دانستنی های آبنما

نحوه لوله کشی آبنما

آبنما ها یکی از انواع تزئینات فضا های داخلی و خارجی ساختمان ها بوده و می توانند تاثیر به سزایی در زیباسازی اطراف و ایجاد حس نشاط و شادابی در افراد داشته باشند. ساخت آبنما می تواند به فضای مورد نظر شما روح و جان بخشیده و رطوبت مورد نیاز محیط را نیز تامین نماید.

نحوه لوله کشی آبنما یکی از موضوعات مهمی است که در هنگام طراحی و ساخت آبنما بایستی مورد توجه قرار گیرد، بنابراین در این مقاله از آبگون دیزاین با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی را در این زمینه به شما ارائه نماییم.

تجهیزات آبنما:

پیش از آن که نحوه لوله کشی آبنما را بدانید بایستی با اجزاء یا تجهیزات آبنما آشنا شده و بدانید که هر کدام از آن ها به چه صورت در ساخت یک آبنما کاربرد دارند.

پمپ : پمپ ها انواع مختلفی دارند که به صورت کلی باعث غلبه بر گرانش زمین شده و آب را به سمت بالای آبنما هدایت می کنند.

همچنین جریان آب توسط پمپ ها افزایش می یابد. پمپ های با راندمان بالا اگر چه هزینه های بیشتری دارند اما در طولانی مدت هزینه های عملیاتی پایین تری داشته و بنابراین مقرون به صرفه تر خواهند بود.

لوله: لوله کشی آبنما ها یکی دیگر از بخش های مهمی است که توجه به آن می تواند یک آبنمای بادوام و مقرون به صرفه را برای شما ایجاد نماید. لوله های پی وی سی یکی از بهترین انواع لوله ها برای لوله کشی آبنما ها هستند که علاوه بر دارا بودن انعطاف پذیری بالا، در برابر تغییرات دمای محیط و ترک خوردگی و انقباض و انباسط نیز دوام بالایی دارند.

فیلتر: فیلتر ها می توانند باعث سالم سازی آب از خار و خاشاک و یا برگ های درختان شده و از رشد جلبک ها جلوگیری نمایند.

طراحی روف گاردن در ابگون دیزاین

طراحی ویلا در ابگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگو دیزاین

لوله کشی آبنما چگونه انجام می شود؟

لوله کشی یک آبنما اگر چه در نگاه اول شاید آسان به نظر برسد اما شما بایستی پیش از انجام لوله کشی یک نقشه مدون را طراحی نموده و سپس مراحل لوله کشی را طی نمایید.

مراحل لوله کشی آبنما:

1. پمپ قلب تپنده ی آبنما است که خرید یک پمپ کارآمد متناسب با ابعاد و حجم آب آبنما و قرار دادن آن در محل مناسب اولین مرحله برای لوله کشی آبنما به شمار می رود. پمپ های شناور بهترین گزینه برای انواع آبنما ها هستند.

2. لوله و اتصالات در وهله ی دوم اهمیت می باشند. در این مرحله شما بایستی لوله ها را به پمپ متصل نموده و به کمک اتصالات مختلف آن را به صورت یک طرفه به قسمت پخش کننده ی آب متصل نمایید.

3. در کناره ها و اطراف آبنما بایستی به طور مشخص و دقیق براساس نرخ جریان آب و یا سطح آب، زهکش هایی طراحی شود تا آب را به سمت پمپ هدایت نماید. جریان برگشتی در حقیقت آب را به قسمت های پایینی آبنما وارد می کند تا پمپاژ دوباره آب توسط پمپ انجام گیرد.

4. لوله تخلیه نیز بایستی در محل مناسب نصب شود تا آب اضافی آبنما از طریق آن خارج شود.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *