دسته‌بندی نشده

بررسی کامل مزایای استفاده از آبنما شیشه ای و آبنما دیواری در طراحی آبنما

ابنما شیشه ای :آبگون دیزاین

در هر جای کشور ایران که باشید، حتما شما هم همیشه در فصل تابستان در جستجوی راه های بیشتری برای خنک سازی خانه هستید. پنکه، کولر، داکت اسپلیت و … معمولا انتخاب های ما برای خنک کردن ساختمان هستند.

اما اگر به دنبال چیزی هستید که در حین خنک شدن، به شما انرژی بدهد، ساخت آبنما بهترین گزینه است.

آب نه تنها نمادی از خوش شانسی در فرهنگ های آسیایی است، بلکه ویژگی های آب، به کاهش دمای اتاق نیز کمک می کند. آب همچنین به هر فضایی نوعی آرامش ذهنی اضافه می کند.

بنابراین 5 مرحله ساده زیر را دنبال کنید تا از آبنما شیشه ای  ، آبنما سنگی و  آبنما دیواری خود به بهترین شکل ممکن برای خنک کردن هوای اتاق خود استفاده نمایید.

 

مرحله 1: محل مناسب آبنما را پیدا کنید

چه آنکه بخواهید یک آبنمای شیشه ای بسازید و چه آنکه قصد داشته باشید تا یک آبنما دیواری طراحی کنید، مهم ترین و شاید سخت ترین بخش ساخت آبنما انتخاب محل مناسب است. قرار دادن در محل مناسب برای دسترسی به منبع تغذیه مطلوب، خنک کردن هوای تمام اتاق، کاهش میزان نگهداری و …. اهمیت دارد.

در این قسمت چندین نکته برای انتخاب محل مناسب آبنما که باعث خنک شدن هوای خانه می شود را به شما یادآوری می کنیم:

  • محلی سایه دار: اگر آب در معرض تابش مستقیم خورشید یا وزش دائم بادهای شدید قرار گیرد، رو به خشک شدن می رود. مگر اینکه پرکننده اتوماتیک یا پمپ ویژه ای برای آبنما داشته باشید. این بدان معناست که در صورت طراحی آبنما در قسمت رو به خورشید، شما مجبور خواهید بود به طور مکرر آن را به صورت دستی پر کنید. علاوه بر این، جلبک ها نیز اغلب در معرض نور خورشید در آبنما رشد خواهند کرد.
  • محلی به دور از شاخ و برگ: قرار دادن آب در نزدیکی شاخ و برگ گیاهان در مناطق گرمسیر، باعث کثیف شدن آب و رشد باکتری می شود. بنابراین بهتر است محلی دور از گیاهان را برای ساخت آبنما در خانه انتخاب کنید.
  • در داخل خانه: اگرچه آبنماها اغلب در فضاهای خارجی ساختمان ها طراحی می شوند اما ویژگی های آب در داخل خانه حتی بیشتر است. آبنماها یک عنصر خوش آمدگویی در سالن پذیرایی شما ایجاد می کنند. آبنما همچنین یک وسیله تسکین دهنده و خنک کننده در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا حتی دفتر کار در منزل است.

مرحله 2: انتخاب نوع آبنما

نوع آبنما نیز برای خنک کردن هوای اتاق از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آبنما شیشه ای یکی از انواع آبنماهای مدرن و امروزی است که به خوبی با خانه ها هماهنگ می شود. آبنما دیواری نیز یکی دیگر از انواع آبنماهایی است که با طراحی خاص خود براساس محیط زندگی شما، به خوبی با سلایق مختلف تطابق دارد. همچنین آبنما براساس مواد سازنده آن بایستی با دکوراسیون منزل، رنگبندی و محل قرارگیری آن نیز متناسب باشند.

مواد معمول ساخت آب نماها شامل سرامیک، فایبرگلاس، شیشه، مس، فولاد ضد زنگ، سنگ و تخته سنگ است.

توجه کنید که چند قانون کلی برای ساخت آبنماهای دیواری و شیشه ای داخلی وجود دارد که باید هنگام انتخاب نوع ابنما به آن دقت کنید:

  • آبنماهای فلزی با دوام هستند، جلوه صوتی بلندتری تولید می کنند و به راحتی (از نظر ضد زنگ بودن) تمیز می شوند.
  • آبنماهای چینی و آبنماهای سنگ مرمر گران قیمت هستند اما قطعاً نمای منحصر به فردتری را برای شما ایجاد می کنند. این در حالی است که انواع آبنماهای فایبرگلاس اغلب ارزان تر هستند اما می توانند حال و هوای مدرنی را به وجود آورند.
  • استفاده از سنگ طبیعی برای ساخت آبنما در داخل و خارج بسیار عالی به نظر می رسد اما یکی از سنگین ترین مواد برای ساخت آبنما است.

مرحله 3: دکوراسیون خانه خود را با آبنما مطابقت دهید

برای داشتن یک دکوراسیون منسجم در داخل خانه، بایستی یک کلید طراحی که با آب سازگار باشد را ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید یافتن یک عنصر متحد کننده است. این عنصر می تواند هر چیزی از رنگ، مواد، ساختار، تزئینات و … باشد. به عنوان مثال، یک حوض مرمر با یک مجسمه یا یک حوضچه با دکوراسیون سنتی یا حتی مدرن می تواند دکوراسیون شما را با آبنما دیواری هماهنگ کند.

یک آبنمای کاشی کاری شده با مضامین آسیایی، یک آبنمای سنگی و … برای محیط خارجی و یا آبنماهای شیشه ای یا آبنماهای آبشاری و … نیز می توانند گزینه های دیگر پیش روی شما برای هماهنگ کردن آبنما با دکوراسیون داخلی شما باشند.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های روشن به طور مثال استفاده از رنگ آبی برای حوضچه آبنما می تواند در خنک نگه داشتن محیط نقش بیشتری ایفا کند.

مرحله 4: ویژگی های محل ساخت آبنما را در نظر بگیرید

آبنماها معمولاً برای کارکردن پمپ و نگه داشتن فواره ها، حباب زدن و جریان یافتن به منبع تغذیه نیاز دارند. بنابراین پیش از طراحی و اجرای آبنما به تامین انرژی آن فکر کنید. به طور مثال سیم باغچه را از باغ و باغچه عبور ندهید! آب و برق ترکیب خطرناکی را ایجاد می کنند.

همچنین توجه داشته باشید که آبنماها در صورتی که با جریان مداوم آب همراه باشند، به خوبی می توانند هوای اتاق شما را خنک کنند. بنابراین توجه به منبع تغذیه آبنماهای شیشه ای و دیواری یکی دیگر از نکات مهم در ساخت آبنماهای خانگی است.

مرحله 5: حفظ ویژگی آب در طولانی مدت

تمام انواع آبنماهای دیواری و شیشه ای بسیار زیبا هستند و به طرز حیرت انگیزی شما را آرام می کنند. اما آبنماها نیازمند نگهداری و مراقبت هستند تا بهترین حالت خود را حفظ کنند. آبنماها برای اینکه بتوانند به خوبی محیط اتاق شما را خنک نگه دارند، باید به بهترین شکل ممکن تحت مراقبت قرار گیرند.

نکات زیر را برای حفظ آبنما در بهترین حالت، رعایت کنید:

  • اگر زیاد خانه دار نیستید، آبنماهایی را انتخاب کنید که نیازمند نگهداری کمی هستند. به طور مثال برای آبنماهای دیواری حوضچه هایی را انتخاب کنید که سطوح بازتابنده تیره ای دارند و کثیفی را نشان نمی دهند. همچنین رشد جلبک ها نیز در سطوح تیره دشوارتر می شود. همچنین مدل های آبنمای پمپی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن ها آسان است. به طور مثال آبنماهای فولادی یا آبنمای شیشه ای می توانند گزینه های خوبی باشند.
  • مهم است که آب در سطح مناسبی قرار گیرد تا باعث سوختن موتور پمپ نشود. اما اگر آب را خودتان به صورت دستی وارد آبنما می کنید، مهم است که به طور منظم، آن را بررسی کنید. بسته به محل قرارگیری و شرایط محل زندگی خود، هر 5 تا 10 روز یکبار سطح آب را بررسی کنید.

در نهایت:

اکنون که اصول ساخت آبنما و مزایای آبنماهای شیشه ای و دیواری را دانستید، وقت آن است که اقدام به ساخت یک آبنما کنید. دردسر انجام این کار را به تنهایی بر دوش نکشید. برای انجام این کار، بهتر است از یک تیم حرفه ای طراحی و اجرای آبنما کمک بگیرید. یک تیم طراحی داخلی حرفه ای می تواند یک آبنمای خیره کننده و بسیار زیبا را مطابق با اصول اولیه زندگی شما ایجاد کرده و فضای شما را تکمیل نماید. در صورتی که تصمیم به ساخت آبنما گرفتید، می توانید درخواست خود را با تیم آبگون دیزاین در میان بگذارید. ما می توانیم براساس بودجه و سبک مورد نظر شما، یک ابنمای حرفه ای را برای شما طراحی و اجرا نماییم.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *