گوییم این سازه ها سازگار با محیط هستند .

تفاوت  گرین وال های طبیعی و مصنوعی

همانطور که می دانیم نگهداری گیاهان طبیعی دشوار است و حتی ممکن است  در مکانی که استفاده می شوند حشرات بسیاری را به دور خود جمع کنند . همچنین نگهداری گیاهان هزینه ی زیادی دارد . اما وقتی از سازه هایی استفاده کنید که دارای گیاهان مصنوعی هستند دیگر این مشکلات را نخواهید داشت و هر وقت احساس کردید که گرد و خاک روی انها نشسته است می توانید به راحتی با اب بشورید بدون انکه بخواهید هزینه ای اضافی برای تمیزی انها صرف کنید .

نمونه های مصنوعی کزین وال ها ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به نمونه های طبیعی دارند به همین دلیل است که طرفداران بیشتری هم در بازار ها به دست آورده اند.

نحوه شستشوی گرین وال اکاردئونی

شست و شوی این سازه ها نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و با یک مایع ملایم می توانید به راحتی برگ ها و پانل های ان را بشورید، گرین وال های آکاردئونی به دلیل مصنوعی بودن قابلیت شستشو هم دارند زیرا جنس آنها به گونه ای است که آب را جذب خود نمی کنند و هنگام شستشو هم تغییر شکل و رنگ نمی دهند و در نتیجه می توان با اطمینان کامل آنها را با کمک آب و مایع شوینده شستشو داد، آنها را می توان در زمانی که بر روی دیوار هم نصب هستند به راحتی با کمک یک دستگاه مرطوب شستشو داد و تمیز کرد تا دوباره زیبایی خود را به دست بیاورند. البته استفاده از اسپری پاک کننده هم برای تمیز کردن گرین وال ها می تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا به بافت آنها آسیبی وارد نخواهد کرد. قابلیت شستشو در این گونه محصولات باعث شده تا افراد با اطمینان بیشتری آنها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *