طراحی داخلی, طراحی رستوران

طراحی رستوران سنتی ژاپنی

بدون شک یکی از نکات بسیار مهم در طراحی رستوران و اجرای آن ، توجه به همخوانی طراحی داخلی با نوع غذای سرو شده در رستوران می باشد.

رستوران های سنتی هر کشوری بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور ایجاد می شوند که این موضوع می تواند در کشور های دیگر نیز طرفداران خاص خود را داشته باشد. در حقیقت شما وقتی به عنوان یک مشتری به یک رستوران سنتی می روید، تمایل دارید تا متناسب با غذای بومی، دکوراسیون بومی آن منطقه را نیز مشاهده کرده و خود را درون یک فضای کاملا سنتی آن کشور بیابید.

طراحی داخلی رستوران سنتی ژاپنی

بنابراین از آن جایی که طراحی رستوران کشوری خاص در کنار سرو غذا های آن کشور، می تواند در جذب مشتریان تاثیر به سزایی داشته باشد، در این نوشتار از آبگون دیزاین قصد داریم تا نکاتی در خصوص استفاده از المان هایی در طراحی رستوران سنتی ژاپنی را به شما یادآور شویم تا کسب و کار بهتری را در این زمینه فراهم نمایید.

مطالعه فرهنگ:

در طراحی رستوران ژاپنی توجه به فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم این منطقه، می تواند یکی از مهم ترین نکات در هنگام طراحی باشد. از آن جایی که فرهنگ و آداب و رسوم کشور های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند، بنابراین شما می توانید با مطالعه ی آداب و رسوم کشور ژاپن و فرهنگ مردم این کشور در خصوص غذا خوردن، یک طراحی خاص و بی نظیر را برای رستوران خود ایجاد نمایید.

به طور مثال در فرهنگ معماری ژاپنی می توان شهر هایی با درها و پنجره های زیاد و پشت سر هم را دید که نشانه ای از فرهنگ مردم این دیار مشرق زمین می باشد. شما می توانید با بهره مندی از این نکته، طراحی رستوران ژاپنی خود را به خوبی انجام دهید.

طراحی رستوران سنتی ژاپنی

1. استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون ژاپنی:

نجاری و درودگری های کلاسیک ژاپنی می تواند به عنوان یکی از انواع المان های مهم طراحی رستوران شما مد نظر قرار داده شود تا بتوانید رستوران خود را براساس این پارامتر ها پایه گذاری نمایید. در حقیقت استفاده از انواع چوب کاری ها در طراحی یک رستوران سنتی ژاپنی می تواند بسیار حائز اهمیت بوده و شما را به اهداف تان نزدیک تر نماید.

طراحی داخلی رستوران سنتی ژاپنی|abgoondesign

2. طراحی فضایی باز و پیوسته:

در معماری کشور های شرقی، طراحی های باز و پیوسته یکی از انواع پرطرفدار معماری بوده و بنابراین انتخاب این گونه از طراحی ها در معماری رستوران ژاپنی می تواند شما را به اهداف تان نزدیک تر کند. درواقع شما می توانید در طراحی رستوران ژاپنی خود، المان ها و پارامتر های مختلف را به طور پیوسته در کنار یکدیگر قرار داده و به این ترتیب فضای رستوران خود را هر چه بیشتر با فرهنگ مردم این کشور تطبیق دهید.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

3. سقف های شیب دار:

یکی دیگر از المان هایی که می تواند رستوران ژاپنی شما را به فرهنگ ها و سنت های این کشور نزدیک کند، طراحی سقف های با شیب ملایم است که در معماری های کلاسیک ژاپنی بسیار کاربرد داشته است. سقف های با شیب ملایم می تواند این حس را در مشتریان ایجاد کند که در فضایی ژاپنی قرار گرفته و قصد سرو غذا های ژاپنی را دارند.

4. استفاده از عناصر و اشیای تزئینی ژاپنی:

یکی دیگر از مواردی که می تواند در ایجاد یک دکوراسیون داخلی ژاپنی به شما کمک نماید، استفاده از عناصر و اشیای تزئینی ژاپنی مطابق با آداب و رسوم مردم این منطقه می باشد. شما می توانید به خوبی با استفاده از اکسسوری های متعلق به این فرهنگ، فضایی ناب و سنتی را برای علاقمندان به فرهنگ کشور ژاپن و یا گردشگران ژاپنی ایجاد نمایید.

طراحی داخلی رستوران سنتی ژاپنی|آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *