طراحی داخلی, طراحی رستوران

ایده هایی برای طراحی رستوران سنتی

رستوران های سنتی یکی از انواع رستوران های پرطرفدار در هر کشوری هستند که مشتریان می توانند در این رستوران ها علاوه بر صرف غذا، با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور آشنا شده و ساعاتی را در این فضاهای صمیمی در کنار یکدیگر سپری نمایند.

بنابراین اگر شما هم قصد تاسیس و راه اندازی و طراحی رستوران سنتی را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله از آبگون دیزاین را از دست ندهید.

ایده هایی برای طراحی رستوران سنتی - آبگون دیزاین

متریال و رنگ های به کار رفته در طراحی رستوران سنتی:

در طراحی رستوران سنتی توجه به فاکتور های با اهمیتی همچون مواد و متریال اولیه، می تواند یکی از نکات مهمی باشد که توجه به آن، هماهنگی را در بخش های مختلف ایجاد می کند.

به طور مثال مواد و مصالح به کار رفته در ساخت یک رستوران سنتی می تواند از میان انواع چوب، آجر و یا حتی سنگ انتخاب شود تا فضای صمیمی تر و کلاسیک تری را برای شما ایجاد کرده و نوستالژی های بیشتری برای مشتریان دارا باشد.

علاوه بر انتخاب مواد، انتخاب رنگ های به کار رفته در یک رستوران سنتی نیز حائز اهمیت بوده و می تواند شما را به هدف تان سوق دهد. در حقیقت شما می توانید با استفاده از رنگ های گرم، محیط را هر چه بیشتر سنتی نموده و از فضاهای مدرن و امروزی فاصله بگیرید.

از جمله رنگ هایی که می توانید در طراحی رستوران سنتی از آن ها استفاده نمایید عبارتند از:

  • گلگون (رنگ قرمز مایل به رنگ چوب)
  • کهربایی یا عنبری ( رنگ های بین نارنجی و زرد را شامل می شود)
  • طلایی ( رنگ های مسی تا کاراملی)
  • آذر گون (طیف رنگ های قرمز و زرد)
  • لعل گون (مجموعه رنگ های قرمز و نارنجی)

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

طراحی داخلی رستوران سنتی:

در قدم دوم پس از انتخاب صحیح مواد و مصالح، توجه و دقت در انتخاب نوع طراحی داخلی رستوران به سبک سنتی می تواند شما را به هدف تان نزدیک تر کند. به طور مثال برای داشتن یک رستوران سنتی با حس و حال دوران های گذشته، می توانید از انواع شیشه های رنگی که با تابش آفتاب، انعکاس نور های رنگی و جذاب را در محیط ایجاد می کنند، استفاده نمایید.

همچنین طراحی یک آبنما و ایجاد صدای آب در محیط نیز می تواند یادآور نشاط و شادابی روزگاران گذشته برای خانواده ها باشد.

ایده هایی برای طراحی رستوران سنتی

نوع وسایل و چیدمان رستوران سنتی:

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در طراحی دکوراسیون رستوران های سنتی، انتخاب وسایل و نوع چیدمان آن ها می باشد. به طور معمول وسایل و تجهیزات به کار رفته در یک رستوران سنتی با یک فست فود یا حتی یک رستوران مدرن متفاوت می باشد.

شاید بهترین انتخاب برای طراحی یک رستوران سنتی ایرانی استفاده از تخت های چوبی باشد. تخت های چوبی که از گذشته در کنار حیاط تمام خانه ها دیده می شده است می تواند به خوبی یادآور خاطرات خوب و خوش زندگی در روزگاران گذشته ما باشد. علاوه بر این دقت کنید که چیدمان وسایل و مبلمان در رستوران های سنتی اغلب نزدیک به هم بوده و فضای کمتری برای مشتریان در نظر گرفته می شود تا حس شلوغی و دورهمی های دوران های گذشته را برای افراد تداعی نماید.

علاوه بر میز و صندلی های رستوران، توجه به چیدمان دیگر وسایل نیز اهمیت به سزایی دارد. به طور مثال به عنوان ایده های برای طراحی رستوران سنتی می توانیم استفاده از گلدان های شمعدانی در کنار یک آبنما یا حوض را نام ببریم. استفاده از گل و گیاهان طبیعی، علاوه بر جان بخشی به فضا و حس سرزندگی، می تواند به خوبی دکوراسیون های سنتی را برای افراد زنده کند.

همچنین علاوه بر میز و صندلی و گل از جمله دیگر پارامتر هایی که می توانید در یک رستوران سنتی استفاده کنید عبارتند از:

  • استفاده از وسایل و ظرف و ظروف سنتی
  • استفاده از رومیزی، کوسن و حتی پرده هایی با طرح های سنتی
  • استفاده از اکسسوری های قدیمی همچون سماور، قلیان، قوری، استکان های کمر باریک و …

نورپردازی رستوران سنتی:

در رستوران سنتی نیز همچون دیگر رستوران ها توجه به نورپردازی که با نوع چیدمان سنتی فضا همخوانی داشته باشد نیز از دیگر نکات مهم و با قابل توجه می باشد. دقت کنید که نورپردازی رستوران به سبک سنتی بایستی به دقت انجام شود تا تمام زحمات شما در چیدمان به خوبی نمایان شده و علاوه بر تاثیر معکوسی نداشته باشد.

در رستوران های سنتی که نور طبیعی بیشتری دریافت می کنند می توانید به کمک شیشه های رنگی، جذابیت هر چه بیشتری را در فضا ایجاد کنید. همچنین چنانچه رستوران های با سبک سنتی شما، نور طبیعی کمی دریافت می کند می توانید از ایده های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از لوستر های با سبک قدیمی
  • نورپردازی های سنتی
  • استفاده از انواع تابلوها و بوم های چراغ دار با طرح های سنتی (به طور مثال تابلو هایی با طرح مکان های سنتی ایرانی)

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *