ویلا

طراحی خانه ویلایی در زمین شیب دار

طراحی خانه ویلایی در زمین شیب دار یکی از دغدغه های افراد زیادی خصوصا در مناطق شمالی کشور می باشد. همانطور که می دانید طراحی ویلا در شیب می تواند شما را با چالش ها و هزینه های متفاوتی رو به رو سازد که توجه به آن ها بایستی در ابتدا و قبل از اجرای پروژه انجام شود. در حقیقت پیش از طراحی ویلا در سطح شیب دار ابتدا بایستی میزان هزینه های ساخت یک خانه در شیب را بسته به میزان متراژ و نوع مواد و مصالح انتخابی، برآورد نموده و سپس اقدام به طراحی و ساخت نمود.

بنابراین در این نوشته از آبگون دیزاین به طراحی خانه ویلایی در زمین شیب دار پرداخته ایم و تصمیم داریم تا نکاتی را در این خصوص به شما ارائه نماییم.

 

نقشه ویلا در زمین شیب دار:

پلان ویلا در زمین شیبدار در حقیقت به یک نقشه خانه ویلایی گفته می شود که تمام ابعاد و ویژگی های زمین در آن مد نظر قرار می گیرد.

برای طراحی پلان خانه ویلایی در زمین شیب دار، ابتدا زمین توسط مهندسین نقشه برداری، به طور کامل نقشه برداری می شود. پس از آن براساس میزان شیب زمین و سلیقه ی کارفرما، طرحی متناسب با نوع آب و هوا و اقلیم منطقه ایجاد می شود.

در کانسپت طرح یا همان طراحی اولیه معمولا یک طراحی مقرون به صرفه و اقتصادی انجام می شود تا هزینه ها و بودجه ی مورد نظر مالک در آن رعایت شود. در حقیقت طراحی اولیه علاوه بر توجه به مقاومت و استحکام ساختمان و دیگر پارامتر ها، هزینه های طرح را نیز مد نظر قرار داده و یک نقشه یا پلان اقتصادی را به دست می دهد.

به طور مثال از جمله نکاتی که در طراحی خانه ویلایی در زمین شیب دار مد نظر طراحان حرفه ای قرار می گیرد، میزان نورگیر بودن خانه است. در طراحی های مدرن امروزی نورگیری ساختمان از جمله مواردی است که توجه به آن می تواند یک ویلای لوکس و لاکچری را با حداکثر استفاده از انرژی های طبیعی برای شما ایجاد نماید.

همچنین محوطه سازی ویلا در سطح شیب دار از دیگر نکات مهمی است که امروزه در طراحی ها بسیار به ان توجه می شود. در حقیقت در طراحی خانه های ویلایی و مدرن امروزی که در سطح شیب دار واقع شده اند، از انواع محوطه سازی ها به عنوان یک پارامتر به نفع ساختمان استفاده شده و با محوطه سازی های بی نظیر، عیب و نقص های زمین شیب دار را می پوشانند. علاوه بر این، نمای ویلا در سطح شیب دار نیز از جمله نکاتی است که در طراحی خانه ویلایی در زمین شیب دار بسیار با اهمیت بوده و می تواند تا حدود زیادی موجب عدم نمایش شیب زمین شود.

طراحی خانه ویلایی در زمین شیب دار

طراحی و معماری آبگون دیزاین:

با توجه به اهمیت ی طراحی عالی برای خانه ویلایی در زمین شیب دار، بنابراین به شما توصیه می کنیم، چنانچه قصد ساخت یک خانه ویلایی در زمین شیب دار را دارید از مهندسین خبره ی این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید از تجربیات آن ها در طراحی و ساخت یک سازه ی محکم و البته مقرون به صرفه و زیبا استفاده نمایید.

تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین با 7 سال سابقه ی فعالیت در زمینه طراحی ویلا، آماده ی پذیرش پروژه های طراحی خانه ویلایی در زمین های شیب دار شما عزیزان می باشد. برای این منظور کافیست با مشاورین ما تماس برقرار نمایید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *