ویلا

طراحی ویلا تریبلکس

از آن جایی که امروزه معمولا به دلیل بالا بودن قیمت زمین و افزایش جمعیت و یا دیگر دلایلی نظیر لوکس و لاکچری نمودن بنا، اغلب افراد ترجیح می دهند تا در هر متراژ زمین خود، ساختمان چند طبقه ای را ایجاد نمایند تا بتوانند از حداکثر فضا، بیشترین بهره وری و استفاده را ببرند.

طراحی ویلا تریبلکس یا سه طبقه از جمله این رویکردها می باشد که امروزه افراد زیادی تصمیم به اجرای اینگونه ساختمان ها دارند. بنابراین در این نوشتار از آبگون دیزاین قصد داریم تا در خصوص طراحی ویلا تریبلکس اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا ویلا تریبلکس بسازیم؟

ساخت ویلا تریبلکس یا سه طبقه علاوه بر آن که برای زمین های با متراژ پایین مناسب بوده و می تواند بهره وری را به حداکثر میزان برساند، برای زمین های با متراژ بالا نیز بسیار مناسب بوده و می تواند ساختمان های با متراژ بالا را بسیار لوکس و لاکچری نماید. درواقع امروزه یکی از اهداف ساخت ویلای تریبلکس، داشتن یک فضای لوکس و لاکچری و نیز دارا بودن فضای زیاد برای چیدمان های متفاوت می باشد.

 

به همین دلیل طراحی ویلا بصورت تریبلکس سال های زیادی است که مورد توجه و تمرکز افراد و معماران قرار داشته و همچنان بعد از گذشت سال ها جایگاه خود را به عنونان بهترین ایده و طرح حفظ نموده است.

نکاتی در طراحی داخلی ویلا تریبلکس:

خانه تریبلکس درواقع خانه ای با سقفی بلند است که معمولا طبقه اول آن به بخش های عمومی تر و شلوغ تر که نیاز به تمرکز کمتری دارند ؛ از جمله مواردی همچون  : نشیمن ،پذیرایی خانه و آشپزخانه اختصاص داده می شود.

همچنین طبقه بالای ویلا تریبلکس معمولا به بخش های خصوصی تر که به آرامش و تمرکز بیشتری احتیاج دارند، همچون 2 مورد زیر اختصاص داده می شود:

  1. نشیمن خصوصی
  2. اتاق های خواب

همچنین در طراحی ویلا تریبلکس دقت کنید که راه پله مشترک طبقه پایین با طبقات بالا تر بسیار مهم بوده و برای دسترسی آسان به طبقات بالاتر بایستی این راه پله در زیبا ترین شکل ممکن و با پله هایی استاندارد، طراحی و اجرا شود.

طراحی نما ویلا تریبلکس:

طراحی نمای ساختمان ویلایی امروزه در تمام دنیا تقریبا دیگر از حالت کلاسیک یا سنتی خود خارج شده و بیشتر به سمت سبک های مدرن پیش رفته است. اگر چه امروزه همچنان افراد زیادی طراحی کلاسیک را ترجیح می دهند اما طراحی های مدرن به دلیل تطابق بیشتر با طبیعت و البته استفاده بیشتر و بهتر از فضا های موجود، به لحاظ کارایی و کاربردی بودن مقرون به صرفه تر می باشد.

 

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *