محوطه

طراحی پلان محوطه سازی

پلان محوطه سازی در واقع به نقشه ای می گویند که در آن می توان موقعیت اجزاء و عناصر مختلف درون یک فضا را ترسیم نمود و به این طریق طرح اولیه ای از آن چه که قرار است اجرا شود به دست دهد.

محوطه سازی می تواند شامل عناصر طبیعی همچون درخت، گل، چمن و … و نیز عناصر ساخته شده به دست انسان همچون مبلمان، چشمه، آبنما و .. و حتی پوشش های گیاهی و نحوه ی روشنایی باشد. حال پلان محوطه سازی، نقشه ای از موقعیت های تمامی این عناصر را برای کارفرمایان ایجاد می کند تا در صورت تمایل، اقدام به ساخت طرح ایجاد شده نمایند. معمولا پلان محوطه سازی توسط شرکت های طراحی و معماری ایجاد می شود.

 مشاوره رایگان و استعلام طراحی پلان محوطه سازی: 09121032193

 

تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین، متشکل از جوانان خلاق و با انگیزه، با سابقه ی 7 سال تلاش در این حوزه، امروزه سهم به سزایی در طراحی و ایده پردازی محوطه های متفاوت برای افراد و یا ارگان های مختلف دارد. بنابراین در این نوشتار با ما باشید تا همه ی آنچه را که باید در خصوص طراحی پلان محوطه سازی بدانید، به شما بگوییم.

پلان محوطه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفته شد پلان محوطه سازی به نقشه ای می گویند که در آن موقعیت و نوع گل کاری، درخت کاری، چیدمان باغ، نوع مرزبندی باغچه ها، حصار کشی ها، کف سازی، ایجاد مسیر های پیاده رو و سواره رو و … را به صورت دقیق تعیین می کند.

از پلان محوطه سازی برای محوطه های باز باغ های شخصی و یا حتی محیط های تجاری و یا مکان های عمومی همچون فضا های سبز و … استفاده می شود. همچنین از یک پلان محوطه سازی به عنوان مرجعی برای نصب عناصر جدید و با تعمیر المان های قدیمی نیز استفاده می شود.

پلان محوطه سازی|آبگون دیزاین

علاوه بر این موارد، پلان محوطه سازی کمک می کند تا صاحبان کار بتوانند مواد مصرفی را به سلیقه ی شخصی خود انتخاب کرده و چشم انداز بهتری را برای تعیین میزان هزینه ها به دست می دهد. یک پلان همچنین از اشکالات پس از ساخت نیز جلوگیری کرده و از دوباره کاری های احتمالی پیشگیری می نماید.

نحوه طراحی یک پلان محوطه سازی

  1. ایجاد یک طرح کلی

برای ایجاد یک پلان، ابتدا یک طرح کلی از منظره ی پروژه، ایجاد می نمایند. برای این منظور ابتدا با ترسیم مرز های فضای مورد نظر شروع به کار می کنند و سپس به آرامی تک به تک عناصر و المان های مختلف را به آن اضافه می نمایند.

پلن محوطه سازی

  1. اضافه کردن المان های مختلف

هر نوع صخره، آبراه، ساختمان، شیب و غیره را به طرح اولیه اضافه نموده و حتی از رنگ های صحیح آن و نماد های مختص به آن استفاده می نمایند. توجه کنید که در اضافه کردن المان های مختلف، ابتدا معمولا شمال و جنوب را برای درک نور و سایه های ایجاد شده در فضا تعیین کرده و سپس عناصر مختلف را بر این اساس جای گذاری می نمایند.

  1. اضافه کردن پوشش زمین

در صورت تمایل کارفرما، معمولا محل مورد نظر را با چمن و یا آسفالت پوشش داده و در پلان محوطه برای نمایش این عناصر از بافت ها در نرم افزار های مربوطه استفاده می شود.

  1. اضافه کردن عناصر

در طراحی ها در صورت لزوم می توان عمر تقریبی درختان و درختچه ها و یا سنگ فرش ها و چمن ها را تعیین کرده و به آن اضافه نمود.

پلان محوطه سازی ویلا

 مشاوره رایگان و استعلام طراحی پلان محوطه سازي: 09121032193

اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *