دانستنی های آبنما

آموزش ساخت آبنمای ساده خانگی

ساخت آبنما آپارتمانی یکی از روش های خلاقانه و آسان برای تبدیل کردن فضای ساختمان یا خانه ی خود به محیطی زیبا و دلنشین می باشد. چرا که صدای گوش نواز آب از گذشته تا به امروز یکی از آرامش بخش ترین صدا های محیطی بوده و می تواند حال و هوای شما و اعضای خانواده تان را بعد از گذراندن یک روز پر استرس، عوض کند و از تنش های محیطی شما بکاهد.

بنابراین در این نوشته که توسط تیم تحریریه مجله طراحی و معماری آبگون دیزاین برای شما آماده شده، قصد داریم تا آموزش ساخت آبنمای ساده خانگی را به شما ارائه کرده و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما یادآور شویم. همچنین برای آموزش ساخت آبنما در فضای باز نیز میتوانید روی لینک کلیک کنید.

 

لوازم و وسایل مورد نیاز برای ساخت آبنمای ساده خانگی:

برای بهره گیری از خلاقیت در ساخت آبنما به وسایل چندان پیچیده ای نیاز ندارید و تنها کافیست مواد و وسایل زیر را تهیه کرده و سپس مراحل آموزش ساخت آبنمای ساده خانگی ما را دنبال کنید:

  • پمپ شناور در آب
  • شیلنگ پلاستیکی به اندازه ی ارتفاع آبنمای مورد نظر
  • نازل های پخش کننده آب ( این مورد اجباری نیست)
  • یک عدد گلدان سفالی بزرگ با اندازه ی دلخواه
  • یک عدد زیر گلدانی پلاستیکی ( زیرگلدانی باید اندازه ی لبه ی گلدان سفالی بزرگ باشد به گونه ای که وقتی آن را روی لبه ی گلدان قرار می دهید، همانجا قرار گیرد و به انتهای گلدان نیفتد)
  • گلدان سفالی کوچک
  • مقدار کمی سنگریزه یا قلوه سنگ (این مورد نیز اجباری نیست و تنها برای زیبایی بیشتر آبنما استفاده می شود)

با تجهیزات آبنما بیشتر آشنا شوید.

مراحل ساخت آبنمای ساده خانگی:

پس از آن که مواد و وسایل گفته شده در بالا را تهیه کردید، ابتدا محل مناسبی را برای ساخت آبنما انتخاب کرده و تعدادی روزنامه زیر وسایل قرار دهید تا محیط اطراف تان تا کثیف نشود و سپس مراحل زیر را برای آموزش ساخت آبنمای ساده خانگی را دنبال کنید:

1. ابتدا اگر در قسمت انتهایی گلدان سفالی بزرگ سوراخی وجود دارد، سوراخ را مسدود کنید.

2. پمپ آب شناور را درون گلدان بزرگ قرار دهید.( توجه کنید که سیم پمپ برای اتصال به برق بایستی یا از انتهای گلدان و یا از قسمت لبه ی گلدان و در اطراف زیر گلدانی رویی خارج شود)

3. شلنگ آب را در ارتفاع مورد نظر برش داده و به پمپ آب درون گلدان وصل کنید.

4. بر روی زیر گلدانی پلاستیکی به کمک لبه ی قیچی یا هر وسیله ی دیگری، یک سوراخ در مرکز ( به قطر شلنگ آب که قرار است از این قسمت خارج شود) و سوراخ های کوچک تر متعدد دیگری در اطراف آن ایجاد نمایید. ( سوراخ های اطراف برای خروج آب می باشند)

5. گلدان سفالی کوچک تر را به کمک دریل به اندازه و قطر شلنگ از وسط سوراخ کرده و شلنگی را که از وسط زیرگلدانی عبور داده اید، از داخل گلدان کوچک رویی نیز عبور دهید.
6. چنانچه نازل هایی را برای پاشیدن آب خریداری کرده اید، می توانید در این مرحله به انتهای شلنگی که از درون گلدان کوچک تر رویی خارج شده، متصل نمایید.

7. می توانید در اطراف گلدان کوچک یعنی بر روی زیر گلدانی، سنگریزه ها یا قلوه سنگ هایی را که تهیه کرده بودید، بریزید تا آب بر روی آن ها ریخته و فضای زیباتری را برای شما ایجاد نماید.

توجه کنید که مراحل بالا را می توانید حتی بدون گلدان رویی انجام داده و به این ترتیب طرز ساخت آبنمای کوچک یک طبقه را فرا گیرید.

در این مقاله آموزش ساخت آبنما در خانه توسط تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین برای شما عزیزان تهیه شده است، اما چنانچه قصد طراحی و اجرای آبنما های حرفه ای تری را برای ساختمان ها و یا منازل خود دارید، می توانید با همکاران ما تماس برقرار نمایید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *