محوطه

چند نمونه نقشه محوطه سازی

محوطه سازی در حقیقت به ایجاد فضای جذاب و دلنشین که اغلب در محیط خارجی ساختمان های ویلایی و حتی آپارتمانی اجرا می شود، گفته شده و می تواند تاثیر به سزایی در جذب مخاطب و لذت استفاده کنندگان از آن داشته باشد.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علوم معماری و مهندسی طرح های مختلفی از انواع لوکس و مدرن گرفته تا سبک های کلاسیک و سنتی برای محوطه سازی فضا های ساختمان ها طراحی و اجرا می شود که شما می توانید بر حسب سلیقه و البته نوع سبک ساختمان یا ویلای خود، یکی از آن ها را انتخاب کرده و اجرا نمایید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

چند نمونه پلن محوطه سازی|آبگون دیزاین

بنابراین اگر قصد محوطه سازی آپارتمان، مجتمع های مسکونی، برج ها و یا محوطه سازی ساختمان های ویلایی را دارید، این مقاله از آبگون دیزاین را از دست ندهید چرا که قصد داریم چند نمونه نقشه محوطه سازی را به شما خوبان ارائه نماییم تا با الهام و بهره گیری از آن ها، محوطه ی زیبایی را برای ساختمان خود ایجاد کنید.

محوطه سازی باغ:

محوطه سازی باغ یا محوطه سازی حیاط خانه های ویلایی به درست کردن مسیر و یا راه ورود و همچنین کاشت گیاهان مختلف در محوطه اطلاق می شود. همچنین در محوطه سازی باغ ها معمولا از المان های مختلفی همچون موارد زیر استفاده می شود که شما برحسب سلیقه می توانید یک یا چندین مورد از آن ها را در محوطه ی خود به کار ببرید.

البته توجه کنید که اگر تمایل به محوطه سازی باغ با کمترین هزینه را دارید، می توانید تنها چندین فاکتور از موارد بالا را در آن اجرا کرده و از مابقی المان ها چشم پوشی نمایید.

نقشه لند اسکیپ|آبگون دیزاین

محوطه سازی باغ ایرانی نیز یکی دیگر از انواع محوطه سازی های پر طرفدار در این دسته است که افراد زیادی تمایل به طراحی و اجرای آن دارند و این سبک از محوطه سازی معمولا برای ساختمان های با معماری سنتی انجام می شود.

محوطه سازی باغچه نیز همچنین در این دسته قرار گرفته و همان روش های محوطه سازی باغ تنها در ابعاد کوچک تر برای آن استفاده می شود. در حقیقت اگر چه باغچه ها در ابعاد کوچکتری نسبت به باغ ها هستند اما به طور مثال می توان در آن ها درخت کاری و یا کاشت گیاهان را در ابعاد و اندازه های کوچک تری انجام داد.

نمونه نقشه لند اسکیپ|آبگون دیزاین

محوطه سازی به کمک نورپردازی:

یکی دیگر از روش های زیباسازی فضای خارجی ساختمان، محوطه سازی به کمک نورپردازی می باشد. نور که یکی از عناصر مهم و اساسی برای به نمایش در آوردن زیبایی واقعی محوطه ها می باشد، همچنین عامل مهمی برای تفکیک رنگ ها و نشان دادن محل عبور و مرور در فضا می باشد. در یک پلان محوطه سازی شما می توانید تمام فاکتور های ذکر شده در بالا را  به همراه نورپردازی بخش های مختلف، گنجانده و سپس براساس پلان مورد نظر، مراحل اجرای محوطه سازی را در پیش بگیرید.

آبگون دیزاین:

با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص طراحی محوطه و مشاهده ی چند نمونه نقشه محوطه سازی که به شما ارائه نمودیم، چنانچه قصد محوطه سازی باغ و یا محوطه سازی برای ساختمان خود را دارید می توانید با تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین تماس برقرار نمایید.

شماره تماس : 09125879311

نقشه طراحی لنداسکیپ|آبگون دیزاین

نقشه طراحی محوطه سازی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *