دانستنی های آبنما

طرز ساخت آبنما با سیمان

طرز ساخت آبنما با سیمان

ساخت آبنما یکی از انواع روش های زیبا سازی و محوطه سازی محیط است که با طراحی و اجرای آن می توان فضایی زیبا و دلنشین را به کمک حرکت و صدای آب ایجاد نمود.

آبنما ها معمولا در انواع و ابعاد مختلفی ساخته می شوند که آبنما های سیمانی جزو آبنما های در فضای باز تقسیم بندی شده و برای ساخت آن بایستی مراحلی را طی نمایید که در این نوشتار از آبگون دیزاین قصد داریم تا طرز ساخت آبنما با سیمان را به شما آموزش داده و نکاتی را در این خصوص به شما ارائه نماییم.

 مشاوره رایگان و استعلام طراحی و ساخت آبنما: 09121032193

وسایل مورد نیاز برای تهیه آبنما سیمانی:

پیش از ان که طرز ساخت آبنما با سیمان را آموزش دهیم، توجه کنید که برای ساخت یک آبنما به وسیال و تجهیزاتی نیاز دارید که از جمله آن ها عبارتند از:

  • پمپ ها که در انواع کف کش و لجن کش وجود دارند و آب را به سمت بالای آبنما پمپ می کنند.
  • نازل ها و فواره ها
  • لوله ها
  • ایزوگام یا قیرگون
  •  سیمان

مراحل ساخت آبنما با سیمان:

برای آن که یک آبنمای سیمانی داشته باشید بایستی حوضچه ی آن را به کمک سیمان ساخته و مابقی وسایل و تجهیزات را درست همانند دیگر آبنماها تهیه کرده و بر روی آن نصب نمایید.

1. ابتدا سیمان را بر روی یک پلاستیک بزرگ ریخته و سپس آن را با هر طرحی که مد نظر خود دارید، شکل دهید. به طور مثال می توانید سطح آن را به کمک غلتک، ماله و یا هر وسیله ی صاف دیگری صاف می کنیم و لبه های سیمان را به کمک وسایل مختلفی که زیر پلاستیک قرار داده ایم، به صورت دلخواه شکل می دهیم. ( به طور مثال می توانید بطری های نوشابه را از زیر پلاستیک در قسمت زیرین سیمان قرار داده تا لبه های آن بالا بیاید.)

2. در قسمت میانی حوضچه ی سیمانی که ایجاد کرده اید، به کمک لوله ها یا نازل هایی، سوراخ هایی ایجاد کنید تا آب بتواند از این فواره ها بالا آمده و از قسمت رویی آبنما خارج شود.

نحوه ساخت آبنما با سیمان | آبگون دیزاین

3. اگر قصد ساخت آبنما دو طبقه یا سه طبقه را دارید، می توانید حوضچه ی سیمانی ساخته شده در مرحله ی 1 را در ابعاد کوچکتری نیز ایجاد نمایید تا پس از خشک شدن به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر گذاشته و آبنمای چند طبقه ای را ایجاد نمایید.

4. سیمان را در همان حالت و شکلی که ایجاد کرده اید، به مدت حدود 3 تا 4 روز رها کرده تا خشک شود.

5. در این مدت، هر روز سیمان را خیس کنید تا محکم تر شود.

6. وقتی حوضچه ی سیمانی شما کاملا خشک شد می توانید به کمک ایزوگام یا قیرگونی که منعطف هستند، آن را آب بندی کنید تا آب به قسمت های زیرین نفوذ نکند. (به این مرحله ایزولاسیون گفته می شود)

همچنین دقت کنید که برای ساخت حوضچه سیمانی حتی می توانید ابتدا یک حوضچه با هر جنسی (به طور مثال سنگ) را تهیه کرده و سپس روی ان را به کمک سیمان بپوشانید.

گروه طراحی و معماری آبگون دیزاین با تیم حرفه ای و متخصص خود، آماده ی پذیرش سفارشات طراحی و اجرای انواع آبنما ها برای فضا های داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری شما می باشد.

آموزش ساخت آبنما با سیمان

آموزش طرز ساخت آبنما با سیمان | آبگون دیزاین

 مشاوره رایگان و استعلام قیمت طراحی و ساخت آبنما : 09121032193

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “طرز ساخت آبنما با سیمان

  1. محمدرضا صادقي گفت:

    سلام وتبریک سال نو درصد مخاوط سیمان با ماسه یا هر چیزی که سیمان رامحکم کند میخواستم

  2. کیان گفت:

    سلام…سیمان سیاه باید با چی مخلوط بشه و نسبتشون چقدر باید بشه…من سیمان رو با پودرسنگ قاطی کردم اما متاسفانه نمیگیره و ترک برمیداره و میشکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *