دانستنی های آبنما

نحوه انتخاب پمپ آبنما

از زمان های گذشته، انسان ها از دیدن آب به وجد می آمدند و شکفت زده می شدند. این امر شاید به علت صدای آرامش بخش آب و یا شکل گیری طرح های زیبا باشد. علت هرچه که باشد، چندان تفاوتی نمی کند. چرا که حقیقت این است که انواع آبنما، در زندگی انسان ها نقش زیادی را ایفا نموده اند.

یکی از قطعات مهم هر آبنما پمپ آن است. یک پمپ آبنمای خوب و با کیفیت باعث می شود که برکه و حوضچه ی شما زیبایی خاصی را پیدا کند. پرتاب نمودن فواره ی آبی به سمت بالا در پمپ آبنمای با کیفیت گنجانده شده است.

این پمپ که هم برای آب شیرین و هم برای آب شور قابل استفاده است، انواع مختلفی دارد. ما در مقاله ی زیر به بررسی نحوه انتخاب پمپ آبنما می پردازیم.

ابزارهای پرکاربرد در آبنما:

برخی ابزار های پرکاربرد در آبنما عبارتست از:

پمپ: پمپ ها از قطعات مهم آبنما هستندو پمپ های شناور بهترین گزینه برای آبنماهای کوچک است. شما می توانید پمپ های شناور را در فروشگاه های مخصوص عرضه ی ابزارهای باغبانی پیدا نمایید. این پمپ ها قیمت های مختلفی را دارند. پیش از خرید باید ابتدا مشخص نمایید که انتظار دارید تا چه حد آب را شوت نماید. هر قدر قدرت پمپ بالاتر باشد، قیمت آن هم بالاتر است.

نکته ی دیگری که در هنگام خرید پمپ باید به آن توجه نمایید، طول سیم برق آن است. چرا که پمپ آب با طولی کوتاه، محدودیتی در نمایش گذاردن آبنما دارد. در بعضی پمپ ها، کلید خاموش و روشن در روی پمپ و در بعضی دیگر به روی سیم برق نصب شده که اگر دسترسی به پمپ غیر ممکن باشد، بایستی حتما کلید روشن به روی سیم قرار گرفته باشد.

 لوله ی پلاستیکی آب: لوله ی پلاستیکی آب به آبنما کمک می نماید تا آب به بخش هایی از آبنما که دوست دارید، منتقل گردد. شما می توانید این لوله ها را در فروشگاه هایی که پمپ را خریداری می نمایید، پیدا نمایید.

انواع و اقسام پمپ ها:

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مهم ترین قسمت یک آبنما، پمپ آن است. پمپ ها بایستی از برندهایی خوب انتخاب بشوند تا بتوانند شوک هایی را که ناشی از تغییر فرکانس هستند را تحمل کنند. همچنین راندمان مناسب باعث می شود، هزینه ی برق مصرفی به میزان زیادی کاهش یابد.

انواع پمپ ها عبارتند از:

  • پمپ سانتریفیوژ: یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین پمپ ها، پمپ سانتریفیوژ است. امکان تعمیر آسان و راندمان بالا این امکان را فراهم می کند که به آسانی پمپ دلخواهتان را انتخاب نمایید.
  • پمپ مستغرق: این پمپ که از جنس های مختلفی مثل چدن، مواد پلیمری، استیل و … ساخته می شود، برای انواع آب های صاف و آلوده، فواره ها و مصارف خانگی مناسب است.

اصول اساسی در نصب آبنما:

در هنگام طراحی آبنماها، اصولی باید رعایت گردد. این اصول عبارتست از:

  • آب نما نباید در زیر درخت نصب گردد.
  • نباید جلوی بادهای شدید قرار گیرد.
  • عمق ذخیره ی آب بایستی تا حد قابل توجهی ثابت باشد.
  • آبنما بایستی دارای یک لوله کشی ثابت باشد.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “نحوه انتخاب پمپ آبنما

  1. مقداد گفت:

    سلام . از چه پمپی برای آبنمای صخره ای با حوضچه یک‌متر عمق و دو متر ارتفاع که آب از روی صخره داخل حوضچه بریزد میتوان استفاده نمود . ممنون

  2. فهیمه فرزام گفت:

    سی عدد نازل فواره قارچی یک دوم چه پمپ مناسب است که همه فواره ها یکسان خروجی اب داشته باشد.فاصله فواره ها نود سانتی متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *