ویلا

طراحی ویلا کنار ساحل

طراحی ویلا کنار ساحل

ویلا ساحلی یکی از انواع طراحی ویلا است که در سال های اخیر با محبوبیت و اقبال بیشتری رو به رو بوده و افراد زیادی تمایل به  ساخت چنین ویلاهایی پیدا کرده اند.

طراحی ویلا کنار ساحل نیز همچون طراحی سایر انواع ویلاها، نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این زمینه بوده و بنابراین تیم آبگون دیزاین تصمیم دارد تا در این مقاله به این موضوع بپردازد.

طراحی ویلا کنار ساحل | آبگون دیزاین

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

نکاتی که در طراحی ویلا کنار ساحل باید رعایت کنید:

همانطور که می دانید ویلاهای کنار ساحل علاوه بر مقاومت و دارا بودن استاندارد های لازم، بایستی با آب و هوای منطقه و نوع طراحی ویلاهای محدوده مطابقت داشته باشند. بنابراین از جمله نکاتی که در طراحی ویلا ساحلی بایستی مد نظر قرار گیرد عبارتند از:

  • در طراحی ویلای ساحلی استفاده از مواد و مصالح بومی منطقه و یا سنگ های طبیعی و مرمر و چوب می تواند هماهنگی بیشتری را با طبیعت ایجاد نموده و طرحی زیبا را در کنار ساحل ایجاد کنند.
  • در طراحی این ویلا ها معمولا از پنجر ههای بلند و کشویی استفاده می شود تا از تمام اتاق های داخلی بتوان به منظره ی آبی دریا چشم دوخت.
  • اگر چه اغلب ویلا های کنار دریا به خصوص در ایران به منظور بهره وری بیشتر و دید بهتر به دریا، به صورت دو طبقه یا حتی 3 طبقه و تریبلکس ساخته می شوند اما ویلاهای ساحلی مدرن معمولا با طرح های ساده یک طبقه و با دسترسی آسان به محیط داخلی طراحی می شوند.
  • با چیدمان و خلق فضاهای زیبا با دید آرامش بخش در طرح ویلا کنار دریا می توان مانند فضای زیر حس آرامش را به کارفرما تقدیم کرد.
  • در طراحی ویلاهای کنار ساحل بایستی با مد نظر قرار دادن زاویه تابش خورشید، میزان نورگیری ساختمان را به حداکثر رسانید تا بخش های مختلف ویلا بتواند از نور طبیعی و انرژی خورشید در کنار ساحل استفاده نمایند.
  • برای استفاده از حداکثر فضا، معمولا در طراحی ویلاهای ساحلی مرز مشخصی میان داخل و فضای خارجی ساحلی ایجاد نمی شود تا محیط یکدست جلوه داده و استفاده از دریا و طبیعت نمایان باشد.
  • در طراحی ویلا کنار ساحل معمولا از نقشه های یکسره آشپزخانه، غذاخوری و نشیمن استفاده می شود تا محیطی دنج و راحت را برای ساکنین ایجاد کرده و زمینه ی تعامل ساکنین را در یک محوطه ی گرم و پرنور ایجاد نماید.

بخش های داخلی و خارجی ویلاهای ساحلی با طراحی ساده و خلق فضاهای زیبا می توانند حس آرامش را در ساکنین ایجاد نمایند، بنابراین طراحی این ویلاها از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی ویلا کنار ساحل - | آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *