دانستنی های دیوار سبز

چگونه دیوار سبز درست کنیم

دیوار سبز در منزل یکی از انواع محوطه سازی های زیبایی است که خوشبختانه امروزه طرفداران زیادی نیز دارد. همانطور که می دانید دیوار سبز که تحت عنوان گرین وال نیز شناخته می شود، امروزه یکی از روش های کاربردی برای آشتی با طبیعت و بهره مندی از گیاهان برای تلطیف فضا می باشد که حتی در محیط های کوچک و آپارتمانی نیز بدون محدودیت اجرا می شوند.

بنابراین تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین در این نوشته قصد دارد تا به این پرسش شما که چگونه دیوار سبز درست کنیم پاسخ داده و ساخت دیوار سبز در خانه را به شما آموزش دهد.

آموزش ساخت دیوار سبز:

چگونه دیوار سبز درست کنیم

آموزش ساخت دیوار سبز یکی از انواع آموزش های کاربردی برای محیط های مختلف از اداره ها گرفته تا منازل بوده و افراد زیادی به دنبال آموختن روش های ایجاد یک فضای طبیعی در محیط اطراف خود می باشند، بنابراین برای ایجاد یک دیوار سبز در منزل می توانید مراحل زیر را گام به گام طی کنید:

1. ابتدا فضای مناسبی را برای ایجاد دیوار سبز یا گرین وال انتخاب کنید:

انتخاب یک دیوار یا فضای مناسب و یا درواقع تعیین مکان مناسب برای ساخت دیوار سبز یکی از نکات اصلی و اولیه برای ایجاد چنین محوطه سازی ای می باشد. برای این منظور شما می توانید یک دیوار خالی از حیاط و یا حتی فضای داخلی ساختمان و یا آپارتمان خود را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه ی شما از اندازه ی مناسبی برخوردار باشد.

همچنین دیوار مورد نظر بایستی علاوه بر اندازه ی مناسب، از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند حجم گیاهان و سایر موارد وابسته را تحمل نمایند. توجه کنید که دیوار های گچی وزن کمتری را می توانند تحمل کنند و بنابراین انتخاب قاب مناسب برای گرین وال نکته ی مهم در ایجاد دیوار سبز بر روی چنین دیوار هایی است.

2. اندازه گیری محل ایجاد دیوار سبز ی گرین وال:

در مرحله ی بعدی پس از انتخاب دیوار مناسب، بایستی براساس نیاز خود، دیوار انتخابی را به کمک متر اندازه گیری کنید. توجه کنید که نیازی به ساخت دیوار سبز بر روی تمامی دیوار انتخابی نیست و شما می توانید بسته به دلخواه، قسمتی از یک دیوار را انتخاب کرده و اندازه گیری نمایید.

3. یک قاب مناسب برای ایجاد دیوار سبز یا گرین وال انتخاب کنید:

در مرحله ی بعدی، بایستی از مراکز مجاز فروش لوازم دیوار سبز تجهیزات مناسب را خریداری نمایید. از جمله تجهیزات دیوار سبز می توان به قاب مناسب و محکم برای ایجاد گرین وال اشاره نمود. امروزه انواع قاب های پیش ساخته ی پلاستیکی، فلزی و چوبی در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارند که شما می توانید بسته به اندازه ی دیوار سبز خود، از قاب های کوچک تر در کنار هم و یا یک قاب بزرگ استفاده کنید.

همچنین در محیط ها و فضاهای کوچکی که فنس کشی و یا استفاده از قاب های بزرگ امکان پذیر نیستف برای ایجاد دیوار سبز می توان از طبقه های زاویه دار استفاده نمود. این طبقه ها را در هر فضایی حتی در ابعاد 30 در 30 نیز می توان نصب کرده و گیاهان مختلفی را بر روی آن ها قرار داد.

4. انتخاب گیاه مناسب برای دیوار سبز:

انتخاب گیاهان مناسب برای دیوار سبز از جمله مراحل لذت بخش و البته مورد توجه برای ساخت دیوار گرین وال می باشد.

برای انتخاب گیاه مناسب برای دیوار سبز بایستی بدانید که گیاهان نیاز های متفاوتی به نور، گرما، دما و آب دارند و بنابراین اگر قصد کاشت گیاهان خاصی را دارید که نیازمند نور زیاد هستند، بایستی ساخت گرین وال را از ابتدا با توجه و در نظر گرفتن شرایط گیاه مورد نظر خود انتخاب نمایید. درواقع اگر گیاه مورد نظر شما به نور زیادی نیاز دارد، بایستی ابتدا در بدو امر دیواری را انتخاب کنید که نور بیشتری را دریافت می کند.

همچنین در ساخت یک دیوار سبز توجه کنید که گیاهانی را انتخاب کنید که نیازمندی یکسانی به نور و آب دارند و حتی الامکان به آبیاری دوره ای کمتری نیازمند هستند.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص گیاهانی که می توانید بر روی دیوار سبز خود بکارید و شرایط نگهداری هر یک از آن ها، می توانید مطلب دیگر ما را با عنوان لیست گیاهان مناسب دیوار سبز مطالعه کنید.

5. آبیاری دیوار سبز یا گرین وال

آبیاری دیوار سبز یا گرین وال می تواند به صورت خودکار و یا دستی انجام گیرد. به طور مثال شما می توانید در آبیاری دستی بسته به نیاز گیاهان، از قسمت بالایی قاب دیوار سبز خود، شلنگ آب را گرفته و گیاهان را آبیاری کنید. همچنین می توانید از سیستم مخزن آب برای دیوار سبز خود استفاده کنید تا گیاهان در طول هفته آب مورد نیاز خود را از آن دریافت نمایند.

همچنین چنانچه از گلدان های پلاستیکی در دیوار سبز خود استفاده کرده اید، می توانید از روش یا سیستم آبیاری قطره ای استفاده کرده و گلدان ها را به یکدیگر مرتبط کنید. البته توجه کنید که در قسمت انتهایی گرین وال خود در این روش بایستی یک سیستم زهکشی تعبیه کرده تا بتوانید آب اضافی گلدان ها را جمع آوری نمایید.

برای نتیجه گیری بهتر و داشتن دیوار سبزی استاندارد وزیبا بهتر است اجرای دیوار سبز را به تیمی متخصص در این زمینه بسپارید. چنانچه در خصوص قیمت دیوار سبز سوالاتی داشتید و یا قصد ساخت یک دیوار سبز حرفه ای را در ساختمان یا منزل خود دارید، می توانید با همکاران ما در تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین تماس برقرار نمایید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای گرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *