محوطه, ویلا

طراحی دیوار حیاط ویلا

دیوار حیاط ویلا یکی از قسمت هایی است که شاید در نگاه اول بی اهمیت به نظر برسد و ترجیح بدهید تا تنها با رنگ زدن و یا کاشی ها و سرامیک ها، آن ها را ساده نگه دارید اما توجه کنید که در بدو ورود، دیوار حیاط ویلا بسیار به چشم می خورد و دکوراسیون آن از بخش های مهم در طرحی ویلا و محوطه سازی ویلا باشد.  طراحی و ایده پردازی و اجرای ایده ها بر روی دیوار ویلا، می تواند دیواری زیبا و کاربردی را برای شما رقم بزند.

طراحی دیوار حیاط خانه ویلایی |آبگون دیزاین

بنابراین چنانچه قصد دارید تا با طراحی دیوار حیاط ویلا هنرنمایی و خوش ذوق بودن خود را به نمایش بگذارید و در عین حال از دیوار حیاط ویلای کوچک خود نیز به نحو احسنت استفاده نمایید، پیشنهاد می کنیم این مطلب از آبگون دیزاین را تا انتها با ما همراه باشید.

ایده هایی برای طراحی دیوار حیاط ویلا:

حال ،چه آن که حیاط ویلای شما کوچک باشد و قصد داشته باشید تا با طراحی دیوار حیاط ویلا از کمترین فضا بیشترین استفاده را ببرید و چه آن که بدون در نظر گرفتن کوچکی یا بزرگی فضای خود، قصد داشته باشید تا دیوار حیاط خود را به زیبا ترین شکل طراحی نمایید، در هر صورت بهتر است ابتدا ایده های مختلف برای طراحی دیوار حیاط را ببینید و سپس براساس سلیقه ی خود یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

طراحی دیوار حیاط باغ |آبگون دیزاین

طراحی دیوار حیاط ویلا با گرین وال یا دیوار سبز :

شاید یکی از بهترین و عمده استفاده هایی که بتوان از دیوار حیاط ویلا نمود؛ آن است که از آن به عنوان محلی برای کاشت و رویش گیاهان بهره ببریم. درواقع چنانچه حیاط شما کوچک است و یا حتی حیاط بزرگی دارید اما می خواهید تا همه جای حیاط سرسبز و زیبا به نظر برسد، می توانید دیوار سبز  طبیعی بروی دیوارهای حیاط خود ایجاد نمایید.

طراحی دیوار حیاط ویلا-دیوارسبز |آبگون دیزاین

برای این منظور بهتر است از گیاهان رونده ای که ریشه ها یا ساقه های هوایی دارند استفاده کرده و نوع گیاهان را نیز براساس محل قرار گیری ویلا انتخاب نمایید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

نصب مبلمان بر روی دیوار :

نصب نیمکت و یا مبلمان روی دیوار و استفاده ی بهینه از فضا های کناری حیاط نیز از دیگر ایده های خوب و کاربردی برای دیوار حیاط ویلای شما می باشد. همچنین شما می توانید در قسمت پشتی و بالایی مبلمان بر روی دیوار نیز از گل ها یا گلدان هایی استفاده کرده و فضای دلنشین و زیبایی را در حیاط برای خود ایجاد نمایید.

طراحی دیوار حیاط باغ و ویلا |آبگون دیزاین

ساخت آبنما دیواری در حیاط ویلا :

آبنما از جمله مواردی است که امروزه در محوطه اکثر ویلا در شکل ها و نوع های مختلف ساخته می شود که یکی از پر کاربردترین آنها آبنما دیواری از نوع ؛ آبنما دیوار خیس و آبنما پرده ای است که بر روی دیوار نصب می شود و ظاهری بسیار زیبا به محوطه می بخشد.

طراحی دیوار حیاط ویلا-آبنما |آبگون دیزاین

طراحی دیوار حیاط ویلا با نصب شلف های دیواری :

نصب انواع طرح های شلف ها و یا پنل های فلزی بر روی دیوار و چیدمان گلدان ها و یا وسایل دکوراتیو بر روی آن نیز از دیگر ایده های خوب و کاربردی طراحی دیوار حیاط ویلا می باشد. درواقع شما به کمک شلف ها باعث نگهداری گلدان های زیبا بر روی دیوار شده و می توانید منظره ای زیبا را به دست دهید.

نصب شومینه بر روی دیوار:

نصب شومینه شاید یکی از ایده های بکر دیگری باشد که قطعا شما را هیجان زده می کند. دورهمی های شبانه در شب های پاییز و زمستان در کنار شومینه ای که بر روی دیوار حیاط ویلا نصب شده است، می تواند فضایی سراسر شادابی و لذت را برای شما به ارمغان آورد.

نصب تابلو و یا دیگر وسایل دکوراتیو روی دیوار:

نصب تابلو های مدرن و یا کلاسیک و یا نصب و اجرای سایر ملزومات دکوراتیو متناسب با فضای حیاط ویلای شما نیز از دیگر ایده های طراحی دیوار حیاط ویلا می باشد.

 

 

بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “طراحی دیوار حیاط ویلا

  1. ناصر گفت:

    عالی

    1. آبگون دیزاین گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *