ویلا

ویلا مدرن کوهستانی

در کشور چهار فصل ایران نیز همچون سایر کشور ها، مناطق کوهستانی به وفور یافت می شوند که طراحی ویلا در آن ها با جزئیات و ظرافت های خاصی همراه است. اگر چه تعداد خانه کوهستانی در ایران کم نیست اما امروزه طراحی و ساخت یک ویلای مدرن مدنظر بسیاری از افراد است که ساخت این ویلا می بایست با دقت بیشتری توسط متخصصین معماری انجام شود تا بی عیب و نقص به نظر برسد و همچنین بتواند ناهمواری های زمین را به خوبی بپوشاند.

بنابراین به دلیل اهمیت طراحی و ساخت ویلا مدرن کوهستانی در این مقاله از آبگون دیزاین به سراغ این نوع از ساخت ویلا رفته ایم و قصد داریم تا نکاتی را در این باره به شما ارائه نماییم.

 

معماری ویلا مدرن کوهستانی:

همانطور که قبلا در مقاله ویلا در شیب تند برای شما صحبت کرده ایم، از ان جایی که ویژگی اصلی ویلا در مناطق کوهستانی شیبدار بودن زمین آن است، بنابراین مسئله ی اولی که در ساخت این ویلا ها می بایست مد نظر شما قرار گیرد، توجه به میزان شیب منطقه است.

بدون شک یک طراح حرفه ای در پلان ویلا در منطقه کوهستانی با توجه به شیب زمین مورد نظر و ابعاد آن، یک طراحی خیره کننده را برای شما انجام خواهد داد.

طراحی، آنالیز و امکان سنجی زمین و منطقه مورد نظر و همچنین توجه به جزئیاتی همچون نوع سازه، محاسبات مربوط به تاسیسات مختلف یک ساختمان اعم از زیربنایی، الکتریکی و مکانیکی در هر پروژه ساخت ویلا در مناطق کوهستانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

همچنین یک تیم خلاق و حرفه ای با طراحی یک پلان ویلا کوهستانی مدرن که در عین جذاب بودن، کارایی بالایی نیز دارد، تلاش می کند تا مصرف انرژی در ساختمان را بهینه نموده و از کوچک ترین امکانات محل و منطقه نیز به بهترین شکل ممکن استفاده نماید. در حقیقت طراحی حرفه ای ویلا در هزینه های بلند مدت شما صرفه جویی کرده و شما را به اهداف نهایی تان نزدیک تر می کند.

در طراحی های مدرن ویلا وهستانی تلاش می شود تا فرم ساختمان با ابعاد و حجم زمین و موقعیت اقلیمی منطقه سنجیده شده و بر همین اساس شکل گیرد. همچنین استفاده از انرژی های پاک از دیگر ویژگی های این ویلاهاست که فواید زیادی برای کارفرما و ساختمان خواهد داشت. علاوه بر این ها، در طراحی های مدرن سادگی و انعطاف پذیری با طبیعت از جمله اجزای اصلی هستند که رعایت آن، می تواند ویلایی لوکس و لاکچری در منطقه کوهستانی را برای شما ایجاد نماید.

به طور مثال در ویلاهای مدرن و امروزی طراحی پنجره های بلند در ضلع شرقی ساختمان، به نورگیر بودن ساختمان کمک کرده و در نتیجه سبب می شود تا در طول روز شما نیاز کمتری به مصرف برق و انرژی های زیستی داشته باشید. در عین حال استفاده از پنجره های بلند رو به فضای سبز خارج ویلا، تاثیر مستقیمی بر نمای ویلا و ویوی بی نظیری که برای ساکنین ایجاد می کند، دارد.

طراحی ویلا مدرن کوهستانی

طراحی نمای ویلا مدرن کوهستانی:

برای طراحی نمای ویلا مدرن کوهستانی توجه به مواد و مصالح غالب در منطقه ی مورد نظر می تواند شما را در ایجاد یک طراحی خوب و بی نقص یاری دهد.

همچنین استفاده ی متناسب از مصالحی همچون بتن، سنگ، شیشه و چوب به خوبی می تواند در این ویلا ها به نمایش گذاشته شود و ترکیب بی نظیری را ایجاد نماید. چرا که این ویلاهای مدرن هر چه همخوانی بیشتری با طبیعت اطراف خود داشته باشند، بی نظیر تر و حرفه ای تر به نظر خواهند رسید.

طراحی ویلا مدرن کوهستانی |آبگون دیزاین

طراحی داخلی ویلا مدرن کوهستانی

طراحی فضاهای داخلی ویلا مدرن کوهستانی نیز باید به دقت توسط مهندسین معمار متخصص در این زمینه انجام شود تا علاوه بر استفاده ی بهینه از فضا، قاب های بزرگی به سمت زیبایی های طبیعت منطقه ایجاد نمایند. درواقع طراحی این ویلا ها در کوهستان باید به گونه ای انجام شود تا چشم انداز مناسبی از طبیعت اطراف برای ساکنین ایجاد شود.

به طور مثال طراحی سالن اصلی، آشپزخانه، بالکن، اتاق ها و … با پنجره های سرتاسری و بلند کشویی می تواند منظره ای زیبا و خیره کننده از کوه های اطراف را برای شما فراهم آورد.

تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین:

تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین با دارا بودن مهندسین مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی و اجرای انواع ویلا و محوطه سازی، با حداقل هزینه ها و بهترین کیفیت، تلاش می کند تا در کمترین زمان ممکن پروژه های شما را به انجام رساند. برای این منظور تنها کافیست برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *