ویلا

طراحی ویلا مدرن دوبلکس

همانطور که در مقاله های قبلی اشاره نمودیم، طراحی ویلا امروزه در 2 دسته ی اصلی طراحی ویلا کلاسیک و طراحی ویلا مدرن طبقه بندی می شود که ویلای دوبلکس می تواند شامل هر دو دسته باشد. درواقع امروزه شما می توانید بسته به سلیقه، بودجه و نیاز و یا محل ساخت ویلا، یکی از انواع طراحی خانه ویلایی دوبلکس به سبک  مدرن و کلاسیک را انتخاب نمایید.

بنابراین در این نوشتار از آبگون دیزاین تصمیم داریم تا به موضوع ویلا مدرن دوبلکس پرداخته و اطلاعاتی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه نماییم.

 

طراحی ویلا دوبلکس مدرن:

طراحی ویلا مدرن قوانین و ساختار های مختص به خود را دارد که به لحاظ حس زیبایی شناسی امروزه در صف اول تمایل افراد در هنگام ساخت ویلا می باشد. این موضوع هنگامی که شما قصد ساخت یک ویلای مدرن دوبلکس را  داشته باشید، حساسیت بیشتری به خود می گیرد.

درواقع طراحی یک ویلا به سبک مدرن، به نوبه ی خود نیازمند دانش و تخصص کافی است و هنگامی که مسئله ی دوبلکس بودن نیز به میان می آید، تجربه و تخصص زیادی را نیاز دارد.

برای طراحی ویلا دوبلکس مدرن ابتدا طراح براساس نیاز کارفرما و با در نظرگرفتن محدودیت ها و قوانین شهرداری منطقه و البته بررسی زمین مورد نظر، طرح اولیه ای را ایجاد می کند. در وهله ی بعدی، با توجه به تغییرات مورد نظر کارفرما، نقشه ها یا پلان فاز 2 ویلا مدرن دوبلکس طراحی شده و حجم کلی کار برآورد می شود.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

طراحی ویلا مدرن دوبلکس | آبگون دیزاین

طراحی قسمت های مختلف در هر طبقه:

امروزه ساخت و طراحی ویلاهای دوبلکس مدرن عموما در مناطق شمالی کشور طرفداران زیادی داشته و انجام می شود.

طراحی بخش های مختلف هر طبقه در ویلای دوبلکس معمولا به صورت زیر انجام می گیرد:

طبقه اول: آشپزخانه، نشیمن، ناهارخوری، سرویس بهداشتی و …

طبقه دوم: اتاق خواب ها، حمام و …

در حقیقت در طبقه ی اول یا پایینی این ویلا ها معمولا فضاهای عمومی طراحی شده و طبقه بالا نیز به فضاهای خصوصی تر اختصاص می یابد.

طبقه دوم ویلا های دوبلکس معمولا به کمک یک سرویس پله با سبک مدرن به قسمت پایینی متصل شده و جلوه ی بسیار زیبایی را ایجاد خواهد نمود.

طراحی نما ویلا مدرن دوبلکس:

طراحی نمای ویلا دوبلکس مدرن امروزه از آن حالت مکعبی ساده خارج شده و طراحان معمولا از مکعب های تو در تویی که عمق متفاوتی با یکدیگر دارند برای این نوع از سبک ها استفاده می کنند. درواقع معماری ویلای مدرن با حجم متفاوتی نسبت به معماری ویلاهای کلاسیک طراحی می شود.

نمای ویلای مدرن در نگاه اول می تواند بیننده را مجذوب خود کند، چرا که این نوع از انواع طراحی های ویلا، در عین سادگی، پیچیدگی های خاصی داشته و احجام متفاوت و خاص می توانند ذهنیت خوبی را در ذهن افراد تداعی نمایند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *