محوطه

محوطه سازی با چمن مصنوعی

همانطور که حتما می دانید محوطه سازی یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلا ، ویلا سازی و یا حتی آپارتمان سازی می باشد که امروزه خوشبختانه با پیشرفت های زیادی که در این حوزه انجام شده، محوطه سازی با چمن مصنوعی یکی از پر کاربرد ترین و پرطرفدار ترین روش ها می باشد.

محوطه سازی با چمن مصنوعی که درواقع یکی از انواع المان های مختلف در محوطه سازی می باشد موضوع مورد بحث ما در این مقاله از آبگون دیزاین است، بنابراین با ما باشید تا اطلاعات مفیدی را در این خصوص به شما ارائه نماییم.

محوطه سازی با چمن مصنوعی| آبگون دیزاین

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی درواقع نوعی گیاه مصنوعی یا درواقع فرشی بافته شده از انواع نخ های پلی اتیلنی است که اگر چه در سال های اخیر تنها در ورزشگاه ها استفاده می شد اما خوشبختانه امروزه در موارد متعدد، محوطه سازی با چمن مصنوعی استفاده شده و به عنوان یکی از انواع المان های محوطه سازی مدرن و لوکس برای ویلاها و برج ها استفاده می شود.

امروزه همچنین از چمن مصنوعی برای تزئین میان سنگ ها، موزائیک ها و واش بتن استفاده می شود که در فضاهای مختلف کاربرد دارد.

نحوه محوطه سازی با چمن مصنوعی

کاربرد های چمن مصنوعی در محوطه سازی:

محوطه سازی با چمن مصنوعی یکی از روش های خلاقانه برای محوطه سازی ویلاها و آپارتمان ها می باشد. تزئین محوطه ی خارجی یک ویلا یا آپارتمان به کمک چمن مصنوعی، بسیار زیبا بوده و نگهداری از آن نیز بسیار راحت است.

از این المان محوطه سازی، همچنین می توانید در کنار استخر ها و آلاچیق ها نیز استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از چمن مصنوعی برای زمین های بازی کودکان و عدم آسیب در ایشان مفید بوده و به دلیل طبیعی نبودن این نوع از چمن ها، حشرات در آن ها جمع نشده و محیط تمیز، زیبا و کاربردی ای را برای شما به وجود می آورند.

چمن مصنوعی همچنین علاوه بر آن که در محوطه سازی کاربرد زیادی دارد، امروزه همچنان در محیط های کوچک آپارتمان ها و در تراس ها و بالکن ها نیز استفاده شده و فضایی زیبا و راحت و البته با هزینه ی کم را برای شما به ارمغان می آورد.

از جمله دیگر مواردی که می توانید چمن مصنوعی استفاده کنید عبارتند از:

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

فواید استفاده از چمن مصنوعی:

از مهم ترین فواید استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی آن است که استفاده از این مورد می تواند هزینه های ساخت را بسیار پایین آورده و در عین زیبایی ایده مناسبی برای کنترل هزینه های شما در طراحی محوطه ی خارجی ویلا باشد.

علاوه بر این، محوطه سازی با چمن مصنوعی نیاز به مراقبت و نگهداری نداشته و به همین جهت صرفه ی اقتصادی برای شما خواهد داشت. درواقع این نوع از چمن ها نیازمند آبیاری، حذف علف های هرز و … نخواهند بود و فضایی آرام، سبز و به دور از استرس را برای شما ایجاد خواهند نمود.

 

روش نگهداری و مراقبت از چمن مصنوعی:

دقت کنید که محوطه سازی با چمن مصنوعی اگر چه مقرون به صرفه بوده و نگهداری آن نسبت به انواع چمن طبیعی آسان تر است اما این نوع از چمن ها نیز به نوبه ی خود به نگهداری و مراقبت نیاز داشته و بایستی موارد زیر را برای نگهداری و مراقبت از آن ها رعایت نمایید:

  • دقت کنید که این چمن ها همانطور که گفتیم از جنس نخ های پلی اتیلنی می باشند که به همین جهت بایستی از ریختن موادی همچون نفت، الکل، بنزین و … بر روی آن ها خودداری نمود. چرا که این مواد می تواند باعث تخریب و از بین رفتن این چمن ها شود.
  • بر روی چمن مصنوعی نباید از مواد منفجره و یا دیگر مواد آتش زا استفاده نمود چرا که ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای سطح و یا به طور کلی محیط شما به همراه داشته باشد.
  • استفاده از دستگاه های برس زن بر روی این چمن ها توصیه نشده چرا که می تواند به آن ها آسیب برساند.
  • بهتر است هنگام خرید این چمن های مصنوعی به دستورالعمل های شرکت تولید کننده یا سازنده ی آن ها دقت کنید تا موارد احتیاط را بهتر بدانید و در صورت خرابی بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *