دانستنی های آبنما

انواع نازل آبنما

همان طور که می دانید در اجرای آبنما یکی اصلی ترین المان ها ، نازل ها هستند. بنابراین امروز  در این مقاله از مجله طراحی و معماری آبگون دیزاین به بررسی انواع نازل آبنما خواهیم پرداخت.

معرفی انواع نازل های آبنما:

نازل کومیت:

نازل کومیت

از نازل کومیت برای خروج آب استفاده می شود. این نازل باید کیفیت بالایی را داشته باشد. چرا که مایع ورودی سرعت بالایی دارد. در ساخت این نازل از برنج استفاده شده، به همین خاطر به راحتی دچار خرابی و خوردگی نمی شود.

نازل مه:

از نازل مه در زمینه های مختلفی استفاده می شود. مثلا به منظور تنظیم دمای محیط، سیستم آبیاری قطره ای، تنظیم نمودن دمای سردخانه های صنعتی و گلخانه ها، صنعت کشت قارچ، خنک کننده ی مرغداری ها و …. از این سیستم استفاده می شود.

برخی از مزایای این سیستم عبارتست از:

  • تنظیم نمودن دمای ساختمان های صنعتی و کمک به خنک سازی آن ها
  • تنظیم نمودن رطوبت

نازل قارچی:

 

نازل قارچی یکی از فواره های 2 حالته است که به دو شکل لاله ای و حبابی قابل استفاده است. این نازل که یک نازل کم صدا به حساب می آید، آب را به شکل لایه ی شفاف و نازکی مثل چتر و قارچ بوجود می آورد. شما می توانید از این نازل در محیط هایی که آرام هستند، مثل هتل ها استفاده نمایید. گفتنی است این نازل در محیط هایی که بدون باد هستند، بهترین عملکرد را دارد.

نازل چرخشی:

در این نوع نازل، نیروی آب باعث چرخش و رقص در آوردن آن می شود. غالبا از این نازل ها در آبنماهای موزیکال استفاده می شود.

نازل کاسکد:

نازل کاسکد مخروطی بسیار زیبا را به شکل حجمی کفی شکل ایجاد می کند. این نازل جزء نازل های گروهی بوده و شما با استفاده از آن ها می توانید فضای شاد و دل انگیزی را ایجاد نمایید. همچنین صدای جوشش آب این نازل ها، نظر افراد زیادی را به سمت خود جلب می کند.

نازل طبقه ای:

نازل طبقه ای

نازل طبقه ای با پرتاب نمودن چندین خوشه ی آب از مرکز به سمت بیرون، شکل مناسبی مثل یک گل را در چند طبقه برای بیننده به اجرا می گذارد. شما می توانید این نازل را در انواع محیط های حرفه ای و یا دکوری در فضای باز، داخل ساختمان، دریاچه یا برکه نصب نمایید و محیط شادی را در پیرامون خود ایجاد نمایید.

نازل اگزوزی:

شما می توانید از نازل اگزوزی برای استخر و انواع آب نما استفاده نمایید. در این نوع نازل، آب از بین 2 لوله ی متداخل با شدت بسیار زیاد و به صورت ستونی به رنگ سفید ظاهر می گردد. رنگ سفید و همچنین حرکت موجی آب باعث شده که زیبایی بی نظیری در آن بوجود بیاید. به گونه ای که زیبایی آن در شب با تابش نور، چند برابر می شود.

نازل آبشاری:

نازل آبشاری

نازل های آبشاری از بهترین ویژگی های استخر شنا هستند. در زمان انتخاب استخر در مورد مقیاس آن فکر نمایید و مطمئن بشوید که آبنما برای حیاط و استخر شما مناسب است. پیش از خرید نازل با اشخاص حرفه ای مشورت نموده تا مطمئن بشوید که از لحاظ منطقی امکان نصب وجود دارد.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *