ویلا

طراحی خانه ویلایی مدرن

امروزه طراحی ویلا و طراحی خانه ویلایی مدرن یکی از مباحث داغ و جذاب معماری است، چرا که با وجود فناوری های مدرن امروزی، افراد زیادی تمایل به طراحی و ساخت چنین خانه هایی دارند. مبحث طراحی خانه های ویلایی مدرن و امروزی، بسیار گسترده است و به طور عمده معمولا از جمله ویژگی های اصلی یک خانه ویلایی مدرن، هماهنگی و تطبیق آن ها با طبیعت و استفاده ی حداکثری از حداقل فضا و انرژی های طبیعی می باشد.

بنابراین در این مقاله از آبگون دیزاین به این موضوع از مباحث معماری پرداخته ایم و سعی نموده ایم تا مطلبی قابل فهم برای همگان را در خصوص طراحی خانه ویلایی مدرن برای شما عزیزان به نگارش در آوریم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

طراحی یک خانه ویلایی مدرن چگونه انجام می شود؟

برای  طراحی یک خانه ویلایی با سبک مدرن ابتدا شما بایستی با توجه به نمونه طراحی ویلا که امروزه به طور گسترده قابل دسترسی می باشد، یک پلان طراحی ویلا تهیه نموده و سپس با توجه به آن، سازه ی مورد نظر خود را اجرا نمایید.

برای تهیه پلان ویلا دقت کنید که ابتدا باید متراز مورد نظر و نوع ویلای مد نظر خود را تعیین نموده و سپس براساس آن یک خانه ویلایی زیبا را طراحی نمایید. به طور مثال طراحی ویلای مدرن کوچک با طراحی ویلا مدرن دوبلکس متفاوت بوده و برای هر کدام از آن ها بایستی ویژگی های متفاوتی در نظر گرفته شود تا علاوه بر زیبایی بتوان بیشترین بهره وری را از فضا نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی پلان به مقاله طراحی پلان ویلا مراجعه کنید.

طراحی و ساخت خانه ویلایی مدرن

در حقیقت طراحی ویلا کلاسیک با طراحی ویلا مدرن تفاوت های زیادی دارد. بنابراین از جمله تفاوت ها و ویژگی های سبک معماری مدرن که امروزه بسیار محبوب و پر طرفدار نیز می باشد عبارت است از:

  1. توجه به رنگ ها

در انواع طراحی خانه ویلایی مدرن اغلب از رنگ های خنثی و روشن استفاده می کنند. به طور مثال رنگ های زیر بیشترین استفاده را در طراحی های مدرن خانه های ویلایی دارند:

  • سفید
  • مشکی
  • نقره‌ای
  • خاکستری
  • ذغالی
  • کرم
  • قرمز آلبالویی
  • نارنجی
  • قهوه‌ای
  1. طرح کلی ویلا

در این سبک، استفاده از تکنولوژی نقشی اساسی داشته و درواقع تکنولوژی های به روز در سبک مدرن کارایی بالایی دارند. به طور مثال استفاده از پنجره های سرتاسری در سبک های مدرن به وفور دیده می شود و این موضوع از جمله تفاوت های اصلی این سبک با سبک معماری کلاسیک خانه ویلایی می باشد.

  1. نوع عملکرد

نوع عملکرد از دیگر پارامتر های مهم در طراحی های مدرن است. همانمطور که گفتیم استفاده از انرژی های طبیعی از شاخصه های اصلی یک طراحی مدرن بوده و به طور مثال پنجره های بلند می توانند بیشترین میزان نورگیری و در عین حال زیبایی را برای ساختمان به همراه داشته باشند.

در طراحی خانه ویلایی به سبک مدرن بایستی از تمامی فضاها به بهترین شکل استفاده شده و در ضمن با نیاز های کاربر یا کاربران و نیز سلیقه و سبک زندگی آن ها همخوانی داشته باشد. طراحی یک خانه ویلایی با این سبک در حقیقت به نوعی خاص هر فرد بوده و هر فردی بسته به نیاز های خود خانه ای متفاوت از دیگری خواهد داشت.

  1. طراحی پنجره ها

طراحی پنجره ها همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم در سبک های مدرن، به صورت سرتاسری انجام می شود. دقت کنید که نوع استفاده از فضا و جهت نور در طراحی پنجره های ساختمان اهمیت بالایی دارا می باشد.

  1. نورپردازی

نورپردازی از دیگر پارامتر های مهم در طراحی های مدرن است که بایستی به دقت مورد توجه قرار گیرد. نورپردازی می تواند در محوطه سازی و نیز طراحی داخلی خانه ویلایی مدرن به شدت تاثیرگذار بوده و فضایی بکر و زیبا را ایجاد نماید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *